Αναβαθμισμένο Clio 1.2 16V

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κατηγορία των σούπερ μίνι όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, είναι η δεύτερη σε δημοτικότητα στην ελληνική αγορά. Εύκολα λοιπόν εξηγείται το μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον που συγκεντρώνουν αυτοκίνητα όπως το Renault Clio που ανήκει σε αυτήν και το οποίο πρόσφατα ανανεώθηκε, προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχία που σημείωσε εμπορικά το προηγούμενο μοντέλο.

Στην εξωτερική σχεδίαση, oι βασικές αλλαγές του Clio εστιάζονται στο εμπρός τμήμα, στο οποίο τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά καταλαμβάνουν μεγαλύτερη επιφάνεια, ενώ νέα είναι και η μορφή της μάσκας και του προφυλακτήρα. Από το πλάι δύσκολα εντοπίζει κανείς κάτι διαφορετικό, σε αντίθεση με το πίσω μέρος, όπου τα φώτα διαθέτουν διαυγές κρύσταλλο και το ρομβοειδές λογότυπο της γαλλικής φίρμας σε μεγαλύτερο μέγεθος, με το μπουτόν για το άνοιγμα της πόρτας στο κέντρο. Στο εσωτερικό του Clio δεν πραγματοποιήθηκαν ριζοσπαστικές αλλαγές, αλλά οι επεμβάσεις, κρίνονται πετυχημένες, αφού έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, οι εργονομικές ατέλειες του προηγούμενου μοντέλου και έχει βελτιωθεί η ποιότητα της συναρμογής. Αναλυτικά, αρκετά πλαστικά μέρη του ταμπλό διαθέτουν τώρα νέα, μαλακότερη υφή, που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν διαφορετικές επενδύσεις και πρόσθετες ενισχύσεις στη δομή τους, ενώ εκτεταμένες τροποποιήσεις υπέστη και η κεντρική κονσόλα, στην οποία «μετακόμισε» ο δυσεύρετος στο παρελθόν διακόπτης των αλάρμ. Σημαντική είναι και η προσθήκη αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα, τομέας στον οποίο το Renault Clio της απελθούσης γενιάς υστερούσε.

Το Clio βρίσκεται ελαφρώς πίσω από τον ανταγωνισμό όσον αφορά τους προσφερόμενους χώρους, με κύριο μειονέκτημα το περιορισμένο ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να παραμένει και στη νεότερη γενιά του μοντέλου. Πάντως, τέσσερις ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν άνετα προς όλες τις άλλες διαστάσεις. Παρά τη μικρή θεωρητικά χωρητικότητά του, ο κινητήρας του Clio, καταθέτει υψηλά διαπιστευτήρια σε θέματα που αφορούν την απόδοση και την τεχνολογία.

Κορυφαίες επιταχύνσεις

Από τα 1.149 κ.εκ. και λόγω της δεκαεξαβάλβιδης κεφαλής που διαθέτει, αποδίδει 76 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 11,0 χλγμ. ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Αυτό, όμως, που έχει σημασία για κάθε σύγχρονο αγοραστή είναι το αποτέλεσμα στην πράξη αυτών των προδιαγραφών. Το Clio ολοκληρώνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης από 0 ώς τα 100χλμ./ώρα και καλύπτει 1.000 μέτρα σε 14,3 και 35,9 δλ. αντίστοιχα, τιμές που βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Η εικόνα αλλάζει στις επιταχύνσεις από ενδιάμεσες ταχύτητες, όπου το γαλλικό αυτοκίνητο πετυχαίνει τιμές που μπορούν να θεωρηθούν κορυφαίες για την κατηγορία, αφού οι τιμές για τα 50-80χλμ./ώρα με 3η και 80-110 χλμ./ώρα με 4η είναι εφάμιλλες με αυτές του πολύ δυνατότερου Toyota Yaris 1,3 των 86 ίππων, αποδεικνύοντας έτσι την εξαιρετική ελαστικότητα του κινητήρα του. Οσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυμαίνεται σε σχετικά λογικά επίπεδα, αφού δεν ξεπέρασε τα 9,5 λίτρα/100χλμ. και σίγουρα σε συνθήκες λογικής χρήσης μπορεί να μειωθεί αρκετά.

Ισορροπημένη συμπεριφορά

Βελτιώσεις έχουν υποστεί και οι αναρτήσεις παρά το γεγονός ότι η αρχιτεκτονική τους παραμένει ίδια με αυτήν του προηγούμενου μοντέλου. Οι μηχανικοί εστίασαν την προσοχή τους στο εμπρός υποπλαίσιο, το οποίο έχει δεχθεί ενισχύσεις για λόγους ακαμψίας και περιορισμού των κραδασμών από τον κινητήρα, στις ανασχεδιασμένες βάσεις του, στην πίσω ανάρτηση, που έχει τους ελαστικούς συνδέσμους των σπορτίφ εκδόσεων, στο σύστημα διεύθυνσης, που αποτελείται από κρεμαγέρα με μεταβλητή, ως προς την ταχύτητα, ηλεκτρική υποβοήθηση και στα φρένα, τα οποία είναι τώρα εφοδιασμένα με το γνωστό από τα Megane/ Laguna σύστημα Emergency Brake Assist. Στον δρόμο, οι βελτιώσεις μεταφράζονται σε μια ιδιαίτερα ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η εξαιρετική, για αυτοκίνητο της κατηγορίας, άνεση της ανάρτησης, η οποία «καταπίνει» υποδειγματικά τις ανωμαλίες. Γενικά, στο νέο Clio τα μόνα σημεία, που ίσως ενοχλήσουν, είναι ο απότομος συμπλέκτης και η θέση οδήγησης, καθώς το τιμόνι εξακολουθεί να είναι τοποθετημένο σε μια ανεξήγητα επικλινή θέση.

Στον ανοιχτό δρόμο, παρά τις μεγαλύτερες κλίσεις που εκδηλώνει στις στροφές, το Clio έχει υψηλά όρια πρόσφυσης, είναι ασφαλές και προβλέψιμο. Φαινόμενα υποστροφής εμφανίζονται αργά και δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις, καθώς ελέγχονται εύκολα. Η αίσθηση του τιμονιού αρχικά ξενίζει τον οδηγό, ωστόσο χάρη στη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση που διαθέτει, διαπιστώνει κανείς ότι δεν αποτελεί τροχοπέδη σε θέματα ταχύτητας ή και ασφάλειας.

Το Renault Clio 1.2, έχει υψηλή τιμή εκκίνησης που φθάνει στα 3.990.000 δρχ. (11.709 ευρώ) Βέβαια, σε αυτήν περιλαμβάνεται ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που ανάμεσα στα άλλα διαθέτει κλιματισμό και 4 αερόσακους σαν στάνταρ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή