ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιώργος Παπαχαραλάμπους: Προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσής τους

ekpaideush

Με βάση τον νόμο, στα 60 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) αξιολογημένοι με αυστηρά κριτήρια καθηγητές και επιλεγμένοι με διαφανή διαγωνιστική διαδικασία μαθητές θα λειτουργούσαν σε ένα οργανωμένο και εποπτευόμενο πλαίσιο, με στόχο τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τον πειραματισμό. Επιλέξαμε τα παιδιά μας να δώσουν εξετάσεις για εισαγωγή σε πρότυπο, καθώς κρίναμε ότι ακόμη και αν τα σχολεία αυτά δεν λειτουργούσαν με την προσδοκώμενη οργάνωση, εποπτεία και προσανατολισμό, το δηλωμένο ενδιαφέρον καθηγητών και μαθητών αποτελεί εχέγγυο για μια ικανοποιητική εκπαιδευτική εμπειρία, όπως όντως συμβαίνει. Ενας δεύτερος λόγος ήταν ότι τα παιδιά θα είχαν την ευκαιρία να συνυπάρχουν με άλλα από διαφορετικές περιοχές της πόλης και διάφορα κοινωνικά στρώματα, με κοινά χαρακτηριστικά όμως, όπως η επιθυμία για μάθηση.

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δυστυχώς βιώσει μια προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης των ΠΠΣ, που συνίσταται στην υποτονική λειτουργία των εποπτικών οργάνων, την απουσία στήριξης δράσεων καινοτομίας και πειραματισμού, την υποβάθμιση των κριτηρίων επιλογής διευθυντών, την άρνηση στελέχωσης των σχολείων με αξιολογημένους καθηγητές θητείας, παραβιάζοντας το νομοθετικό πλαίσιο, και φέτος, επιπλέον στο σχολείο μας, τα πολύωρα διδακτικά κενά σε βασικά μαθήματα, λόγω έλλειψης καθηγητών. Με γνώμονα τη θετική εμπειρία, των παιδιών μου και τη δική μου, και την αναγνώριση της αξίας των ΠΠΣ από τις χιλιάδες οικογένειες που κάθε χρόνο αιτούνται για μια θέση σε αυτά, αισιοδοξώ ότι η πολιτεία θα επιδιώξει, αντί να καταργήσει τις αρετές των ΠΠΣ, να τις προβάλει, ώστε να λειτουργούν σταδιακά όλα τα σχολεία ως πρότυπα, δίνοντας στη χώρα μας τη δημόσια παιδεία που της αξίζει.

* Ο κ. Γιώργος Παπαχαραλάμπους είναι απόφοιτος της Σχολής Αναβρύτων και πατέρας δύο μαθητών του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου.