Επιδοτείται η ανανέωση του στόλου των ΚΤΕΛ

Επιδοτείται η ανανέωση του στόλου των ΚΤΕΛ

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πραγματικότητα αποτελεί η επιδότηση ανανέωσης στόλου παλαιών οχημάτων στη χώρα για την κατηγορία «ηλικιωμένων» λεωφορείων ΚΤΕΛ. Το υπουργείο Υποδομών έχει προγραμματίσει τη διάθεση, του μέχρι πρότινος, αδιάθετου ποσού των 45 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) στις εταιρείες ΚΤΕΛ για επενδύσεις και για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων τους. Η πρόβλεψη περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα. Σύμφωνα μάλιστα με όσα αναγράφονται στο άρθρο 35 του εν λόγω νομοσχεδίου, προβλέπεται ότι η χρηματοδότηση των επενδυτικών προγραμμάτων περιλαμβάνει και το ποσό των 4.400 ευρώ ανά λεωφορείο για τα ΚΤΕΛ. Ωστόσο, η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του συνολικού κόστους του έργου.

Επιπλέον, για την ενίσχυση των επενδύσεων διατίθενται 30% της τιμής κτήσης των λεωφορείων αν είναι καινούργια ή ηλικίας έως 1 έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει και 10% της τιμής κτήσης των λεωφορείων τα οποία έχουν συμπληρώσει 5 έτη από το έτος κατασκευής τους.

Μάλιστα, στο νομοσχέδιο αναφέρεται πως σε περίπτωση που συνενωθούν δύο ή περισσότερες εταιρείες ΚΤΕΛ το ποσοστό ενίσχυσης αυξάνεται σε 35% για καινούργια ή ηλικίας ενός έτους λεωφορεία και σε 15% για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων. Για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου τα ΚΤΕΛ μπορούν, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, να κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται κάθε είδους εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, ιδίως σταθμούς άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων, στέγασης, συντήρησης, τροφοδοσίας και εφοδιασμού με καύσιμα ή χώρων αναμονής και εξυπηρέτησης επιβατών.

Στους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, καθώς και στα αμαξοστάσια των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή ενταγμένων στο στόλο των ΚΤΕΛ λεωφορείων. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, εκτός από την ύπαρξη πιστοποιητικού πυρασφάλειας σε ισχύ, το οποίο χορηγείται από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία. Η παρούσα διάταξη ισχύει και για τους χώρους στέγασης ή στάθμευσης και συντήρησης τουριστικών λεωφορείων. Σήμερα, τα υπεραστικά ΚΤΕΛ είναι 62, εκ των οποίων τα δέκα βρίσκονται σε νησιά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για την πρώτη φορά που επιδοτείται η ανανέωση του στόλου τους. Στο μεταξύ, άγνωστο παραμένει το μέλλον του τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, παρά το γεγονός ότι η τελευταία καταγεγραμμένη προθεσμία ήθελε τη συμβασιοποίηση του έργου στις αρχές του 2021. Το ακίνητο το οποίο έχει επιλεγεί είναι περιουσία της Αττικό Μετρό (που θα διαδραματίσει τον ρόλο του project manager), βρίσκεται στην περιοχή του Ελαιώνα (Βοτανικός) και αναμένεται να εξυπηρετεί ετησίως περίπου 16 εκατ. επιβάτες. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή