ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προσωρινή άδεια οδήγησης, τετράμηνης διάρκειας

odigosss

Αλλαγές στις εισαγωγές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στα διπλώματα οδήγησης, στις εμπορευματικές μεταφορές, στα ΚΤΕΛ αλλά και στην ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων φέρνει το ομώνυμο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Πραγματικότητα γίνεται η προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία χορηγείται στους επιτυχόντες υποψηφίους οδηγούς μέχρι την έκδοση της οριστικής άδειας. Το προσωρινό δίπλωμα επιτρέπει την οδήγηση αποκλειστικά εντός της χώρας έως την παραλαβή του κανονικού διπλώματος. Ωστόσο, η ισχύς του προσωρινού διπλώματος δεν μπορεί να ξεπερνά τους τέσσερις μήνες. Επίσης, προβλέπονται τα πρόστιμα και οι κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης κατάχρησης της προσωρινής άδειας οδήγησης. Στο πλαίσιο της χορήγησης προσωρινής άδειας οδήγησης διευκολύνεται η οδήγηση κατόχων αδειών οδήγησης τρίτων χωρών στην ελληνική επικράτεια, δεδομένου ότι με το ισχύον καθεστώς οι κάτοχοι ισχύουσας άδειας οδήγησης όπως οι Κινέζοι τουρίστες (σ.σ. αναφέρονται στο νομοσχέδιο οι Κινέζοι τουρίστες) δεν δύνανται να οδηγούν στη χώρα μας.

Πρακτικά παρέχεται η δυνατότητα οδήγησης εντός Ελλάδος σε κατοίκους τρίτων χωρών στις οποίες δεν προβλέπεται η χορήγηση διεθνούς διπλώματος. Προϋπόθεση είναι να επισυνάπτεται στο δίπλωμα νόμιμη μετάφραση στα ελληνικά.

Ως προς τα πρόστιμα του ΚΟΚ, διατηρείται η ευνοϊκή πρόβλεψη της έκπτωσης του 50% του προστίμου εάν καταβληθεί εντός δεκαημέρου, ωστόσο θεσμοθετούνται κάποιες εξαιρέσεις. Μεταξύ των εξαιρέσεων της έκπτωσης του προστίμου είναι οι οδηγοί οχημάτων που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία ή σταθμεύουν σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία στους οποίους θα αφαιρούνται οι πινακίδες και το δίπλωμα για 60 ημέρες.

Πρόστιμα από 5.000 έως 50.000 ευρώ προβλέπονται για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα αν διαπιστωθούν πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα ή ανακολουθία χιλιομέτρων, ενώ δεν ολοκληρώνεται η έκδοση της ελληνικής άδειας κυκλοφορίας. Παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα μίσθωσης φορτηγών δημόσιας χρήσης που δεν έχουν στοιχεία κυκλοφορίας με στόχο την εξοικονόμηση για τις μισθώτριες εταιρείες, καθώς αποτελεί μια μορφή ανανέωσης του στόλου με ταυτόχρονο περιβαλλοντικό όφελος.

Παρατείνει τη δυνατότητα αδειοδότησης σε πρατήρια υγρών καυσίμων που βρίσκονται σε ισόγεια πολυκατοικιών ή κοντά σε γραφεία αρκεί η αίτηση να πραγματοποιηθεί έως τις 30/6/21, από 31/12/19 που ίσχυε. Ανοίγει το σχέδιο νόμου τον δρόμο για τη μίσθωση ΚΤΕΛ από εταιρείες αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να εκτελούν αστικό έργο. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ.

Ως προς τα υδατοδρόμια, ορίζεται στα 10 ευρώ ανά επιβάτη το τέλος λειτουργίας υδατοδρομίου, ενώ το νέο νομοσχέδιο παρέχει και τη δυνατότητα αδειοδότησης και σε ιδιωτικούς φορείς.