Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)

Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)

3' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Αλέξανδρος Λιώκης είναι σήμερα ο σημαντικότερος Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων της νεότερης γενιάς, ένας εκ των σημαντικότερων νέων σχεδιαστών αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο και αναμφίβολα το ταλέντο, οι γνώσεις, η μεθοδολογία και οι δυνατότητές του θα τον οδηγήσουν σύντομα στην κορυφή του τομέα που έχει επιλέξει.

Είναι Senior Exterior Designer στην Alfa Romeo και ήταν ο Lead Exterior Designer στο project Tonale, ένα πρωτότυπο C-SUV το οποίο έκανε αίσθηση με την εξαιρετική του ομορφιά στην Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2019.

Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)-1

Ο Αλέξανδρος Λιώκης γεννήθηκε στις 16 Μαρτίου του 1988 στην Αθήνα. Σπούδασε στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, στο τμήμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού.

Οι σπουδές εκεί δεν εστίαζαν τόσο στο styling, όσο σε πιο πρακτικά θέματα, στη γνώση των υλικών κλπ, στοχεύοντας περισσότερο σε αντικείμενα που είναι ρεαλιστικό να παραχθούν στην Ελλάδα. Η πτυχιακή του ήταν μια σύγχρονη εκδοχή της Citroen DS.

Στη συνέχεια ετοίμασε το portfolio του και το έστειλε στο IED (Istituto Europeo di Design) στην Ιταλία, όπου έγινε δεκτός στο διετές Μεταπτυχιακό στο Σχεδιασμό Αυτοκινήτων.

Aπό εκεί, αρχίζει μία λαμπρή καριέρα, με πρώτο σταθμό τη δημιουργία του πρωτότυπου αυτοκινήτου Alfa Romeo Gloria, που είχε παρουσιαστεί στη Γενεύη τον Μάρτιο του 2013, η οποία ήταν βασισμένη στα δικά του σχέδια.

Ήταν ένα πανέμορφο concept car το οποίο αποτέλεσε τη βάση, εκείνη την εποχή, για την ελπίδα της αναγέννησης της Alfa Romeo, κάτι που ονειρεύονταν οι Alfisti (οι λάτρεις της θρυλικής μιλανέζικης φίρμας) από όλα τα μέρη του πλανήτη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως παρουσιάστηκε μέχρι και στα νέα της εκπομπής Top Gear στην Αγγλία, όπου και σχολιάστηκε θετικά από τον κεντρικό παρουσιαστή Jeremy Clarkson, κάτι διόλου εύκολο.

Μετά την Gloria, ξεκίνησε την πρακτική του στην Alfa Romeo για έξι μήνες και, λίγο πριν από το τέλος της, έκανε ένα πέρασμα από τη Maserati με συμμετοχή στην ομάδα σχεδιασμού της Alfieri (πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 2014) και έπειτα επέστρεψε στο σχεδιαστικό κέντρο της Alfa Romeo, όπου συμμετείχε στην εξέλιξη των Giulia και Stelvio. Τα σχεδιαστικά κέντρα και των δύο εταιρειών στεγάζονται στο ίδιο κτίριο στο Τορίνο, όπου του έκαναν κανονική πρόσληψη.

Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)-2

Ο Αλέξανδρος Λιώκης μίλησε στο ellines.com για τα παιδικά του χρόνια, την καθημερινότητά του στην Ιταλία και τα όνειρα του για το μέλλον.

Από πότε ξεκίνησε το ενδιαφέρον, η αγάπη σας, για τα αυτοκίνητα;

«Από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου πολύ μικρό! Αρχικά χάζευα τις φωτογραφίες στα περιοδικά αυτοκινήτου του πατέρα μου, και στη συνέχεια ασχολήθηκα με το μοντελισμό. Σε ηλικία δεκατριών ετών πήραμε με τον αδελφό μου μια Citroen DS και ξεκινήσαμε να την ανακατασκευάζουμε μόνοι μας».

Αντίστοιχα σε εκείνη την ηλικία ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε, να σχεδιάζετε αυτοκίνητα;

«Σχεδίαζα από τότε πράγματι, μόνο αυτοκίνητα, όπως και τώρα. Η αγάπη μου είναι περισσότερο για τα αυτοκίνητα και λιγότερο για το σχέδιο -γενικότερα- σαν έννοια. Προσπαθούσα να ζωγραφίσω αυτοκίνητα, αντιγράφοντάς τα από φωτογραφίες. Θυμάμαι μάλιστα πόσο με παίδεψε μια Alfa Romeo 156, τόσο που στο τέλος την ξεπατίκωσα. Στη συνέχεια, προσπαθούσα να βελτιώσω την εικόνα κάποιων αυτοκινήτων, αλλάζοντας λίγο το ρύγχος τους, τα φώτα τους κλπ».

Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)-3

Με ποια άλλα projects ασχολείστε αυτόν τον καιρό στην Alfa Romeo;

«Αυτό το διάστημα δουλεύω για κάποια καινούργια μοντέλα της Alfa Romeo, για τα οποία φυσικά δεν μπορώ να πω ή να δείξω κάτι συγκεκριμένο. Παράλληλα, διδάσκω σχεδιασμό αυτοκινήτων στο IED, στη σχολή από την οποία και αποφοίτησα».

Ποιο ήταν το μεγαλύτερο -μέχρι στιγμής- εμπόδιο στην καριέρα σας;

«Ο ιδιαίτερα σκληρός ανταγωνισμός και η ζωή μακριά από συγγενείς και φίλους».

Πόσο δύσκολο, ή εύκολο, είναι για έναν Έλληνα να βρίσκεται σε διεθνές περιβάλλον;

«Εξαρτάται κυρίως από τη χώρα που βρίσκεσαι. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, ίσως είναι πιο εύκολο καθώς η νοοτροπία είναι παρόμοια με τη δική μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Οπωσδήποτε, όμως, δεν είναι σαν την πατρίδα μας».

Πώς είναι μια κανονική σας ημέρα στο Centro Stile της Alfa Romeo;

«Μπορεί να σκιτσάρω, να δουλεύω με τον πηλό για τη δημιουργία ενός μοντέλου ή να ασχολούμαι για το εικονικό μοντέλο 3D. Εξαρτάται πάντα από τις απαιτήσεις του κάθε project».

Ο Αλέξανδρος Λιώκης στην παγκόσμια ελίτ των σχεδιαστών αυτοκινήτων (φωτογραφίες)-4

Ποια ήταν η πιο δυνατή στιγμή ή, αν θέλετε, εκείνη που θα σας μείνει αξέχαστη από τη δημιουργία της Tonale;

«Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν εκείνη που με κάλεσαν να τοποθετήσω το έμβλημα της Alfa Romeo στη γρίλια του πρωτοτύπου, λίγο πριν ταξιδέψει στη Γενεύη για την επίσημη πρεμιέρα, και στη συνέχεια η αποκάλυψή της εκεί».

Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση, ή κάτι που λέτε ακόμα και στην εαυτό σας κάποια ενδεχομένως δύσκολη στιγμή;

«Κάνε αυτό που σε ευχαριστεί στη ζωή σου και πάλεψε γι’ αυτό».

Τι ονειρεύεστε για το μέλλον της καριέρας σας;

«Να δημιουργούμε μαζί με την ομάδα μου αυτοκίνητα που ο κόσμος θα θυμάται και θα αγαπήσει».

Πηγή: ellines.com

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή