ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οδηγοί ταξί: Συγγνώμη για τους συναδέλφους μας…

Την αφαίρεση της άδειας του οδηγού ταξί ο οποίος ξυλοκόπησε γυναίκα επιβάτη, αναμένεται να ζητήσει από την αρμόδια νομαρχία η διοίκηση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). «H διοίκηση του συνδικάτου οφείλει να είναι ιδιαίτερα αυστηρή σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις. Μάλιστα, θα είμαστε αυστηροί στην τήρηση του κώδικα καλής συμπεριφοράς των οδηγών ταξί, διότι δεν μπορεί παρόμοια περιστατικά να αμαυρώνουν τον κλάδο. Οφείλουν, βεβαίως, και οι επιβάτες να μας ενημερώνουν για τις περιπτώσεις αυτές ώστε να επιλαμβάνεται το συμβούλιο», τόνισε στην «K» ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ κ. Νικόλαος Γκαρέλης. Σύμφωνα με την καταγγελία της άτυχης γυναίκας, ο οδηγός τη χαστούκισε όταν εκείνη διαμαρτυρήθηκε επειδή θεώρησε το κόμιστρο υψηλό. Μάλιστα, σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, ο οδηγός απομακρύνθηκε… παίρνοντας μαζί την τσάντα της.

Το περιστατικό, που συνέβη στη Δάφνη, είναι το δεύτερο που καταγγέλλεται στην Αττική στο διάστημα των τελευταίων 15 ημερών. Το προηγούμενο είχε καταγραφεί στην περιοχή του Βύρωνα. Ανάλογη περίπτωση είχε σημειωθεί πρόσφατα και στη Θεσσαλονίκη. Τα περισσότερα επεισόδια μεταξύ επιβατών – οδηγών ταξί αφορούν διαφωνίες επί του κομίστρου ή διαμαρτυρίες γιατί ο οδηγός δεν «πειθαρχεί» στην προτεινόμενη διαδρομή από τον πελάτη.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τις σχέσεις μας με τον πολίτη. Αλλά ζητούμε και την κατανόησή του, καθώς το επάγγελμα είναι ιδιαίτερα δύσκολο και τα… νεύρα μας τεντωμένα», προσθέτει ο κ. Γκαρέλης.

«Εχει υπολογισθεί ότι καθημερινά τα ταξί της Αθήνας εξυπηρετούν περί τους 700.000 πολίτες, διανύοντας περίπου 5 εκατ. χιλιόμετρα. Από αυτά το 1,5 εκατ. υπολογίζεται ότι διανύονται χωρίς πελάτες στα οχήματα», ανέφερε ο κ. Γκερέλης.

Οι οδηγοί ταξί υπενθυμίζουν ότι η καθημερινή λειτουργία ενός ταξί είναι ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση στην Αθήνα. «Δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και αναμονής, ενώ στους υπάρχοντες, πολλές φορές παρκάρουν I.X. χωρίς η Δημοτική Αστυνομία να τα απομακρύνει. Δεν μας επιτρέπεται επίσης να κυκλοφορούμε στις λεωφορειολωρίδες», ανέφερε ο κ. Γκαρέλης, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει πόσο εύκολο είναι να «ανάψουν» τα νεύρα ενός οδηγού.