«Φωτιές» ανάβουν τα λεωφορεία στη διοίκηση των ΟΣΥ

«Φωτιές» ανάβουν τα λεωφορεία στη διοίκηση των ΟΣΥ

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται εργαζόμενοι και διοίκηση των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) εξαιτίας των προβλημάτων που εμφανίζει συστηματικά ο στόλος της εταιρείας. Οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά, οι περιορισμένοι πόροι και η παλαιότητα των οχημάτων της εταιρείας, πέρα από τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, έχουν μετατρέψει τα λεωφορεία σε βόμβες έτοιμες να εκραγούν.

Το ανησυχητικό είναι ότι ορισμένα εξ αυτών δεν μένουν μόνο στην ετοιμότητα αλλά… εκρήγνυνται και μάλιστα εν κινήσει, γεμάτα επιβάτες μερικές φορές. Τα περιστατικά που θα μπορούσαν να αποβούν μοιραία για προσωπικό και επιβάτες δεν έχουν τελειωμό και οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες κάνουν λόγο για επικίνδυνες συνθήκες.

Πριν από λίγες ημέρες, δύο λεωφορεία πήραν φωτιά ενώ εκτελούσαν δρομολόγια, γεμάτα επιβάτες. Ειδικότερα, την περασμένη Δευτέρα, στις 7.15 το πρωί, όχημα που κινούνταν στα Ανω Λιόσια, κοντά στο αμαξοστάσιο και δίπλα στο 7ο Δημοτικό σχολείο της περιοχής, ξαφνικά πήρε φωτιά.

Την ίδια ημέρα, αργά το απόγευμα, άλλο λεωφορείο τυλίχτηκε στις φλόγες, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο στον Ασπρόπυργο. Εναν μήνα νωρίτερα, αντίστοιχο περιστατικό σημειώθηκε στο Μενίδι. Κοινός παρονομαστής και των τριών παραπάνω περιστατικών ο τύπος του λεωφορείου, ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι τεχνικοί των ΟΣΥ, αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκρήξεις είναι αποκλειστικό προνόμιο αυτού του τύπου. Ειδικότερα, πρόκειται για λεωφορεία φυσικού αερίου IVECO SOTELIS με χρονολογία κατασκευής το 2010, που συντηρούνται στο αμαξοστάσιο των Ανω Λιοσίων. Εκτός από τα λεωφορεία φυσικού αερίου, τα τελευταία χρόνια έχουν «ανάψει» αρκετά οχήματα, ορισμένα εκ των οποίων έχουν καταστραφεί ολοσχερώς.

Στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας, επίσης, σημειώθηκε λίγο καιρό νωρίτερα μια ανάφλεξη λεωφορείου κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού του. Το γεγονός και μόνο ότι η Πυροσβεστική προχωρά σε τακτά χρονικά διαστήματα (σε αντίθεση με το παρελθόν) σε εκτέλεση ασκήσεων ετοιμότητας στα αμαξοστάσια, καταδεικνύει τη συχνότητα των περιστατικών και την επικινδυνότητα του στόλου.

Εργαζόμενοι στις ΟΣΥ εξηγούν ότι τα περιστατικά είναι περισσότερα από αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, καθώς πολλές φορές οι εκρήξεις, είτε προκαλούν μικρές ζημιές είτε είναι μικρής έκτασης και δεν απαιτείται κλήση της Πυροσβεστικής. Ωστόσο, η κατάσταση του στόλου, εκτός από προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αποτελεί σοβαρή πηγή ανησυχίας ως προς την ασφάλεια των μετακινήσεων. Στο πλαίσιο αυτό επισημάνθηκε πρόσφατα από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή ότι θα επισπευσθεί ο διαγωνισμός για την απόκτηση νέων οχημάτων, τα οποία βέβαια δεν αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο των ΟΣΥ πριν από το τέλος του 2020. Στο μεταξύ, είναι ενδεικτικό ότι οι ΟΣΥ έχουν προχωρήσει στην πρόσληψη ειδικού εξωτερικού συμβούλου για τη διερεύνηση τριών περιστατικών «ανάφλεξης» των λεωφορείων τους από το δεύτερο τρίμηνο του 2018.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή