ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με ελλείψεις και κενά τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

28s15sxoleio

Το βάπτισμα του πυρός των διαμαρτυριών γονέων για τις ελλείψεις στα σχολεία έλαβε η νέα, αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Ηδη στο γραφείο της έχουν φτάσει σχετικές επιστολές από γονείς μαθητών Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», διαμαρτυρίες για ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και από γονείς μαθητών συμβατικών σχολείων. Πρόκειται για το ετήσιο πρόβλημα, καθώς οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνονται σε δόσεις, και δίνεται προτεραιότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να λειτουργήσουν όλες οι τάξεις με τον δάσκαλο της τάξης, και κατόπιν στη δευτεροβάθμια, όπου λείπουν ειδικότητες εκπαιδευτικών. Από το υπουργείο Παιδείας δίνονται διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα θα αντιμετωπιστούν με νέες προσλήψεις την επόμενη εβδομάδα.

Ειδικότερα, τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Πρότυπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, σε επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου σημειώνει ότι «το γυμνάσιό μας παρουσιάζει κενά βασικών καθηγητών σε φιλολογικά μαθήματα, μαθηματικά, χημεία, φυσική, οικιακή οικονομία και άλλα αντικείμενα». Ανάλογες ελλείψεις υπάρχουν και στο Βαρβάκειο Γυμνάσιο.

Σε επιστολή που έστειλαν γονείς μαθητών αναφέρουν ότι «η περυσινή ήταν χρονιά απαξιωτική. Ομως, το φετινό σχολικό έτος ξεκίνησε και συνεχίζεται με την ίδια ασχήμια όχι μόνο για το σχολείο μας, αλλά και για τα άλλα ΠΠΣ. Κενά εκπαιδευτικών, δυσλειτουργία, έλλειψη αυτόνομου αρμόδιου φορέα που να ρυθμίζει και να συντονίζει τη λειτουργία τους».

Οι γονείς, βέβαια, διεκδικούν όχι μόνο την κάλυψη των κενών, αλλά και την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών με ουσιαστικό τρόπο. Διότι εάν ένας καθηγητής μπει στην τάξη τέσσερις εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, θα καλύψει το χαμένο έδαφος με τροχάδην διδασκαλία της ύλης στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Αλλωστε, τέτοιες στρεβλώσεις καταδεικνύουν τη διαχρονική ολιγωρία των ηγεσιών του υπ. Παιδείας για τα μόνιμα προβλήματα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Χαρακτηριστική είναι μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (παρουσιάστηκε στο χθεσινό φύλλο της «Κ), που μιλάει για δεκαπεντάχρονους μαθητές που διατρέχουν κίνδυνο εκπαιδευτικής φτώχειας, καθώς δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες στην ανάγνωση, στη γραφή και στα μαθηματικά ή επαρκείς γνώσεις στις θετικές επιστήμες. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι στο 32% κατά μέσον όρο, ενώ σε όλη την Ευρώπη το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 20%. Χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης, δήλωσε (ΕΡΤ) ότι «η έκθεση συνάδει με αποτελέσματα που είχαν βγει και από την Ανεξάρτητη Αρχή και από τη χώρα μας. Υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Στα θετικά είναι ότι έχει μειωθεί πάρα πολύ το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο και έχει μειωθεί πολύ, σε βαθμό εντυπωσιακό από τα ποσοστά στην υπόλοιπη Ευρώπη, από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Από την άλλη, όμως, πράγματι υπάρχουν κάποια νούμερα πολύ ανησυχητικά, που έχουν να κάνουν με τις ικανότητες της γραφής, της ανάγνωσης, των μαθηματικών. Ολα αυτά θα τα εξετάσουμε αναλυτικά με τις αρμόδιες υπηρεσίες, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για να δούμε πώς μπορούμε να δώσουμε μια νέα ώθηση στην εκπαίδευση εν συνόλω».