Βελτίωση συγκοινωνιών μόνο με νέα οχήματα

Βελτίωση συγκοινωνιών μόνο με νέα οχήματα

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιταχύνει η κυβέρνηση τη διαδικασία ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, καθώς, όπως διαπιστώνεται, οι προσπάθειες συμμαζέματος των συγκοινωνιακών φορέων δεν αρκούν για την αξιοπρεπή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Οπως παραδέχθηκε ο υπουργός Υποδομών Κ. Αχ. Καραμανλής, η αναδιάρθρωση των δρομολογίων στην οποία προχώρησε ο ΟΑΣΑ αποτελεί απλώς μια διαχείριση κρίσης και όχι ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος. «Το 70% των δρομολογίων είχε μέχρι πρόσφατα συχνότητα από 20 λεπτά και πάνω», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. «Μέσα σε τρεις μήνες βγάλαμε στους δρόμους της Αθήνας 100 πρόσθετα οχήματα, ενώ συμφωνήσαμε και με τους εργαζομένους για τις ΣΣΕ. Εμείς λύσαμε το θέμα με τις ΣΣΕ και θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζομένους για αυτό».

Σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΑ δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη σχετική μελέτη η οποία θα υποδείξει τον ακριβή αριθμό οχημάτων που απαιτείται για την ομαλή εκτέλεση του συγκοινωνιακού του έργου. Ωστόσο, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το 2023 θα χρειαζόμαστε 700 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό θα πρέπει «να γίνει σπριντ για την προμήθεια αυτή». 

Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη ακυρωθεί ο προηγούμενος διαγωνισμός για την προμήθεια 750 οχημάτων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ είχε προηγηθεί μια αναβολή του από την προηγούμενη κυβέρνηση, λόγω προκήρυξης εκλογών. Επρόκειτο για έναν διαγωνισμό ο οποίος είχε προκαλέσει σειρά αντιδράσεων ως προς τους όρους του, ενώ κύκλοι των συγκοινωνιών επεσήμαναν ότι δεν είχε εξασφαλιστεί η σχετική χρηματοδότηση. Ως προς τον νέο διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να προκηρυχθεί στις αρχές του 2020, στόχος είναι τουλάχιστον 1/3 των λεωφορείων να είναι ηλεκτροκίνητα, ώστε να εξασφαλίζουν την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Επιχειρώντας να διασκεδάσει τις φήμες που θέλουν την κυβέρνηση να «κοιτάζει» προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιακών φορέων, ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών, αλλά επισήμανε ότι «πρέπει να λειτουργούν με σύγχρονο μάνατζμεντ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή