Κυρώσεις για διακοπή κυκλοφορίας στο εθνικό οδικό δίκτυο

Κυρώσεις για διακοπή κυκλοφορίας στο εθνικό οδικό δίκτυο

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα νέο μηχανισμό για την ταχύτερη απόδοση ευθυνών στις περιπτώσεις διακοπής της κυκλοφορίας στο εθνικό οδικό δίκτυο επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών. Η νομοθετική ρύθμιση θα παραδοθεί στον υπουργό Κώστα Καραμανλή στα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Τα περιθώρια, ωστόσο, είναι περιορισμένα όσον αφορά τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομους –όπως εν προκειμένω η Νέα Οδός– καθώς οι αρμοδιότητές τους σε ανάλογες περιπτώσεις περιγράφονται στις κυρωμένες με νόμους συμβάσεις.

Η επιτροπή των ειδικών, στελεχών του υπουργείου Υποδομών με εμπειρία στις συμβάσεις παραχώρησης, συνεδρίασε για πρώτη φορά χθες με σκοπό να παραδώσει τις προτάσεις της την επόμενη Τετάρτη ή Πέμπτη. Υπεύθυνος του έργου της επιτροπής έχει τεθεί ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Γιώργος Καραγιάννης.

«Η υπό επεξεργασία νομοθετική ρύθμιση αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτίων και καταλογισμού τυχόν ευθυνών στους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς και όργανα σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης/διακοπής της κυκλοφορίας (μερικής ή ολικής) σε εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και στην ενίσχυση των υπηρεσιών του Δημοσίου που είναι επιφορτισμένες με την παρακολούθηση/εποπτεία της λειτουργίας του εθνικού οδικού δικτύου», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Καραγιάννης.

«Στην κατεύθυνση αυτή θα προβλεφθεί κατά πρώτον η ad hoc συγκρότηση οργάνου στο οποίο θα μετέχουν κατάλληλα καταρτισμένα στελέχη και το οποίο θα είναι επιφορτισμένο με την άμεση διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας και τον επιμερισμό τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς/υπηρεσίες. Οι διαπιστώσεις του εν λόγω οργάνου θα ενσωματώνονται σε σχετικό πόρισμα, το οποίο θα συντάσσεται και θα υποβάλλεται αμελλητί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε κάθε άλλο αρμόδιο φορέα για τις κατά νόμο ενέργειες της αρμοδιότητάς του. Και κατά δεύτερον, η επιβολή διοικητικού προστίμου στους υπαίτιους φορείς, το ύψος του οποίου θα καθορίζεται επί τη βάση του πορίσματος του ανωτέρω οργάνου, λαμβανομένης υπόψη και της έκτασης και των συνεπειών της διακοπής κυκλοφορίας καθώς και η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων».

Πάντως, στην περίπτωση των οδικών παραχωρήσεων, το Δημόσιο δεν μπορεί να παρέμβει νομοθετικά σε θέμα που καθορίζεται ήδη από τις συμβάσεις παραχώρησης, όπως οι αρμοδιότητες της κάθε πλευράς. Η Νέα Οδός υπενθύμισε σε ανακοίνωσή της ότι η κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους ρυθμίζεται από την τροχαία και υποστήριξε ότι όλος ο μηχανισμός της (80 εκχιονιστικά μηχανήματα) βρισκόταν εκείνη την ημέρα επί ποδός. Οπως σημείωσε, τα εκχιονιστικά προσπαθούσαν να κάνουν το έργο τους με τη ΛΕΑ κατειλημμένη από βαρέα φορτηγά και λεωφορεία παρά το απαγορευτικό κυκλοφορίας, ενώ μικρός ήταν ο αριθμός των οδηγών Ι.Χ. οχημάτων που ακολούθησε τις οδηγίες «φορώντας» στα αυτοκίνητα αλυσίδες.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Δευτέρα δημιουργήθηκε στην περιοχή της Μαλακάσας ουρά 10 χιλιομέτρων στο ρεύμα προς Αθήνα η οποία χρειάστηκε ώρες να «εκτονωθεί», με αποτέλεσμα οι εποχούμενοι να αντιμετωπίσουν πολύωρη ταλαιπωρία. Η εικόνα προκάλεσε την αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που ζήτησε από τους συναρμόδιους υπουργούς Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη να διερευνήσουν τις αιτίες διακοπής της κυκλοφορίας και να αποδώσουν ευθύνες. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή