Γεμάτα φοιτητές τα ψηφιακά αμφιθέατρα

Γεμάτα φοιτητές τα ψηφιακά αμφιθέατρα

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Συνειδητοποίησα ότι, μέσω της ροής συζήτησης κειμένου που εξελίσσεται παράλληλα με το μάθημα, οι φοιτητές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις ή και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τα γνωστά σύμβολα emoji (ιδεογράμματα – φατσούλες). Νομίζω μάλιστα ότι αυτός ο διάλογος μέσω κειμένου βοηθάει τη συμμετοχή, επειδή βάζει σε σειρά τα σχόλια και τις ερωτήσεις, χωρίς να διακόπτει τη ροή του μαθήματος», παρατηρεί στην «Κ» ο Διομήδης Σπινέλλης, πρόεδρος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Παν. Αθηνών. Τα πανεπιστήμια περνούν στην εποχή της τηλεκπαίδευσης ανακαλύπτοντας τα θετικά της. Εστω κι αν το μάθημα στο αμφιθέατρο έχει (ή, έστω, επιτρέπει) τη ζωντάνια και τη δυναμική τής διά ζώσης επικοινωνίας, οι ψηφιακές τάξεις έχουν έως τώρα συγκεντρώσει μεγαλύτερη συμμετοχή φοιτητών από τις συμβατικές. Βέβαια, δεν λείπουν και τα προβλήματα, ωστόσο η αρχή είναι το ήμισυ…

«Εχοντας διαβάσει για προβλήματα που είχαν εμφανιστεί διεθνώς στις πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων, προσέγγισα την εξ αποστάσεως διδασκαλία συντηρητικά, αποφεύγοντας περίπλοκες τεχνολογικές λύσεις, ώστε να είμαι σίγουρος ότι το μάθημα θα εξελιχθεί χωρίς απρόοπτα. Γρήγορα όμως συνειδητοποίησα ότι η τεχνολογία όχι μόνο δεν ήταν εμπόδιο στη διδασκαλία, αλλά μπορούσε να βοηθήσει. Είδα ότι οι φοιτητές μπορούν εύκολα να παρουσιάσουν τις εργασίες τους και να τις μοιραστούν με την τάξη», προσθέτει ο κ. Σπινέλλης.

«Ο καθηγητής παραδίδει το μάθημα σε πραγματικό χρόνο και οι φοιτητές παρακολουθούν μέσω συνδέσμου που τους έχει σταλεί. Σαν να παρακολουθείς μια τηλεοπτική εκπομπή δηλαδή, με μόνη διαφορά το ότι μπορούμε να συμμετέχουμε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάλεξης γράφοντας ερωτήσεις στην ειδική στήλη που υπάρχει», εξηγεί στην «Κ» ο Τάσος Γιαννόπουλος, φοιτητής της Νομικής Σχολής Αθηνών. «Σε γενικές γραμμές τα μαθήματα κυλούν ομαλά, με τη συμμετοχή των φοιτητών να ξεπερνάει εκείνη στο αμφιθέατρο. Μάλιστα, σε ορισμένα μαθήματα η συμμετοχή φτάνει τους 400-500 φοιτητές. Επίσης, κάποιοι καθηγητές διατηρούν τις ώρες ακρόασής τους μέσω Skype. Γενικά, οι περισσότεροι είμαστε ευχαριστημένοι με το πόσο αποτελεσματικά ανταποκρίθηκε η σχολή», προσθέτει.

«Οι περισσότεροι φοιτητές προτιμούν να έχουν κλειστά την κάμερα και το μικρόφωνο, ώστε να μπορούν να κάνουν κάτι άλλο παράλληλα και να μη δημιουργούνται μικροφωνισμοί», αναφέρει στην «Κ» ο αναπληρωτής καθηγητής του Παν. Μακεδονίας Βλάσης Βλασίδης, προσθέτοντας ότι στο ίδρυμα έχει καταγραφεί μάθημα με συμμετοχή του 99% των εγγεγραμμένων φοιτητών. Στο ΑΕΙ σχεδόν το 20% των μαθημάτων γίνεται με τηλεκπαίδευση.

Από την πλευρά του ο Βασίλης Αποστολόπουλος, φοιτητής στο Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών του Παν. Δυτικής Αττικής, επισημαίνει στην «Κ» ότι «στις σχολές Υγείας και της θεωρητικής κατεύθυνσης, η διαδικασία κυλάει κανονικά, μιας και η διδασκαλία γινόταν από πριν με προβολή διαφανειών PDF, όπως και τώρα, αν εξαιρέσει κανείς τα εργαστηριακά μαθήματα, τα οποία δεν μπορούν να αντικατασταθούν εξ αποστάσεως. Ομως, στις σχολές μηχανικών και θετικής κατεύθυνσης δημιουργούνται δυσκολίες. Ενδεικτικά, λόγω του υψηλού κόστους υπάρχουν ελλείψεις σε γραφίδες, οι οποίες αντικαθιστούν τον πίνακα στην αίθουσα διδασκαλίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι σημειώσεις και τα σχήματα από τον διδάσκοντα, κατά τη διάρκεια της μαθήματος, να γίνονται από τη ζωγραφική των Windows, με απογοητευτικό συνήθως αποτέλεσμα ή με τη χρήση κάποιας πατέντας». Αλλωστε, δεν είναι όλοι οι καθηγητές εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. «Για παράδειγμα, κάποιος φοιτητής δεν μπορεί να συνδεθεί στη διάλεξη και ο διδάσκων δεν ξέρει πώς να του κάνει απλά invite, ενώ χρήση application και smartphone σαν προσωρινή και δωρεάν λύση για αντικατάσταση γραφίδας δεν γίνεται αντιληπτή από πολλούς, ακόμα και με συγκεκριμένο οδηγό χρήσης», προσθέτει

ο κ. Αποστολόπουλος.

Ωστόσο, όπως λέει ο κ. Σπινέλλης, «ομολογώ ότι μου λείπει να μην βλέπω τα πρόσωπα των φοιτητών για να καταλάβω αν κάτι τους φάνηκε δυσνόητο, τον ενθουσιασμό τους για μια ιδέα ή την αντίδρασή τους σε ένα αστείο. Ευτυχώς είχαμε κάνει μαθήματα στην αίθουσα πριν απομονωθούμε και έτσι μπορώ να τοποθετήσω το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από κάθε όνομα συμμετέχοντα. Μέσα στη δυστυχία της παγκόσμιας εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού, είμαστε τυχεροί που η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να καλύψουμε πολλά από τα προβλήματα που δημιουργεί η επιβεβλημένη απομόνωση».

Αλλαγές στο πρόγραμμα

Λόγω της έναρξης στις 10 κάθε πρωί των μαθημάτων στην ΕΡΤ για παιδιά του δημοτικού σχολείου, τροποποιήθηκε το ωράριο των μαθημάτων με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ετσι, στο Γυμνάσιο θα γίνονται 08.00 με 12.00 και στο Δημοτικό 12.00-16.00 Για το λύκειο το ωράριο παραμένει 08.00-16.00 Την ίδια στιγμή, αργά αλλά σταθερά αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών που εγγράφονται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες το υπουργείο Παιδείας 945.003 μαθητικοί λογαριασμοί ήταν ενεργοί μέχρι τις 10.15 το βράδυ της Δευτέρας, όταν ελήφθησαν τα τελευταία στοιχεία. Δηλαδή 280.162 νέοι λογαριασμοί δημιουργήθηκαν μετά τις 25 Μαρτίου. Βέβαια, ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός ανέρχεται σε 1,3 εκατ. παιδιά και το υπουργείο παράτεινε για δεύτερη φορά (η πρώτη έληξε το βράδυ της Δευτέρας) την προθεσμία εγγραφής έως και την προσεχή Δευτέρα 6 Απριλίου. Εκτιμάται ότι τα περισσότερα παιδιά που απομένουν είναι δημοτικού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή