Σε τρεις φάσεις η επιστροφή των συγκοινωνιών

Σε τρεις φάσεις η επιστροφή των συγκοινωνιών

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα, το υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται τα σενάρια επαναφοράς στην κανονική καθημερινότητα όλων των επιβατικών μεταφορών της χώρας. Στελέχη του υπουργείου επισημαίνουν ότι η διαδικασία θα είναι επίπονη και χρονοβόρος, ενώ εξαρτάται από την εξέλιξη του κορωνοϊού και τις σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις. Η επαναφορά της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης θα πραγματοποιηθεί σε φάσεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και τέσσερις μήνες. Η επιστροφή του δικτύου μεταφορών στα επίπεδα του Ιανουαρίου εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο, καθώς προϋπόθεση αποτελεί η ανάκαμψη της οικονομικής ζωής της χώρας προκειμένου να επιστρέψει η κανονικότητα στις μετακινήσεις. Την ίδια στιγμή, το ψυχολογικό αποτύπωμα της πανδημίας που έχει μετατρέψει τους κλειστούς χώρους σε «επικίνδυνους» θα καθυστερήσει να διαγραφεί, αποτελώντας ακόμη έναν παράγοντα καθυστέρησης επιστροφής στην καθημερινότητα όπως διαγραφόταν πριν από την έναρξη της πανδημίας.

Τα στάδια

Στο μετρό της Αθήνας αλλά και στα υπόλοιπα μέσα, η επιστροφή στην προτέρα κατάσταση θα γίνει σε τρία στάδια. Η πρώτη άρση των μέτρων θα σηματοδοτήσει την ενεργοποίηση της πρώτης φάσης επαναφοράς των συγκοινωνιών. Πρακτικά θα ξεκινήσει η πύκνωση των δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής (πρωινές και απογευματινές ώρες), κατά τη διάρκεια των οποίων η μετακίνηση σχετίζεται με την πρόσβαση στην εργασία. Η πύκνωση θα είναι σταδιακή και εκτιμάται ότι θα διαρκέσει από έναν μέχρι δύο μήνες. Το δεύτερο στάδιο επαναφοράς προβλέπει την πύκνωση των δρομολογίων και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας (εκτός αιχμής), που θα πραγματοποιείται σε αναλογία με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού που θέτει η κυβέρνηση. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πλήρη επαναφορά των συχνοτήτων δρομολογίων κατά τις ώρες εκτός αιχμής σε διάστημα δύο έως τριών μηνών. Το τρίτο και τελικό στάδιο είναι η πύκνωση δρομολογίων και η επαναφορά του ωραρίου τις βραδινές ώρες αλλά και τις μεταμεσονύκτιες ώρες τα Σαββατοκύριακα. Ο χρόνος που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί είναι τρεις με τέσσερις μήνες. Ωστόσο, στους κόλπους του ΟΑΣΑ επικρατεί έντονη ανησυχία, καθώς το 2020 ξεκίνησε πολύ δυναμικά για όλα τα μέσα, με τα έσοδα των φορέων να ενισχύονται σημαντικά. Εκτιμάται ότι η εικόνα αυτή θα αργήσει πολύ να επανέλθει, ενώ κυρίαρχο στοίχημα αποτελεί η ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών.

Για τα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες για την πλήρη επαναφορά των δρομολογίων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών προετοιμάζεται και για το σενάριο άμεσης επαναφοράς του συνόλου των συγκοινωνιών σε διάστημα 20 ημερών, εάν αυτό ζητηθεί. Δεν αποτελεί πιθανό σενάριο, ωστόσο σε περίπτωση που οι εξελίξεις επιτρέπουν την άμεση επαναφορά, αυτή είναι εφικτή.

Τα σχέδια επί χάρτου θέλουν την επιστροφή του πλήρους προγράμματος δρομολογίων στα τρένα να επιτυγχάνεται σε μόλις 15 ημέρες από την άρση των περιορισμών. Ωστόσο, παραμένει η ίδια επιφύλαξη με αυτήν που υπάρχει για τις αστικές συγκοινωνίες ως προς τη ζήτηση για σιδηροδρομικά δρομολόγια. Τα κατά τόπους ΚΤΕΛ εφαρμόζουν τη δική τους δρομολογιακή πολιτική και ανάλογα με τη ζήτηση τα δρομολόγια θα αυξάνονται. Οι εκτιμήσεις ως προς την αεροπορική κίνηση θέλουν την επαναφορά στα επίπεδα του περασμένου Ιανουαρίου να διαρκεί περίπου ενάμιση χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή