Οριακή κατάσταση στο ΔΙΚΑΤΣΑ

Οριακή κατάσταση στο ΔΙΚΑΤΣΑ

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απλουστεύονται οι διαδικασίες εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων από το Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙΚΑΤΣΑ). Σύμφωνα με πληροφορίες της «K» κατά τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού κ. Κώστα Σημίτη με τον υπουργό Παιδείας κ. Πέτρο Ευθυμίου, αποφασίσθηκε να προωθηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον υπουργό Παιδείας την επίσπευση των διαδικασιών στα εκκρεμούντα ζητήματα της Παιδείας. Τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά θέματα, τα οποία ετέθησαν, αφορούσαν στο τριπλό νομοσχέδιο (για την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών και την περιφερειακή οργάνωση της Εκπαίδευσης), τα ζητήματα της πληροφορικής στην εκπαίδευση και το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα και την έρευνα. Ειδικότερα, για τη λειτουργία του ΔΙΚΑΤΣΑ η κατάσταση θεωρείται οριακή. Είναι ενδεικτικό ότι για τη διεκπεραίωση μιας υπόθεσης απαιτούνται κατά μέσον όρο εννέα μήνες καθώς ετησίως οι αιτήσεις για αναγνώριση πτυχίων προσεγγίζουν τις 9.000. Κύριο λόγο των καθυστερήσεων αποτελεί το γεγονός ότι το Κέντρο λειτουργεί με ελάχιστο μόνιμο προσωπικό, το οποίο δεν ξεπερνά τα 12 άτομα. Οπως ανέφερε στην «K» η διευθύντρια του ΔΙΚΑΤΣΑ κ. Ιουλία Ευσταθίου, τα μέτρα που θα προωθηθούν στοχεύουν στην κωδικοποίηση των απαιτούμενων από τους πολίτες και το προσωπικό ενεργειών. Ταυτόχρονα, έχει ήδη αποφασισθεί να μην απαιτείται η μετάφραση των δικαιολογητικών που είναι στα αγγλικά ή τα γαλλικά, ενώ υπάρχει η δυνατότητα ένα μέρος των ενεργειών (υποβολή δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους, απάντηση του ΔΙΚΑΤΣΑ κ.ά.) να γίνει ταχυδρομικά.

Για τον υπόλοιπο προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, το τριπλό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. Ταυτόχρονα, το προσεχές διάστημα θα δρομολογηθεί η έναρξη του διαλόγου του υπουργείου Παιδείας με την πανεπιστημιακή κοινότητα για τα θέματα της αξιολόγησης ΑΕΙ και ΤΕΙ καθώς και το νομοσχέδιο για την οργάνωση των μεταπτυχιακών τμημάτων και την έρευνα. Τα ζητήματα αυτά θεωρούνται αλληλένδετα και ως εκ τούτου αναμένεται να τεθούν μαζί στο τραπέζι του διαλόγου.

Τέλος, ο κ. Σημίτης κατά τη χθεσινή συνάντηση ενημερώθηκε εκτενώς από τον κ. Ευθυμίου για την πορεία των δράσεων του υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορικής για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, βάσει εξαετούς προγράμματος (2001 – 2006) ύψους 120 δισ. δραχμών. Η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επιτυχία του προγράμματος, καθώς ο σχεδιασμός εστιάζει στην εισαγωγή της πληροφορικής στις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και τη μείωση των ελλείψεων εξειδικευμένου σε νέες τεχνολογίες προσωπικού, που παρουσιάζονται σήμερα στην αγορά εργασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή