Κλειστά σχολεία – ανάχωμα στην εξάπλωση του ιού

Κλειστά σχολεία – ανάχωμα στην εξάπλωση του ιού

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα δεδομένα για κεντρικές δραστηριότητες στη λειτουργία της χώρας προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν για δύο εβδομάδες όλες οι εκπαιδευτικές δομές –σχολεία, πανεπιστήμια, φροντιστήρια– με στόχο τον περιορισμό της διασποράς της νόσου του νέου κορωνοϊού. Επηρεάζεται η καθημερινότητα των εργαζόμενων γονιών, ενώ ανατροπές θα υπάρξουν και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδεικτικά, δεν αποκλείεται οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις να μετατεθούν για τον Ιούλιο ή και, το πλέον ακραίο σενάριο, τον Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, χθες, ο υπουργός Υγείας Βασ. Κικίλιας μετά εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων, ανακοίνωσε την άμεση αναστολή της λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας για 14 ημέρες, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή, η απόφαση αφορά τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, τα σχολεία, τα ΙΕΚ, τα ΑΕΙ, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, κέντρα διά βίου μάθησης και τα φροντιστήρια, και καλύπτει και τις αποφάσεις πολλών δήμων όπου έκλεισαν σχολεία ή υπέβαλαν σχετικά αιτήματα. Οπως ανακοινώθηκε, «οι δομές αναστέλλουν τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία (αλλά όχι και την εξ αποστάσεως), καθώς και συναθροίσεις, όπως σε εστιατόρια, βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια κ.λπ. Οι διοικητικές υπηρεσίες και οι εστίες στέγασης θα λειτουργούν κανονικά, ενώ η έρευνα στα πανεπιστήμια θα διενεργείται απρόσκοπτα».

Οι ανατροπές που προκαλεί η απόφαση στη ζωή των εργαζομένων (γονιών και εκπαιδευτικών) καταδεικνύονται από το γεγονός ότι έχουμε περίπου 1,5 εκατ. μαθητές και φοιτητές και περίπου 140.000 νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές και πανεπιστημιακούς, χωρίς στους αριθμούς να περιλαμβάνεται το προσωπικό φροντιστηρίων και άλλων δομών. Σήμερα, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει μέτρα πρόνοιας για τους εργαζόμενους γονείς και να ρυθμίσει ζητήματα όπως οι μισθοί των εργαζομένων σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται τα σχέδια αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Eως τώρα, λόγω των κρουσμάτων του κορωνοϊού έχουν κλείσει για κάποιο χρονικό διάστημα περίπου 100 σχολεία σε όλη τη χώρα (τα περισσότερα σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο). Ο χρόνος απώλειας μαθημάτων –δηλαδή οι 14 ημέρες λουκέτου μαζί με όσες χάθηκαν για τα περίπου 100 σχολεία– προς το παρόν θεωρείται διαχειρίσιμος από το υπ. Παιδείας, που σχεδιάζει μέτρα αναπλήρωσής του. Συγκεκριμένα, εφόσον τα σχολεία παραμείνουν κλειστά για 2 με 3 εβδομάδες:

• Θα κοπούν οι περίπατοι και οι εκδρομές.

• Θα μειωθεί και ο χρόνος διάρκειας κάθε διδακτικής ώρας από 45 σε 35 λεπτά. Πρόκειται για εντατικοποίηση της διδασκαλίας, καθώς υπολογίζεται πως έτσι χρόνος διδασκαλίας τριών εβδομάδων συμπυκνώνεται σε μία εβδομάδα.

Αν τυχόν παραταθεί περαιτέρω η αναστολή λειτουργίας των σχολείων εξετάζεται:

• Να αξιοποιηθούν κάποιες ημέρες από τις διακοπές του Πάσχα.

• Να παραταθεί το σχολικό έτος.

• Να περικοπεί η διδακτέα ύλη.

«Σε κάθε περίπτωση, πρόθεσή μας είναι να λειτουργήσει άμεσα εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τη διατήρηση στενής επαφής των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία», ανέφερε στην «Κ» η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Τέλος, όλα θα συνεξετασθούν ώστε να προσδιοριστούν αλλαγές στη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίες συνήθως ξεκινούν το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου (το 2019 στις 6/6).

Οπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, «για την προσωρινή αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, θέσαμε σε απόλυτη προτεραιότητα την προστασία της δημόσιας υγείας. Θέλω να διαβεβαιώσω την εκπαιδευτική κοινότητα ότι δεν συντρέχει καμία ανησυχία για το διδακτικό έτος, καθώς έχουμε εκπονήσει όλα τα σχέδια για να καλύψουμε το “χαμένο έδαφος”».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή