Το μέλλον της διδασκαλίας στην τεχνολογία

Το μέλλον της διδασκαλίας στην τεχνολογία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Περπάτησαν» μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό, με τη βοήθεια γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας ξεναγήθηκαν στο Cern και γνώρισαν τα χαρακτηριστικά κάθε σωματιδίου. Δεν επρόκειτο για ήρωες επιστημονικής φαντασίας, αλλά για μαθητές της Νέας Γενιάς Ζηρίδη, που παρακολουθούσαν… βιολογία και φυσική αντίστοιχα. Αφορμή για την εν λόγω εναλλακτική προσέγγιση συμβατικών μαθημάτων στάθηκε η συμμετοχή του σχολείου, σε ρόλο μάλιστα συντονιστή, στο πρόγραμμα Εrasmus+ «Arie: Augmented and Virtual Reality in Education» μαζί με σχολεία από την Ιταλία, την Κύπρο και την Ισπανία. «Ξεκινήσαμε τη συνεργασία με τους συναδέλφους από το εξωτερικό τον Νοέμβριο του 2017, αναλαμβάνοντας καθένας μας τη διερεύνηση ενός διαφορετικού εργαλείου, την εικονική πραγματικότητα, την επαυξημένη και το 3D printing», εξηγεί στην «Κ» η κ. Ειρήνη Σιώτου, φυσικός στη Νέα Γενιά Ζηρίδη και υπεύθυνη για την παρουσίαση του προγράμματος σε πρόσφατη ημερίδα. «Σε κάθε συνάντηση ανταλλάσσαμε τεχνογνωσία και ιδέες για το πώς θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε τις νέες τεχνολογίες μέσα στην τάξη».

Στην εποχή του γρήγορου Ιντερνετ, των έξυπνων κινητών και της εικονικής επικοινωνίας, η προσέλκυση της προσοχής των μαθητών εντός των τεσσάρων τοίχων της σχολικής αίθουσας με τη βοήθεια απλώς ενός εγχειριδίου αποδεικνύεται άθλος για τους σύγχρονους εκπαιδευτικούς. «Ξεκινήσαμε από τον Σεπτέμβριο να εισάγουμε τα εν λόγω εργαλεία σε όλες τις διδακτικές ενότητες και η ανταπόκριση των εφήβων, σε Γυμνάσιο και Λύκειο, ήταν εξαρχής ενθαρρυντική», επισημαίνει η ίδια. «Δεν θα ξεχάσω τη μέρα που “μπήκαμε” μέσα στο κύτταρο, στο μάθημα της βιολογίας», σχολιάζει η Στέλλα, μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου, «μου έδωσε περισσότερες πληροφορίες απ’ το βιβλίο». Η νεαρή μαθήτρια, άλλωστε, ονειρεύεται μεγαλώνοντας να ασχοληθεί με την έρευνα στην Ιατρική. Το 3D εκτυπωμένο σπίτι που αξιοποιήθηκε για την κατανόηση της έννοιας της κλίμακας στα μαθηματικά, στιγμάτισε περισσότερο τον συμμαθητή της, Κωνσταντίνο.

Η σχολική κοινότητα παρουσίασε σε 300 μαθητές απ’ όλη την Αττική αλλά και στους εταίρους του προγράμματος όσα έμαθε χάρη στα νέα εργαλεία, ξεναγώντας τους καλεσμένους σε θεματικά περίπτερα. «Ενα εξ αυτών ήταν η μακέτα ενός αρχαίου αθηναϊκού σπιτιού με αντικείμενα που συναντώνται σε κείμενα και άλλα που οι μαθητές φωτογράφησαν από το μουσείο της Ακρόπολης και μετέπειτα εκτυπώθηκαν 3D», περιγράφει η κ. Σιώτου, «οι επισκέπτες είχαν κατεβασμένη την εφαρμογή στο κινητό, σκάναραν το barcode και διάβαζαν λεπτομερείς πληροφορίες». Οι Ισπανοί παρουσίασαν ένα εικονικό escape room, οι Ιταλοί είχαν εκτυπώσει σε 3D σημαντικά μνημεία, όπως η Fontana Di Trevi, αλλά και αγάλματα, ενώ οι Κύπριοι είχαν κάνει κάτι ανάλογο με πρωτότυπες ζωγραφιές των μαθητών τους. Και όπως αναφέρει η Ελληνίδα εκπαιδευτικός: «Οι επισκέπτες είχαν πέντε λεπτά χρόνο να επιλύσουν έναν γρίφο, όπως να αναγνωρίσουν τα 3D εκτυπωμένα ανθρώπινα όργανα (σε συνεργασία με το Παν. Ιωαννίνων), να βρουν τον ποιητή ενός στίχου, να εντοπίσουν ακούγοντας οπτικοακουστικό υλικό από τον ψυχρό πόλεμο τον… κατάσκοπο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή