Ο Συνήγορος καταγγέλλει το Δημόσιο

Ο Συνήγορος καταγγέλλει το Δημόσιο

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών, που ζητούν τη διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη παρατηρήθηκε τον τελευταίο χρόνο σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν χθες στη δημοσιότητα οι εκπρόσωποι της Ανεξάρτητης Αρχης στη Θεσσαλονίκη.

Οπως είπε ο καθηγητής κ. Νικηφόρος Διαμαντούρος οι αναφορές των αλλοδαπών φτάνουν το 7,5% στο γενικό σύνολο των αναφορών που γίνονται προς τον Συνήγορο και τελευταία έχουν εκδοθεί από το Συνήγορο φυλλάδια σε 7 διαφορετικές γλώσσες για την ενημέρωση των αλλοδαπών.

Οι περισσότερες αναφορές των αλλοδαπών σχετίζονται με τις άδειες παραμονής κι εργασίας, την πράσινη κάρτα αλλά και τελευταία με τη σωματεμπορία κι εκμετάλλευση των γυναικών (πολλές περιπτώσεις γυναικών από την Ουκρανία).

Στα τρία χρόνια που «λειτουργεί» ο Συνήγορος του Πολίτη έχει ασχοληθεί με περίπου 27.000 αναφορές. Το 25-30% των υποθέσεων όμως ετησίως είναι εκτός αρμοδιότητας του Συνηγόρου. Από τις υποθέσεις που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Ανεξάρτητης Αρχής ποσοστό 50-52% επιλύονται υπέρ του πολίτη (δηλ. η διοίκηση αποδέχεται ότι έσφαλε και διορθώνει το λάθος της).

«Η διοίκηση πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη και να εξαντλεί υπέρ του κάθε δυνατότητα που υπάρχει προκειμένου να βρεθεί μια σύννομη λύση, είπε ο κ. Διαμαντούρος κι ανέφερε ως τραγελαφικό παράδειγμα δυσανάλογης αντίδρασης της διοίκησης σε σχέση με «αδίκημα» πολίτη, την περίπτωση κατάσχεσης ακινήτου 15 εκατομμυρίων δρχ. από Ασφαλιστικό Ταμείο για οφειλή 39.000 δραχμών! με την οποία ασχολήθηκε ο Συνήγορος του Πολίτη σημειώνοντας ότι δεν είχαν αναζητηθεί άλλοι τρόποι πριν από την έσχατη αυτή λύση.

Από την ανάλυση των αναφορών που φτάνουν στο Συνήγορο, γύρω στο 37-38% των υποθέσεων καταλήγουν αβάσιμες (κρίνεται δηλαδή σύννομη η πράξη της διοίκησης), ποσοστό 7% των πολιτών αλλάζει άποψη και αποσύρει την αίτησή του (είτε γιατί καταφεύγει στα δικαστήρια είτε γιατί έχει επιλυθεί η διαφορά) ενώ σε ποσοστό 4% των υποθέσεων η διοίκηση δεν συνεργάζεται με τον Συνήγορο του Πολίτη «κι είναι ένα κάτι που μας απασχολεί ιδιαίτερα», όπως δήλωσε ο κ. Διαμαντούρος.

Για πρώτη φορά όπως έγινε γνωστό σε περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας, πριν από 20 μέρες τέσσερις δημόσιοι υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε φυλάκιση δέκα μηνών ο καθένας επειδή δεν συνεργάστηκαν με τον Συνήγορο του Πολίτη.

«Το πρόβλημά μας σήμερα μετά από τρία χρόνια λειτουργίας είναι όχι πώς θα λειτουργήσουμε πυροσβεστικά και εκ των υστέρων πού είναι η αντιμετώπιση των αναφορών των πολιτών αλλά και προληπτικά, να αξιοποιήσουμε αυτό που μας παρέχει ο ιδρυτικός μας νόμος, να μελετήσουμε τις χιλιάδες αναφορές, να εντοπίσουμε τα βαθύτερα αίτια που δημιουργούν τα προβλήματα και να κάνουμε υποδείξεις στη διοίκηση για να αλλάξει είτε το νομοθετικό πλαίσιο, είτε το διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας της ώστε στο μέλλον να πάψουν τα προβλήματα και να ωφεληθούν διοίκηση και πολίτες», δήλωσε ο κ. Διαμαντούρος δίνοντας το στίγμα της σημερινής λειτουργίας της Αρχής.

Ο μέσος όρος επίλυσης των διαφορών από το Συνήγορο είναι περίπου 5-6 μήνες. Από τη Θεσσαλονίκη έχουν καταγραφεί δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

Στη μια ο κεντρικός δήμος διέγραψε πρόστιμο που είχε επιβάλλει σε δημότη για παράνομη στάθμευση ΙΧ αφού αναγνώρισε ότι είχε μεταβιβάσει το όχημα προς 10ετίας ενώ στην άλλη επιστράφηκαν χρήματα προστίμου, που είχε επιβληθεί από το ΙΚΑ σε εργοδότη που θεωρήθηκε εκπρόθεσμος εξαιτίας μιας αργίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή