Επιτάχυνση λεωφορείων από τον Ιανουάριο

Επιτάχυνση λεωφορείων από τον Ιανουάριο

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε «καυτή πατάτα» για το υπουργείο Υποδομών μετατρέπεται το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, καθώς τα προβλήματα διογκώνονται, ενώ οι έως τώρα προσπάθειες οδηγούν σε περιορισμένης έκτασης βελτιώσεις της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Τη στιγμή που η πλειονότητα των δρομολογίων των λεωφορείων (70% σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή) εμφανίζουν συχνότητες ανά 20 λεπτά κατ’ ελάχιστον, οι προσπάθειες για δρομολόγηση όσο το δυνατόν περισσότερων λεωφορείων εντείνονται. Ωστόσο, πέραν της οικονομικής στενότητας των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που στερεί τη δυνατότητα προμήθειας ανταλλακτικών στον επιθυμητό βαθμό, οι ελλείψεις σε προσωπικό δεν διευκολύνουν το έργο συντήρησης του στόλου.

Παρά την εξασφάλιση ενός εκατομμυρίου ευρώ από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ για την αγορά ανταλλακτικών που οδήγησε στη δρομολόγηση περίπου 250 πρόσθετων λεωφορείων στους δρόμους της πρωτεύουσας, οι συχνότητες εκτέλεσης των δρομολογίων απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν ικανοποιητικές.

Οι ΟΣΥ προχωρούν σε συνεχή αναδιοργάνωση των λεωφορειακών γραμμών, με συγχωνεύσεις, καταργήσεις και διχοτόμηση δρομολογίων προκειμένου να ενισχύσουν το επίπεδο της εξυπηρέτησης. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το μέσο που εξυπηρετεί περίπου 400 εκατ. μετακινήσεις στην Αθήνα σε ετήσια βάση να προσφέρει άρτιο συγκοινωνιακό έργο, με τις πρώτες σημαντικές αλλαγές να είναι εμφανείς στο επιβατικό κοινό από την αρχή του νέου έτους. Στελέχη, μάλιστα, του ΟΑΣΑ εξηγούν ότι όποιες παρεμβάσεις γίνονται τώρα έχουν απλώς βελτιωτικό χαρακτήρα και δεν θα οδηγήσουν σε δραματική αλλαγή της κατάστασης σήμερα. Ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών θέλει από τον ερχόμενο Ιανουάριο τα μισά δρομολόγια τουλάχιστον να διεξάγονται σε συχνότητες μικρότερες των 20 λεπτών. Ειδικότερα, από τον Ιανουάριο του 2020, σε χρόνο μικρότερο από 10 λεπτά θα διεξάγεται το 8% των δρομολογίων, μεταξύ 10 και 20 λεπτών το 43% των δρομολογίων και σε 20 λεπτά και άνω το 49% των δρομολογίων.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη του ΟΑΣΑ που θα καθορίσει τον οριστικό αριθμό των λεωφορείων που θα απαιτηθεί για την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα οι ανάγκες αγγίζουν περίπου τα 700 λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα πρέπει να έχουν ενταχθεί στον στόλο των εταιρειών (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ) έως το 2023. Ο κ. Καραμανλής μάλιστα έχει τονίσει ότι τουλάχιστον το 1/3 εξ αυτών θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, για περιβαλλοντικούς λόγους. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους, ενώ για τα υπόλοιπα λεωφορεία θα ζητηθεί η συνδρομή της ΕΤΕπ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων). Τα στοιχεία θέλουν την πλειονότητα των οχημάτων που απαρτίζουν τον στόλο των ΟΣΥ να είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς το 43,1% των λεωφορείων είναι τεχνολογίας EURO II (χρονολογούνται μεταξύ 1998 και 2002), ενώ το 19,8% είναι EURO III (μεταξύ 2004 και 2005). Υπάρχει, όμως, και ένα 10% των οχημάτων που είναι παλαιότατης τεχνολογίας, EURO I. Πρακτικά, αυτά τα 230 οχήματα απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν στον «μεγάλο δακτύλιο», καθώς εκπέμπουν 95% περισσότερα σωματίδια σε σχέση με τα νεότερης τεχνολογίας (EURO V).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή