ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κεραμέως: Λύσεις και από τα ΑΕΙ

25s5keram

«Αφού συναινέσατε, βρείτε λύση για τις ελλείψεις των νέων τμημάτων»! Αυτό λέει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως προς τους πανεπιστημιακούς των ΑΕΙ που συναίνεσαν στο σχέδιο του τέως υπουργού Κώστα Γαβρόγλου για τη λειτουργία νέων τμημάτων. Αμεσα με την ανάληψη των καθηκόντων της η νέα ηγεσία του υπουργείου ζήτησε από τα ΑΕΙ να αναφέρουν τις ελλείψεις των νέων τμημάτων σε προσωπικό και υποδομές, καθώς και εάν έχουν εγκριθεί προγράμματα σπουδών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα περισσότερα Ιδρύματα στις απαντήσεις τους δηλώνουν ότι θα έχουν ελλείψεις διδακτικού προσωπικού (με τις υποδομές η κατάσταση είναι καλύτερη), όμως υπήρξε Ιδρυμα όπου δεν έχει συνταχθεί ακόμη –εν μέσω θερινών διακοπών– πρόγραμμα σπουδών.

Ο κ. Γαβρόγλου είχε δηλώσει ότι έχουν εξασφαλιστεί πιστώσεις για περίπου 300 συμβασιούχους, με στόχο να καλύψουν τις ανάγκες των νέων τμημάτων. Η νέα ηγεσία του υπουργείου έχει λάβει υπόψη της τις αναφορές των ΑΕΙ και των υπηρεσιακών παραγόντων, ωστόσο προτείνει και τα ίδια τα ΑΕΙ να βρουν λύσεις (π.χ. με απόδοση των πιστώσεων των συμβασιούχων που προορίζονταν για τα ήδη λειτουργούντα τμήματα, αποκλειστικά υπέρ των νέων). Πόσο μάλλον που συναίνεσαν με τα σχέδια Γαβρόγλου.

«Ως αξιωματική αντιπολίτευση διαφωνήσαμε εξαρχής με το σχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τη συλλήβδην κατάργηση των ΤΕΙ και την άναρχη και άτακτη συγχώνευσή τους με πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα τη σημαντική υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Και αυτό, γιατί η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, με τη δημιουργία και νέων τμημάτων, έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς αξιολόγηση από την ανεξάρτητη αρχή, χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς μέριμνα για κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και σύνδεση με την αγορά εργασίας. Εγινε με όρους μικροπολιτικής σκοπιμότητας», δήλωσε χθες η κ. Κεραμέως, προσθέτοντας, «η συμπερίληψή των νέων τμημάτων στα μηχανογραφικά δελτία για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος έγινε με τη συναίνεση των ΑΕΙ. Τα Ιδρύματα οφείλουν να μεριμνήσουν για τη λειτουργία τους. Το υπουργείο Παιδείας θα σταθεί αρωγός στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του».