Black Friday: Η Παρασκευή που εξαντλούνται τα… ψυχικά αποθέματα

Black Friday: Η Παρασκευή που εξαντλούνται τα… ψυχικά αποθέματα

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Επόμενος παρακαλώ για ταμείο!». Η υπάλληλος στο κατάστημα μεγάλης αλυσίδας ρούχων παρέμενε με ακμαίο το ηθικό, παρά το σφυροκόπημα της «Μαύρης Παρασκευής». «Κι αν χιονίζει και αν βρέχει τ’ αγριογούρουνο αντέχει» έλεγε γελώντας, ενώ μας έδειχνε μια μικρή πληγή στο χέρι της. «Δεν είναι τίποτα, από τη συνεχή τριβή με τα ρούχα και το πλύσιμο των χεριών 100 φορές την ημέρα». «Ε, και από το ότι ερχόμαστε με 5 βαθμούς Κελσίου και εδώ μέσα κάνει 40!» υπερθεμάτισε η διπλανή ταμίας, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα μια κοπέλα που είχε φέρει στο ταμείο μία τσάντα. «Το ξέρετε ότι σήμερα έχουμε έκπτωση στο δεύτερο προϊόν; Μήπως θέλετε να δείτε κάτι ακόμα;». «Α, δεν το ήξερα, μπορώ;», απάντησε η πελάτισσα, με ευγνωμοσύνη για την υπάλληλο που δεν την άφησε να φύγει με άδεια χέρια. Εντάξει, με μόνο μια τσάντα. «Φυσικά και μπορείτε, αλίμονο».

Το εμπορικό κέντρο έμοιαζε, χθες, να ζει σε ρυθμούς Χριστουγέννων. Η κίνηση στα μαγαζιά συγκρινόταν μόνο με τις ημέρες των εορτών, ενώ εντύπωση προκαλούσαν οι πολλοί πιτσιρικάδες που πηγαινοέρχονταν προφανώς με άδεια από τη «σημαία». Η σκηνή που «φώναζε» Black Friday ήταν αυτή έξω από ένα κατάστημα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η ουρά που είχε σχηματιστεί στην είσοδο «γύριζε» σχεδόν ολόκληρο τον όροφο του εμπορικού κέντρου, με τον κόσμο να περιμένει υπομονετικά τη σειρά του. Υπάλληλοι του καταστήματος έβγαιναν τακτικά έξω ζητώντας από τους πελάτες να τους πουν για ποιο προϊόν ενδιαφέρονται. Οι περισσότεροι έδειχναν τις προσφορές στο κινητό τους. Η διαφήμιση είχε λειτουργήσει. Και ήταν σαφής: «Μόνο στα καταστήματα».

Πάντως, σε γενικές γραμμές, φέτος δεν είχαμε σκηνές καταναλωτικής αλλοφροσύνης όπως άλλες χρονιές, ενώ λιγοστοί ήταν αυτοί που εντοπίστηκαν να περιμένουν έξω από τα καταστήματα πριν αυτά ακόμα ανοίξουν. Κι αυτό γιατί αφενός οι προσφορές στις αλυσίδες τεχνολογίας έχουν ξεκινήσει από την αρχή της εβδομάδας και αφετέρου γιατί οι περισσότεροι επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια της «Μαύρης Παρασκευής» online. Οσοι έχουμε προφίλ σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ελληνικά ή του εξωτερικού, δεχθήκαμε τις τελευταίες ημέρες καταιγισμό μηνυμάτων σχετικά με τις προσφορές και τις εκπτώσεις της Black Friday. Είναι πολλοί αυτοί που μια μέρα σαν τη χθεσινή θα επιλέξουν να αποφεύγουν τις ουρές και τη φασαρία στα φυσικά καταστήματα, κάνοντας τις αγορές τους online. Η τάση είναι φυσικά διεθνής. Τις ημέρες των προσφορών οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου δεκαπλασιάζονται.

Η Black Friday είναι η μέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί η αρχή της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών για τις ΗΠΑ από το 1952. Στην Ελλάδα ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» έκανε δειλά την εμφάνισή του το 2016 και πλέον έχει καθιερωθεί. Φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της Paypal, οι Ελληνες καταναλωτές είχαν σκοπό αγοράσουν τις ημέρες αυτές 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο με εκτιμώμενη συνολική αξία 180 ευρώ. Οι άνδρες σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα, 202 ευρώ κατά μέσον όρο, και οι γυναίκες 157 ευρώ κατά μέσον όρο.

Με την ουρά στα ταμεία συνεχώς να μεγαλώνει, έξω από το κατάστημα της αλυσίδας ρούχων γρήγορα σχηματίστηκε η γνωστή «συστάδα» των… συνοδών των καταναλωτών. «Υπομονή, τι να κάνεις…», σχολίαζε ένας μπαμπάς που είχε μείνει με την κόρη του έξω όσο η σύζυγος ψώνιζε. «Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, είπαν. Ή μέχρι εξαντλήσεως… δικής μας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή