«Πλαφόν» στις πτήσεις από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

«Πλαφόν» στις πτήσεις από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

3' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναταράξεις στην εναέρια κυκλοφορία της χώρας οδηγούν σε συστηματικές καθυστερήσεις πτήσεων στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Οι τροποποιήσεις των ωρών αναχώρησης και άφιξης πτήσεων αποτελούν καθημερινό φαινόμενο τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία αυξημένου αριθμού επισκεπτών. Με την εμπειρία της πολύωρης αναμονής στις αποσκευές τους οι φετινοί τουρίστες αναχωρούν από τη χώρα με τη χειρότερη των εντυπώσεων από το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας αποτελούσε διαχρονικά σημείο τριβής μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, με τους συνδικαλιστές του κλάδου να κάνουν λόγο για ανεπαρκές προσωπικό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αν και το πρόβλημα είναι υπαρκτό, σε αρκετές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις στις πτήσεις είναι τεχνητές ώστε να αποτελέσουν μοχλό πίεσης.

Ειδικότερα, τονίζουν ότι αρκετές φορές οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θέτουν ανώτατο όριο στις πτήσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν ανά ώρα. Παρά το γεγονός ότι μπορούν να δεχθούν περίπου 60-65 πτήσεις την ώρα στο αεροδρόμιο της Αθήνας, πληροφορίες αναφέρουν ότι βάζουν πλαφόν 22-23 πτήσεων. «Υπάρχει μάλιστα μια συγκεκριμένη βάρδια ελεγκτών, η οποία επιβάλλει το παραπάνω όριο από το πρωί έως τις 7 το απόγευμα», υπογραμμίζει στέλεχος της αεροπορικής αγοράς. Αποτέλεσμα είναι οι καθυστερήσεις να επηρεάζουν μεγάλο αριθμό πτήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ η κατάσταση πλέον στις αίθουσες αναμονής των αεροδρομίων είναι αποπνικτική.

Ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές αγορές φυσικά βγαίνει κερδισμένος εξαιτίας της διεθνούς κατακραυγής στην οποία οδηγούν οι παραπάνω πρακτικές, με το τουριστικό προϊόν της χώρας να υπονομεύεται σημαντικά.

Χθες, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του υφυπουργού Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη και αντιπροσωπείας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ) με επίκεντρο το φαινόμενο των συνεχών καθυστερήσεων. Σε μια προσπάθεια κατευνασμού του κλίματος αποφασίστηκε από πλευράς υπουργείου η μεταφορά τεσσάρων ελεγκτών από το ΚΕΠΑΘ (Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών-Θεσσαλονίκης) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με στόχο τον περιορισμό των καθυστερήσεων.

Παράλληλα, προωθήθηκαν οι σχετικές διαδικασίες για τη μετάταξη 13 υπαλλήλων στο σώμα ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ζητήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών η έγκριση πίστωσης 962.000 ευρώ, σε ετήσια βάση, για την πρόσληψη άλλων 47 ελεγκτών. Το φαινόμενο των καθυστερήσεων των πτήσεων κατά την υψηλή περίοδο δεν είναι καινούργιο, ωστόσο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, κάθε χρόνο εντείνεται. Σημειώνεται ότι ο αντίκτυπος είναι σημαντικός, καθώς περίπου το 66% των τουριστών επισκέπτεται τη χώρα μέσω της αεροπορικής οδού, με τα αεροδρόμια να αποτελούν την πρώτη και την τελευταία εικόνα κάθε ταξιδιώτη.

Αύξηση κίνησης

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών καταγράφει σημαντική αύξηση κίνησης κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα να φιγουράρει μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης. Ωστόσο, ταυτόχρονα βρίσκεται ψηλά στις λίστες με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Αντίστοιχα ακολουθούν τα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, του Ηρακλείου και των Χανίων που εκτός από μεγάλη επισκεψιμότητα παρουσιάζουν πολύ σημαντικές καθυστερήσεις.

Ο διττός ρόλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που είναι ταυτόχρονα ελεγκτής και ελεγχόμενος, δεν έχει βοηθήσει ιδιαίτερα την κατάσταση, με τις ευθύνες να αποδίδονται από στελέχη της αγοράς σε κεντρικό, πολιτικό επίπεδο.

Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι σύμφωνα με το δελτίο του Eurocontrol της 19ης Ιουλίου, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημειώθηκαν καθυστερήσεις 3.614 λεπτών, δεδομένου ότι ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έθεσε περιορισμούς στον αριθμό των αφικνούμενων πτήσεων που μπορεί να διαχειριστεί από τις 11.20, προσδιορίζοντάς τον στις 23 αφίξεις ανά ώρα έως τις 19.00. Και όλα αυτά σε ένα αεροδρόμιο που διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα και υποδομές. Αλλα σύγχρονα αεροδρόμια της Ευρώπης εξυπηρετούν πολλαπλάσιο αριθμό πτήσεων ανά ώρα, με τις μισές υποδομές.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο μπορεί, προς το παρόν, να διαχειριστεί 26 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Το πλάνο επέκτασης

Δεδομένου ότι ήδη το αεροδρόμιο έχει φτάσει στο 90% της χωρητικότητας του, σε συνεργασία με τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορέων ( ΙΑΤΑ ) και όπως άλλωστε ορίζει και η σύμβαση παραχώρησης, έχουν ξεκινήσει όλες οι απαραιτητες ενέργειες για την υλοποίηση των έργων που θα απαιτηθούν.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή