Κολομβία-Πρέβεζα με 206 κιλά κοκαΐνη

Κολομβία-Πρέβεζα με 206 κιλά κοκαΐνη

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλο κύκλωμα διακίνησης κοκαΐνης, το οποίο θεωρείται παρακλάδι του Κολομβιανού καρτέλ, εξαρθρώθηκε έπειτα από πολυήμερες συντονισμένες έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν η Δίωξη Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής, το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών του Λιμενικού και το ΣΔΟΕ. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, στα τέλη Σεπτεμβρίου έφθασε στις αρμόδιες αρχές σήμα από την DEA, την υπηρεσία δίωξης ναρκωτικών των ΗΠΑ, στο οποίο γινόταν λόγος για επικείμενη μεταφορά μεγάλου φορτίου κοκαΐνης στην Ελλάδα, με τελικό προορισμό τις αγορές της Ευρώπης. Επειτα από διασταύρωση στοιχείων, εντοπίσθηκε το ύποπτο πλοίο. Πρόκειται για το μότορσιπ «Σακτούν», με σημαία Τόγκα.

Το πλοίο ετέθη υπό διακριτική παρακολούθηση από τη στιγμή που εισήλθε στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Οι άνδρες του Λιμενικού παρακολούθησαν το πλήρωμα του μότορσιπ να προσεγγίζει ερημική ακτή στην Πρέβεζα και να αποβιβάζει το ύποπτο φορτίο. Δεν έγινε καμιά κίνηση για σύλληψη του πληρώματος. Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες, στην ακτή το φορτίο ετέθη άμεσα υπό παρακολούθηση από άνδρες της Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας, προκειμένου να εντοπισθούν εκείνοι που θα πήγαιναν να το παραλάβουν. Τελική κατάληξη του φορτίου, το οποίο, όπως αποδείχθηκε ήταν 206 κιλά κοκαΐνης, ήταν ένα ξενοδοχείο της Πρέβεζας. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου είναι παράλληλα και πλοιοκτήτης του μότορσιπ «Σακτούν». Υπολογίζεται ότι η αξία της κοκαΐνης, όταν αυτή θα έφτανε τελικά στους χρήστες, θα ξεπερνούσε τα 15 δισ. δρχ.

Την ίδια στιγμή, αστυνομικοί κατάφεραν να έρθουν σε επαφή με μέλη του κυκλώματος, παρουσιαζόμενοι σαν πελάτες, που ενδιαφέρονταν για αγορά κοκαΐνης. Τελικά, συνελήφθησαν στην Αθήνα και στην Πρέβεζα πέντε μέλη της σπείρας. Από τις έρευνες της αστυνομίας προκύπτουν ενοχοποιητικά στοιχεία για τέσσερα ακόμη άτομα, τα οποία αναζητούνται. Περισσότερα στοιχεία για την ταυτότητα των δραστών αναμένεται να γίνουν γνωστά σήμερα, ενώ εντός της ημέρας αναμένεται οι συλληφθέντες να οδηγηθούν στον εισαγγελέα.

Από τις αρχές κατασχέθηκαν επίσης ένα φορτηγό πλοίο αλλά και το μότορσιπ, το οποίο από τις 8 Οκτωβρίου είχε καταπλεύσει στον Πειραιά για επισκευές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης, που έχουν γίνει έως τώρα γνωστά, το πλοίο είχε αποπλεύσει από την Κολομβία και πριν φθάσει στην Ελλάδα είχε καταπλεύσει σε λιμάνι της Πορτογαλίας. Εκεί είχε γίνει κάποιος έλεγχος αλλά δεν είχε εντοπισθεί το φορτίο της κοκαΐνης, που μετέφερε. Οι έρευνες για την υπόθεση συνεχίζονται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να εντοπισθούν οι σύνδεσμοι του κυκλώματος στις αγορές ναρκωτικών.

Η υπόθεση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει την εκτίμηση ότι η χώρα μας λειτουργεί συχνά σαν σταυροδρόμι για τη διακίνηση κοκαΐνης προς τις χώρες της Ευρώπης. Μάλιστα, δεν είναι η πρώτη φορά, που εμπλέκονται Ελληνες στη διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων κοκαΐνης από το Κολομβιανό καρτέλ. Πριν από ένα χρόνο, τον Αύγουστο του 2000, οι αρχές της χώρας μας σε συνεργασία με τις διωκτικές αρχές των ΗΠΑ αλλά και πολλών Ευρωπαϊκών χωρών, είχαν εξαρθρώσει ένα μεγάλο, διεθνές κύκλωμα διακίνησης κοκαΐνης. Συνολικά είχαν κατασχεθεί περισσότεροι από οκτώ τόνοι κοκαΐνης, το μεγαλύτερο μέρος στη Βενεζουέλα. Για τη μεταφορά της κοκαΐνης χρησιμοποιούνταν πλοία της εταιρείας «KALISTI». Επικεφαλής του Ελληνικού παρακλαδιού εκείνου του κυκλώματος ήταν, σύμφωνα με την αστυνομία, ο Ηλίας Λαιμός, ο οποίος μάλιστα εκμεταλλευόταν τη συνωνυμία του με τη γνωστή εφοπλιστική οικογένεια για να κλείνει δουλειές. Μάλιστα, σε εκείνο το κύκλωμα φερόταν ως εμπλεκόμενος και αρχιφύλακας της Ελληνικής Αστυνομίας. Για την υπόθεση είχαν συλληφθεί στην Ελλάδα έξι άτομα.

Το Μάιο του 1999 είχαν συλληφθεί οκτώ Ελληνες επιχειρηματίες, πλοιοκτήτες και ναυλομεσίτες, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Οντέσα». Επρόκειτο για μια ακόμη επιχείρηση διεθνούς συνεργασίας των διωκτικών αρχών στο πλαίσιο του πολέμου εναντίον των καρτέλ κοκαΐνης. Τότε είχαν κατασχεθεί τέσσερις τόνοι κοκαΐνης, που βρέθηκαν στα αμπάρια του πλοίου «CHINA BREEZE».

«Το πρόβλημά μας σήμερα μετά από τρία χρόνια λειτουργίας είναι όχι πώς θα λειτουργήσουμε πυροσβεστικά και εκ των υστέρων πού είναι η αντιμετώπιση των αναφορών των πολιτών αλλά και προληπτικά, να αξιοποιήσουμε αυτό που μας παρέχει ο ιδρυτικός μας νόμος, να μελετήσουμε τις χιλιάδες αναφορές, να εντοπίσουμε τα βαθύτερα αίτια που δημιουργούν τα προβλήματα και να κάνουμε υποδείξεις στη διοίκηση για να αλλάξει είτε το νομοθετικό πλαίσιο, είτε το διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας της ώστε στο μέλλον να πάψουν τα προβλήματα και να ωφεληθούν διοίκηση και πολίτες», δήλωσε ο κ. Διαμαντούρος δίνοντας το στίγμα της σημερινής λειτουργίας της Αρχής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή