ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μία ψηφιακή τάξη για κάθε εκπαιδευτικό

17s1eqbhekjxuaom9

Το πρώτο μεγάλο πείραμα της εισαγωγής της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία επισήμως έγινε χθες στους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου. Πρόκειται για τους νομούς στους οποίους κατεγράφησαν τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού, και για τον λόγο αυτόν ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων νωρίτερα από τα σχολεία της υπόλοιπης χώρας. Σήμερα θα γίνουν ανάλογες ενημερώσεις –με την αποστολή των απαραίτητων τεχνικών στοιχείων– για τα σχολεία της υπόλοιπης Ελλάδας. Επίσης, ακριβώς επειδή δίνεται προτεραιότητα στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η χθεσινή έναρξη της τηλεκπαίδευσης έγινε για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Ωστόσο, πρέπει να τονισθεί ότι, όπως λένε οι οδηγίες του υπουργείου, «στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία». Αυτό, βέβαια, υποδηλώνει ότι θα υπάρξουν και νέα μέτρα αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ημερών.

Ειδικότερα, οι οδηγίες που εστάλησαν χθες αφορούν το λύκειο και θα ακολουθήσουν αντίστοιχες για τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία της χώρας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η τηλεκπαίδευση θα υλοποιηθεί με δύο τρόπους: Με απευθείας διδασκαλία και μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, και μέσω της αποστολής εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω Διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το υπουργείο).

Χθες, η έναρξη είχε περισσότερο τεχνικά στοιχεία, καθώς οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το σύστημα. Σε αδρές γραμμές, ο διευθυντής και ένας καθηγητής πληροφορικής θα είναι υπεύθυνοι για το σύστημα και θα υπάρχει συνεννόηση των εκπαιδευτικών για την κατανομή των ωρών.

Ουσιαστικά, κάθε εκπαιδευτικός θα αποκτήσει τη δική του διαδικτυακή τάξη. Χαρακτηριστικά, οι οδηγίες λένε:

• Ο διευθυντής μαζί με τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με ψηφιακές γνώσεις (π.χ. εκπαιδευτικός πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β΄ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.) θα προσφέρουν τεχνική υποστήριξη στους υπόλοιπους καθηγητές.

• Η ομάδα υποστήριξης (διευθυντής και εξειδικευμένος καθηγητής) καθώς και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα λάβουν στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση έναν ατομικό σύνδεσμο (link) εγκατάστασης της σχετικής εφαρμογής.

• Ακολουθώντας τις οδηγίες, ο κάθε εκπαιδευτικός θα ολοκληρώσει την εγκατάσταση της εφαρμογής και θα αποκτήσει την ατομική του ψηφιακή τάξη διδασκαλίας.

• Στη συνέχεια, ο διευθυντής θα αναλάβει να συντονίσει την επικοινωνία του κάθε εκπαιδευτικού με τους μαθητές του, ύστερα από ενημέρωση των γονέων.

• Ο εκπαιδευτικός θα στέλνει τον σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους μαθητές του μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος.

• Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε όλα τα μαθήματα πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.