Nissan Χ-Τrail 2.0: Χ-ίσωση

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Nissan, μια εταιρεία με τεράστια εμπειρία στα οχήματα εκτός δρόμου και την τετρακίνηση, στην γκάμα της οποίας εντάσσονται μοντέλα όπως το Terrano και το Patrol, δεν είχε ενδιαφερθεί μέχρι πρόσφατα για τα oχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV), αφήνοντας τους ανταγωνιστές να κερδίζουν έδαφος. Στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, η Nissan παρουσίασε το Χ-Τrail, τον δικό της εκπρόσωπο στην κατηγορία, οι πωλήσεις του οποίου στην ελληνική αγορά αρχίζουν αυτές τις μέρες.

Σύγχρονο και πρακτικό

Στόχος του Χ-Τrail, όπως άλλωστε κάθε SUV, είναι ο συνδυασμός των εντός και των εκτός δρόμου χαρακτηριστικών και η κατάκτηση μιας θέσης στην ακμάζουσα αυτή κατηγορία. Το νέο Nissan, όντας σύγχρονο και πρακτικό, δεν θα δυσκολευτεί να φθάσει την εμπορική επιτυχία.

Το Χ-Τrail είναι ένα από τα μεγαλύτερα οχήματα στην κατηγορία του. Τόσο το μεταξόνιο των 2.625 χλστ. όσο και οι υπόλοιπες διαστάσεις του (μήκος 4.510 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ.) όπως και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος το επιβεβαιώνουν. Σχεδιαστικά το ιαπωνικό SUV υιοθετεί στοιχεία από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Η μάσκα, με σαφείς αναφορές στην εταιρική ταυτότητα, παραπέμπει στο μεγάλο αδελφό Terrano, ενώ η σχεδίαση του πίσω μέρους με τα ψηλά, κάθετα τοποθετημένα φανάρια, στο Almera Tino. Πάντως, παρά το ότι το σχήμα του είναι γωνιώδες δείχνει οικείο.

Το μέγεθός του δεν αφήνει αμφιβολίες για την ευρυχωρία και την παρεχόμενη άνεση. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα κεφάλια των πίσω επιβατών με ύψος άνω του μέσου όρου θα βρεθούν αρκετά κοντά στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών με 350 έως 410 λίτρα (με ή χωρίς κάλυμμα, αντίστοιχα) είναι εξίσου ευρύχωρος, με ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης, ενώ υπάρχουν όλες οι «ευκολίες» όπως σημεία πρόσδεσης αντικειμένων, μία θήκη για μικροαντικείμενα και παροχή ρεύματος 12V.

Η καμπίνα

Στο εσωτερικό δεσπόζει ο πίνακας των αναλογικών οργάνων κεντρικά τοποθετημένος, διάταξη που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη Nissan, εργονομικά όμως είναι άρτιος και δεν χαλάει την πολύ καλή από αυτήν την άποψη εικόνα του αυτοκινήτου. Η μοναδική ένσταση εντοπίζεται στην τοποθέτηση των αεραγωγών χαμηλά, με αποτέλεσμα ο οδηγός να «ψύχεται» μονόπλευρα και πιο συγκεκριμένα στον αριστερό μηρό.

Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένοι και οι τρεις διακόπτες για τo ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης (κάτι όχι σύνηθες για όχημα του είδους), το οποίο η Nissan αποκαλεί «All mode 4×4» και προέρχεται από το αντίστοιχο σύστημα του Skyline GT-R. Οι επιλογές είναι τρεις. Κίνηση πίσω (2WD), αυτόματη λειτουργία (Auto), στην οποία η τετρακίνηση επιλέγεται αυτόματα από το σύστημα μοιράζοντας τη ροπή εμπρός πίσω ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες, και το «κλείδωμα» (Lock) του κεντρικού συνεκτικού συμπλέκτη που έχει αποτέλεσμα τη σταθερή κατανομή 57%-43% εμπρός πίσω αντίστοιχα.

Νέος κινητήρας

Το μηχανικό σύνολο που έχει αναλάβει το δύσκολο καθήκον (το βάρος των σχεδόν 1.500 κιλών δεν είναι ευκαταφρόνητο), να παρέχει την απαιτούμενη δύναμη για την κίνηση του Χ-Τrail, είναι ένας εντελώς νέος δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας (QR20 DE) με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 16 βαλβίδες και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (CVTC). Με 140 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 19,6 χλγμ./4.000 σ.α.λ. βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων του είδους του και παρά το συνολικό βάρος της κατασκευής δεν τα καταφέρνει άσχημα στον τομέα των επιδόσεων, όντας όμως λίγο πιο πίσω από τα ελαφρύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Ετσι, για τα 0-100 χλμ./ώρα το Χ-Τrail χρειάζεται 11,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ./ώρα.

Η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο είναι τυπικά υποστροφική, εξαιτίας και των παντός εδάφους ελαστικών. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση. Η αίσθηση του τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων αλλά και η αποτελεσματικότητα των φρένων συγκρίνονται άνετα με αρκετά αυτοκίνητα δρόμου.

Αντίστοιχα, στο χώμα, το Χ-Τrail βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης αντιδρά σχετικά γρήγορα, περιορίζοντας άμεσα το σπινάρισμα των εμπρός τροχών. Ως προς τον εξοπλισμό, το αυτοκίνητο θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την Active, η ενδεικτική τιμή της οποίας τοποθετείται στα 10.400.000 δρχ. (30.520,90 ευρώ), την «πλούσια» έκδοση Luxury με υπερπλήρη εξοπλισμό, που φτάνει τα 11.250.000 δρχ. (33,015,40 ευρώ), ενώ κάπου ανάμεσα σε κόστος και εξοπλισμό βρίσκεται η τρίτη έκδοση Sport.

Απαγορευμένες περιοχές

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή