Aνακατασκευασμένα τρένα και νέες τεχνολογίες το 2020

Aνακατασκευασμένα τρένα και νέες τεχνολογίες το 2020

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών της υπόσχεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λίγο μετά την υπογραφή του μνημονίου με το υπουργείο Υποδομών, το οποίο της εξασφαλίζει την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων για τα επόμενα 10 συν πέντε χρόνια. Συνολικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναλαμβάνει την εκτέλεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως (συνολικά 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας) και δεσμεύεται να προχωρήσει σε επενδύσεις 2,2 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι περιλαμβάνεται και το κόστος μισθοδοσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και της πρόσφατα αποκτηθείσας από τη θυγατρική των ιταλικών σιδηροδρόμων ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).

Στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα οποία παραμένουν σε θεωρητικό επίπεδο ακόμα, είναι η άφιξη δύο πλήρως ανακατασκευασμένων τρένων από την Ιταλία. Τα δύο ATR470 (παλαιότερα μοντέλα από αυτά που αρχικώς είχε ανακοινώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι θα φέρει στην Ελλάδα) αναμένεται να καταφθάσουν στα τέλη του 2020, θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα εσωτερικά και εξωτερικά. Οι πρώτες δύο από τις πέντε μονάδες ETR470 Pendolino, που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν στις διεθνείς γραμμές μεταξύ Ιταλίας και Ελβετίας, παραδόθηκαν στο εργαστήριο υψηλής ταχύτητας της Trenitalia στη Vicenza για μετατροπές, προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος τύπος τρένων κατασκευάστηκε από τη Fiat Ferroviaria το 1993-97.

Στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η ένταξη εφαρμογών ψυχαγωγίας στα πρότυπα των αντίστοιχων αεροπορικών (ταινίες, ηλεκτρονικά βιβλία, περιοδικά, κ.λπ.) στα τρένα που εξυπηρετούν τα δύο εξπρές δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Νέα εποχή στη συντήρηση του τροχαίου υλικού της χώρας σηματοδότησε και η απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς προχωρούν άμεσα οι εργασίες αναβάθμισης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων των δύο εργοστασίων της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στην Αθήνα. Στόχος είναι τα δύο μεγάλα εργοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ να μπορούν να αναλάβουν τη βαριά συντήρηση όλων των συρμών που κινούνται σε σταθερή τροχιά (τρένα, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και μετρό), καθώς επίσης και τη συντήρηση βαριών οχημάτων που κινούνται στον δρόμο. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φ. Τσαλίδης διαβεβαίωσε ότι θα εξασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας στην ΕΕΣΣΤΥ μετά την εξαγορά, ενώ προανήγγειλε ότι θα επεκταθεί η συλλογική σύμβαση εργασίας που υπεγράφη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στους εργαζομένους της ΕΕΣΣΤΥ. Τα πλάνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλουν επίσης την άφιξη δύο υβριδικών τρένων στα μέσα του 2022 στη χώρα, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετήσουν τις περιοχές του δικτύου που δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενες. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή