Πληρώνοντας τον λογαριασμό… του καταληψία

Πληρώνοντας τον λογαριασμό… του καταληψία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολίτης βρέθηκε με ένα τεράστιο χρέος στην ΕΥΔΑΠ εξαιτίας της κατανάλωσης που κάποιοι είχαν κάνει καταλαμβάνοντας κενές ιδιοκτησίες του. Ο ιδιοκτήτης έμαθε… τελευταίος τι συνέβαινε, είχε ωστόσο ελάχιστα περιθώρια ελιγμού, καθώς για την ΕΥΔΑΠ είναι εκείνος υπόλογος. Επειτα από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, η εταιρεία «χάρισε» στον ιδιοκτήτη τις προσαυξήσεις, που είχαν φθάσει τις 18.000 ευρώ, ενώ συζητεί αλλαγές στον κανονισμό λειτουργίας της.

Ο πολίτης κατείχε διαμερίσματα σε μια πολυκατοικία στην περιοχή του Ζωγράφου, ορισμένα από τα οποία μίσθωνε και κάποια άλλα ήταν «κλειστά». Οταν προσπάθησε να ενοικιάσει ένα από τα κλειστά διαμερίσματα και απευθύνθηκε μεταξύ άλλων και στην ΕΥΔΑΠ, βρέθηκε αντιμέτωπος με μια οφειλή αρκετών χιλιάδων ευρώ. Οπως εκ των υστέρων διαπίστωσε, το διαμέρισμα είχε για μεγάλο διάστημα καταληφθεί παράνομα από άτομα που εξαφανίστηκαν όταν αντιλήφθηκαν την παρουσία του.

Ο πολίτης απευθύνθηκε στην ΕΥΔΑΠ ζητώντας τη διαγραφή του χρέους, υποστηρίζοντας ότι δεν έφερε ευθύνη, καθώς δεν είχε ενημερωθεί, ενώ η ΕΥΔΑΠ υποστήριξε ότι είναι δική του ευθύνη η επιτήρηση του διαμερίσματος και προσέφερε έκπτωση στις προσαυξήσεις. Ετσι ο πολίτης ζήτησε βοήθεια από τον Συνήγορο του Πολίτη.

«Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση», λέει ο βοηθός Συνήγορος του Πολίτη Γιάννης Σαγιάς. «Μέχρι πολύ πρόσφατα η ΕΥΔΑΠ, ασκώντας κοινωνική πολιτική, δεν έκοβε το νερό, δεν αφαιρούσε μετρητές και δεν αναζητούσε σε περίπτωση χρεών τους ιδιοκτήτες που έμεναν σε διαφορετική διεύθυνση. Ταυτόχρονα, από τον κανονισμό λειτουργίας της, υπόλογος θεωρείται ο ιδιοκτήτης, κάτι που δεν ισχύει λ.χ. στην ΕΥΑΘ. Ετσι, αν ο ιδιοκτήτης είναι αμελής, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με πολύ δυσάρεστες καταστάσεις».

Τα τελευταία χρόνια έχουν απευθυνθεί στον Συνήγορο αρκετοί πολίτες αναζητώντας βοήθεια για χρέη που άφησε πίσω ένας κακοπληρωτής μισθωτής. «Ομως εδώ και ένα έτος η ΕΥΔΑΠ άλλαξε πολιτική: ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες αν υπάρχει χρέος άνω των 100 ευρώ και αν η οφειλή είναι πολύ μεγάλη, αφαιρεί τον μετρητή. Εχουμε επίσης ξεκινήσει μια πολύ παραγωγική συζήτηση με την ΕΥΔΑΠ για την τροποποίηση του κανονισμού της, ώστε να προσαρμοστεί στις σημερινές συνθήκες». Οσο για τη συγκεκριμένη περίπτωση, μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου η ΕΥΔΑΠ δέχθηκε να διαγράψει όλες τις προσαυξήσεις και ο ιδιοκτήτης να πληρώσει εφάπαξ όλη την οφειλή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή