Στόχος, η ακεραιότητα των τηλεπικοινωνιακών δικτύων

Στόχος, η ακεραιότητα των τηλεπικοινωνιακών δικτύων

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρεις πρωτοβουλίες με στόχο τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας του κράτους ανέλαβε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της μάχης κατά του κορωνοϊού.

Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά τη διανομή περισσοτέρων των 1.000 αδειών τηλεδιάσκεψης, που διατέθηκαν σε ισάριθμους φορείς του ελληνικού Δημοσίου, μαζί με τα απαραίτητα «ψηφιακά» διαπιστευτήρια των χρηστών που θα συμμετάσχουν σε αυτές. Η δεύτερη αφορά την πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, όπου επιχειρήσεις και ιδιώτες καλούνται να συμμετάσχουν προσφέροντας υλικά αγαθά και υπηρεσίες που θα συμβάλουν στο ξεπέρασμα της κρίσης από την ελληνική κοινωνία.

H τρίτη πρωτοβουλία αφορά τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των τηλεπικοινωνιακών δικτύων της χώρας. Ηδη το υπουργείο δημοσιοποίησε δεκάλογο σχετικά με την ορθή χρήση του Διαδικτύου, αλλά και των τηλεφωνικών δικτύων. Πριν από τη δημοσιοποίηση αυτή πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του υπουργού Κ. Πιερρακάκη και του γ.γ. Τηλεπικοινωνιών Αντ. Τζωρτζακάκη με τους τέσσερις επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών επιχειρήσεων (ΟΤΕ, Vodafone, Wind, Forthnet).

Σύμφωνα με τον υπουργό, άμεση προτεραιότητα συνιστά η ακεραιότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία του τηλεπικοινωνιακού δικτύου. Την άποψη αυτή εξέφρασαν και οι επικεφαλής των τεσσάρων επιχειρήσεων, οι οποίοι επικαλούνται την εμπειρία κατάρρευσης δικτύων στην Ιταλία, όταν πάροχοι άφησαν ελεύθερη τη χρήση συνδρομητικών υπηρεσιών.

Ηδη, συμπτώματα «ασφυξίας» παρατηρήθηκαν σε ορισμένους κόμβους του εθνικού δικτύου όταν η Cosmote επέτρεψε ελεύθερη θέαση αγώνων του Ολυμπιακού. «Αναζητούμε τη χρυσή τομή στην εύρυθμη λειτουργία των δικτύων και στη μέγιστη διευκόλυνση των καταναλωτών από τις επιχειρήσεις (τηλεπικοινωνιών)», παραδέχεται ο κ. Πιερρακάκης, σημειώνοντας ότι οι τηλεδιασκέψεις με τους επικεφαλής των επιχειρήσεων θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone, Χάρη Μπρουμίδη, οι δύσκολες ημέρες ήταν η χθεσινή Δευτέρα, ενώ ακόμη πιο δύσκολη θα είναι η αυριανή Τετάρτη. Χθες ήταν η πρώτη μέρα που γονείς και παιδιά παρέμειναν στο σπίτι, ενώ την Τετάρτη αναμένεται περαιτέρω επιβάρυνση λόγω του κλεισίματος των εμπορικών καταστημάτων. «Αν ξεπεράσουμε ομαλά αυτή τη εβδομάδα, νομίζω ότι θα είμαστε σε θέση –τουλάχιστον ως Vodafone– να κάνουμε κάποιες παροχές προς τους καταναλωτές», λέει ο κ. Μπρουμίδης. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία του ήδη διεύρυνε τις συνδρομητικές υπηρεσίες προς τους πελάτες της χωρίς χρέωση, αλλά υπογράμμισε ότι θα πρέπει να αποφευχθούν φαινόμενα αντίστοιχα με εκείνα της Ιταλίας, όπου όταν η Netflix άνοιξε τη δωρεάν χρήση έπεσε η λειτουργία των τηλεπικοινωνιών δικτύων της χώρας.

Οι εταιρείες, πάντως, εκφράζουν σκεπτικισμό με το ότι έρχεται το κλείσιμο όλων των καταστημάτων τους, καθώς πολλοί καταναλωτές δεν έχουν δυνατότητα ανανέωσης των υπηρεσιών ή πληρωμών των λογαριασμών εκτός του φυσικού καταστήματος. Ωστόσο, όλα τα ζητήματα αυτά αξιολογούνται.

Αναφορικά με την πρώτη πρωτοβουλία, πάνω από 1.000 άδειες του λογισμικού e-presence ανέπτυξε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Ερευνάς & Τεχνολογίας (ΕΔΥΤΕ) βασισμένο στην τεχνολογία Zoom. Οι άδειες δεν είναι ατομικές, αλλά αποδίδονται στον φορέα, που σημαίνει ότι μπορεί να καλύψει δεκάδες χιλιάδες χρήστες (π.χ. δημόσιοι υπάλληλοι, μέλη διοικήσεων, κυβερνητικά στελέχη κ.ο.κ.). Ολοι αυτοί θα εφοδιαστούν σταδιακά με κωδικούς ενεργοποίησης της υπηρεσίας ταυτοποίησης (οAth2.0) που θα γίνει μέσω του δικτύου Τaxisnet.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή