ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ψηφιακή ξενάγηση στους σταθμούς των ΣΤΑΣΥ για τους πολίτες

parko-floisv

Ενα βήμα πιο κοντά στην ψηφιακή εποχή, η οποία δεν ολοκληρώνεται με την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πραγματοποιούν οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Περίπου 300 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και άρτιες τεχνικά από όλους τους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ εστάλησαν στην Google προκειμένου να αναρτηθούν στους ψηφιακούς χάρτες της εταιρείας Google Maps/Google Street View. Οι ψηφιακές φωτογραφίες 360 μοιρών έχουν ήδη αρχίσει να αναρτώνται και έτσι επιβάτες και επισκέπτες της πόλης μπορούν να πραγματοποιήσουν μια πρώτη ψηφιακή ξενάγηση στους σταθμούς των μέσων των ΣΤΑΣΥ.

Στο διάστημα των δύο μηνών που μεσολάβησε από τις πρώτες αναρτήσεις σφαιρικών φωτογραφιών (360 μοιρών) στο διεθνές χαρτογραφικό σύστημα Google Maps/Google Street View, εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες του Διαδικτύου εξυπηρετήθηκαν, βοηθήθηκαν και καθοδηγήθηκαν, χρησιμοποιώντας τις εν λόγω φωτογραφίες των σταθμών του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ.

psifiaki-xenagisi-stoys-stathmoys-ton-stasy-gia-toys-polites0
Τον Ιούνιο η τοποθεσία του σταθμού «Σύνταγμα» ξεπέρασε τις 400.000 θεάσεις, μέσω Google Street View.

Οι ψηφιακές «επισκέψεις» στους σταθμούς του δικτύου των ΣΤΑΣΥ αυξάνονται με καταιγιστικό ρυθμό, καθώς τα εκατομμύρια των τουριστών που έρχονται στη χώρα φαίνεται ότι είναι πλήρως εξοικειωμένα με την ψηφιακή καθοδήγηση μέσω των χαρτών της Google. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στον Ιούνιο η τοποθεσία του σταθμού «Σύνταγμα» ξεπέρασε τις 400.000 θεάσεις, μέσω Google Street View. Εξ αυτών οι 100.000 θεάσεις αφορούσαν τις επίσημες φωτογραφίες που είχαν αναρτήσει οι ΣΤΑΣΥ. Αντιστοίχως, περίπου 40.000 θεάσεις είχαν οι 360 μοιρών φωτογραφίες των ΣΤΑΣΥ του σταθμού της Ακρόπολης και περίπου 32.000 της Ομόνοιας.

Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ ξεκίνησε πριν από 8 μήνες το τεράστιο έργο καταγραφής των σταθμών με φωτογραφίες 360 μοιρών. Με αυτόν τον τρόπο στοχεύουν στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Αθήνας, αλλά και προς τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο, πραγματοποιώντας ένα ακόμη άνοιγμα στη σύγχρονη τεχνολογία για τη διευκόλυνση του κοινού που χρησιμοποιεί ψηφιακά μέσα πλοήγησης.

psifiaki-xenagisi-stoys-stathmoys-ton-stasy-gia-toys-polites1
Στις ψηφιακές φωτογραφίες 360 μοιρών που έχουν ήδη ξεκινήσει να αναρτώνται, βρίσκεται και ο σταθμός του ηλεκτρικού στον Πειραιά.

Στόχος της ενέργειας αυτής είναι η εξυπηρέτηση των επιβατών των μέσων σταθερής τροχιάς, Ελλήνων και ξένων, αλλά και η δημιουργία αίσθησης ασφάλειας προς τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο, ότι έχουν φτάσει στον σωστό προορισμό και πως αυτή είναι η σωστή αποτύπωση του εκάστοτε χώρου σφαιρικά. Με την ανάρτηση των σφαιρικών φωτογραφιών οι ΣΤΑΣΥ:

• Διευκολύνουν τις μετακινήσεις των επιβατών, Ελλήνων και ξένων, στο δίκτυό τους.

• Δίνουν σαφή εικόνα-πληροφόρηση από τις εισόδους – εξόδους και τις πλατφόρμες.

• Πιστοποιούν την αρτιότητα των εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών διεθνώς.

• Βελτιώνουν τη σύγχρονη εικόνα των ψηφιακών υπηρεσιών και προάγουν με διαδραστικό τρόπο την παρουσία τους στο χαρτογραφικό σύστημα που χρησιμοποιεί όλος ο πλανήτης.

psifiaki-xenagisi-stoys-stathmoys-ton-stasy-gia-toys-polites2
Ο σταθμός «Ακρόπολη», εντός του Ιουνίου, είχε 40.000 θεάσεις, αποδεικνύοντας ότι οι τουρίστες είναι πλήρως εξοικειωμένοι με την ψηφιακή καθοδήγηση.

Στο μεταξύ, λίγες ημέρες νωρίτερα, διευθετήθηκαν και οι διαφορές μεταξύ ΣΤΑΣΥ και Siemens, που θα οδηγήσουν στην καλύτερη λειτουργία των συρμών της γραμμής 1 του μετρό (ηλεκτρικός). Η μακροχρόνια δικαστική διαμάχη των δύο πλευρών αφορούσε την υλοποίηση της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης στη γραμμή 1 του πρώην ΗΣΑΠ.

Από τη συμφωνία των δύο εταιρειών ωφελημένοι θα είναι οι επιβάτες της γραμμής 1 του μετρό, καθώς θα  επιτευχθεί η ταχύτερη και κυρίως ασφαλέστερη κίνηση των συρμών σε όλο το μήκος της γραμμής 1 (πρώην ηλεκτρικός). Το σύστημα ασφαλείας FTGS-ATP/PTI προσφέρει πολλούς επιπλέον αυτοματισμούς για την περαιτέρω προστασία των συρμών, αφού μεταξύ άλλων βελτιστοποιεί και εξομαλύνει τις μεταξύ τους χρονοαποστάσεις και αποκλείει την υπέρβαση των μέγιστων καθορισμένων ταχυτήτων.