ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανελλαδικές: Με δυσκολίες τα Αρχαία και τα Μαθηματικά

Πανελλαδικές: Με δυσκολίες τα Αρχαία και τα Μαθηματικά

Η επιτυχία στη χθεσινή, κρισιμότερη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για την πλειονότητα των υποψηφίων θα τους εξασφαλίσει ισχυρές πιθανότητες για ένα εισιτήριο στις σχολές υψηλής ζήτησης. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Αρχαία και στα Μαθηματικά προσανατολισμού, μαθήματα υψηλότερης βαρύτητας για τις σχολές του 1ου και του 2ου επιστημονικού πεδίου, σε θέματα δυσκολότερα από πέρυσι. Την ίδια στιγμή, χθες ανακοινώθηκε ότι οι θέσεις που θα διατεθούν στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων στις Σχολές Πυροσβεστικής είναι συνολικά 127 (24 για τη Σχολή Ανθυποπυραγών και 103 για την Πυροσβεστών).

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών εξετάστηκαν στα Αρχαία. Για το διδαγμένο κείμενο τους δόθηκε απόσπασμα από τον «Πρωταγόρα» του Πλάτωνα και στο αδίδακτο απόσπασμα από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα. «Τα θέματα είναι σαφή ως προς τη διατύπωση. Στο διδαγμένο κείμενο οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις απαιτούν σφαιρική γνώση του μύθου του Πρωταγόρα. Οι ερωτήσεις εισαγωγής είναι σύνθετα διατυπωμένες και απαιτούν προσοχή στην επιλογή της σωστής απάντησης, ενώ η λεξιλογική ερώτηση απαιτούσε αντιστοίχιση λέξεων και δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία. Τέλος, η σύγκριση παράλληλου κείμενου με το κείμενο αναφοράς είναι εύκολη. Η μετάφραση του αδίδακτου κειμένου είναι μέτριας δυσκολίας, η γραμματική είναι διατυπωμένη πρωτότυπα, εφόσον απαιτεί γνώσεις θεωρίας προκειμένου να βρεθούν στο κείμενο τριτόκλιτα ουσιαστικά και αντωνυμίες», σχολίασε στην «Κ» η ομάδα φιλολόγων του φροντιστηρίου Μεθοδικό. Στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους από τις ομάδες προσανατολισμού θετικών επιστημών και οικονομίας – πληροφορικής η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σχολίασε ότι «καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης. Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Τα θέματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία από τα αντίστοιχα περυσινά. Εκτιμούμε ότι πολλοί υποψήφιοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον χρόνο».

Από την πλευρά της, η ομάδα μαθηματικών του φροντιστηρίου Μεθοδικό σχολίασε στην «Κ»: «Το θέμα της θεωρίας κρίνεται βατό. Για να ανταποκριθούν βέβαια οι υποψήφιοι με επάρκεια, απαιτείται σε βάθος μελέτη όλων των ενοτήτων του σχολικού βιβλίου. Το δεύτερο και το τρίτο θέμα είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και στηρίζονται στις βασικές μεθοδολογίες που έχουν διδαχθεί οι μαθητές. Το τέταρτο θέμα κρίνεται αυξημένης δυσκολίας, με πολλές αλγεβρικές πράξεις που αναμένεται να δυσκόλεψε τους υποψηφίους. Για την επίλυσή του οι μαθητές πρέπει να έχουν σωστή υποδομή από τις προηγούμενες τάξεις, να έχουν αποκτήσει μεγάλη ευχέρεια και ταχύτητα στις αλγεβρικές πράξεις. Επιπλέον, ειδικά στα τελευταία υποερωτήματα υπάρχουν λεπτά σημεία που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και μεγάλη εμπειρία». Την ίδια στιγμή αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΜΕ για τα θέματα των Μαθηματικών στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων το περασμένο Σάββατο ανέφερε ότι «το ύφος και η δυσκολία των θεμάτων απέχουν πάρα πολύ από τη σχολική πραγματικότητα των ΕΠΑΛ. Πέρυσι το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 84%!».

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου στηλίτευσε τη στάση των εργοδοτών στα Χανιά που δεν έδωσαν άδεια σε υποψηφίους των ΕΠΑΛ για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Οι υποψήφιοι φέρονται να επιθυμούν να ξαναδώσουν το 2020.