Αγορές από τον ΟΔΔΥ και μέσω Ιντερνετ

Αγορές από τον ΟΔΔΥ και μέσω Ιντερνετ

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία αγορά με κίνητρα και ευκαιρίες προσφέρει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ), που εκποιεί την κινητή περιουσία του Δημοσίου, δηλαδή πάσης φύσεως αντικείμενα που είτε έχουν κατασχεθεί από τις διωκτικές αρχές είτε αποτελούν περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου: αυτοκίνητα, μηχανές, σκάφη, κυνηγετικά όπλα, τηλεοράσεις, στερεοφωνικά, κινητά τηλέφωνα είναι μερικά από τα πλέον «δημοφιλή» προϊόντα που μπορεί να αγοράσει κάποιος, αρκετά φθηνότερα από ό,τι στο εμπόριο. Μάλιστα, από τις αρχές του 2002 οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν πλέον να συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες, που θα πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο.

Οι όροι του «παιχνιδιού» των πωλήσεων έχουν αλλάξει και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στις δημοπρασίες, που διεξάγονται κάθε πρώτη του μήνα, έγιναν αυστηρότερες, προκειμένου να σταματήσει η δράση κυκλωμάτων επιτηδείων που λυμαίνονταν κυρίως την αγορά αυτοκινήτων του ΟΔΔΥ. Παλαιότερα, για να συμμετάσχει κανείς σε μια δημοπρασία αρκούσε να καταβάλει το ποσό των 10.000 δραχμών, το οποίο και έχανε σε περίπτωση μη αγοράς. Το παράβολο πλέον κοστίζει 100.000, οπότε αν κάποιος κηρυχθεί πλειοδότης και δεν προκαταβάλει το 10% της αξίας του αντικειμένου, δεν του επιστρέφονται οι 100.000 δραχμές. «Το μέτρο λειτούργησε αποτρεπτικά για όσους ανέβαζαν στα ύψη τις τιμές και στο τέλος αποχωρούσαν, για να αποθαρρύνουν άλλους υποψήφιους αγοραστές από τη συμμετοχή τους σε επόμενη δημοπρασία, ώστε να μείνουν οι ίδιοι αγοράζοντας σε χαμηλή τιμή το αντικείμενο», εξηγεί στην «K» ο πρόεδρος του ΟΔΔΥ κ. Γ. Λύτρας. Κατά συνέπεια, μολονότι έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των αυτοκινήτων που εκποιούνται, τα έσοδα του Οργανισμού έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση μετά την πάταξη της δράσης των κυκλωμάτων. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2001, ο κύκλος εργασιών του ΟΔΔΥ από την πώληση τροχοφόρων ξεπέρασε τα 1,5 δισ. δραχμές, ενώ κατά το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο ο τζίρος ήταν 1,2 δισ.

Ευκαιρίες-κίνητρα

Το αγοραστικό κοινό του ΟΔΔΥ αυξάνεται και πληθύνεται. «Παλαιότερα, οι συμμετέχοντες σε κάθε δημοπρασία δεν ήταν περισσότεροι από εκατό. Σήμερα, μετά την επιβολή των νέων κανονισμών, ο αριθμός τους μπορεί να φθάσει και τους 400. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τα δίτροχα, που αποτελούν ευκαιρία για τα χαμηλά βαλάντια», λέει στην «K» ο κ. Λύτρας.

Το κόστος, η ποιότητα και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα προς εκποίηση αντικείμενα ποικίλλουν. Αν ο πλειοδότης πληρώσει τοις μετρητοίς τότε έχει έκπτωση μέχρι και 30%. Διαφορετικά είναι υποχρεωμένος να προκαταβάλει το 10% της αξίας του και να το εξοφλήσει μέσα σε πέντε χρόνια με άτοκες δόσεις. Σημαντικό είναι και το κίνητρο της έκπτωσης (40%) από το τεκμήριο της εφορίας στην περίπτωση αγοράς αυτοκινήτου μεγάλου κυβισμού ή σκάφους.

Εξάλλου, πέντε ημέρες πριν από τη διεξαγωγή της δημοπρασίας, κάθε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί αποθήκες του Οργανισμού, προκειμένου να ελέγξει με κάποιον εμπειρογνώμονα τα αντικείμενα που πρόκειται να εκποιηθούν.

Χρήσιμα τα παλαιά ελαστικά

Το πεδίο των δραστηριοτήτων του διευρύνει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού, που αυτή την εποχή δρομολογεί την υλοποίηση δύο επενδυτικών σχεδίων: τη δημιουργία μονάδας ανακύκλωσης ελαστικών και μονάδας αποσυναρμολόγησης εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων και οχημάτων που συνήθως οδηγούνται για σκραπ (διάλυση). Μέχρι σήμερα, τα ελαστικά των οχημάτων είτε καίγονταν είτε κατέληγαν στη χωματερή. Με την εφαρμογή της διαδικασίας της ανακύκλωσης θα δημιουργηθεί μείγμα για την αναδημιουργία πλαστικής ύλης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή προφυλακτήρων ή ασφαλτοτάπητα. Η μονάδα προβλέπεται να χωροθετηθεί είτε στα Ανω Λιόσια είτε στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στη Σίνδο. Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία του Οργανισμού, ο αριθμός των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων στο Λεκανοπέδιο αγγίζει τα 35.000, τα οποία υπολογίζεται ότι -αν τοποθετηθούν στη σειρά»- σχηματίζουν ουρά μήκους περίπου 100 χιλιομέτρων. Ο στόχος της μονάδας αποσυναρμολόγησης και ανακύκλωσης αυτοκινήτων είναι διπλός: αφενός η προστασία του περιβάλλοντος και αφετέρου η αύξηση των εσόδων του ΟΔΔΥ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή