Μαθήματα για ηλικιωμένους από τις τράπεζες

Μαθήματα για ηλικιωμένους από τις τράπεζες

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαθήματα για τη χρήση των εναλλακτικών δικτύων παραδίδουν οι τράπεζες στους πελάτες μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, με στόχο να περιοριστεί η επισκεψιμότητα στο γκισέ και, όπου είναι δυνατόν, και στο κατάστημα. Για την ψηφιακή εξοικείωση των πελατών τους, οι τράπεζες επιστρατεύουν στο δίκτυο συμβούλους υποδοχής, οι οποίοι καθοδηγούν τους ηλικιωμένους πελάτες στη χρήση των λεγόμενων «ψηφιακών γωνιών», όπως τα ATM ή τα APS (Automated Payment Systems), ενώ μέσα από βίντεο επιδιώκουν να εκπαιδεύσουν τους πελάτες τους στη χρήση τoυ internet banking.

Η προετοιμασία των τραπεζών είναι πυρετώδης ενόψει της καταβολής των συντάξεων του Απριλίου και ενδεικτικό είναι το μέτρο που δρομολογεί η Εθνική Τράπεζα, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας έξω από το κατάστημα για τη χρήση των ATM ή των APS εντός του καταστήματος. Για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας η τράπεζα θα έχει διαθέσιμο υπάλληλο, ο οποίος θα παροτρύνει τους πελάτες, με έμφαση στους μεγαλύτερης ηλικίας, στις ψηφιακές συναλλαγές. Να σημειωθεί ότι στα APS μπορεί κάποιος να κάνει πληρωμές των υποχρεώσεών του με μετρητά, χωρίς δηλαδή ο πελάτης να έχει διαθέσιμη την κάρτα του. Η πρωτοβουλία της Εθνικής θα επικεντρωθεί σε καταστήματα που έχουν αυξημένη κίνηση και αποτελεί ένα από τα μέτρα που υλοποιεί η τράπεζα για την υποβοήθηση των ηλικιωμένων πελατών της το επίμαχο διάστημα της πληρωμής των συντάξεων, ενώ οι συνταξιούχοι ενημερώνονται για την καταβολή της σύνταξης μέσω ειδικής υπηρεσίας SMS στο κινητό τους.

Πολιτική παρότρυνσης και υποβοήθησης των πελατών της κατά την είσοδό τους στο κατάστημα εφαρμόζει και η Alpha Bank, με στόχο να περιοριστεί το αίσθημα δυσπιστίας για τα εναλλακτικά δίκτυα, που είναι πιο έντονο στις μεγαλύτερες ηλικίες. Η τράπεζα έχει υιοθετήσει άλλωστε υπηρεσία SMS Alert, όπου, μόλις πιστώνεται το ποσό της σύνταξης, αποστέλλεται μήνυμα στο κινητό του δικαιούχου, ενημερώνοντας για το ποσό και τη διαθεσιμότητα της σύνταξης και καθησυχάζοντας έτσι τους φόβους για τη μη καταβολή της.

Η μεγάλη προσπάθεια των τραπεζών έχει επίκεντρο την αποφυγή της εισόδου στο κατάστημα και γι’ αυτό μεγάλος όγκος των συναλλαγών επιδιώκεται να γίνει μέσω του ΑΤΜ και, φυσικά, μέσω του e-banking ή του m-banking, δηλαδή μέσω κινητού. Για την υποστήριξη των συναλλαγών μέσω ATM οι τράπεζες προχωρούν, άλλωστε, στην άμεση έκδοση χρεωστικών καρτών με ένα απλό αίτημα. Αμεση είναι πλέον από τις τράπεζες η έκδοση χρεωστικής κάρτας και PIN, με την υποβολή του αιτήματος στο κατάστημα, χωρίς δηλαδή να απαιτείται ο πελάτης να περιμένει. Το αίτημα για την έκδοση κάρτας, εκτός από το κατάστημα, μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά και η αποστολή της γίνεται στο σπίτι, χωρίς χρέωση.

Ειδικά για τους μη εξοικειωμένους στη χρήση ψηφιακών μέσων πελάτες, όπως οι ηλικιωμένοι και οι ευάλωτες κατηγορίες, η Eurobank δημιούργησε απλές οδηγίες στην ιστοσελίδα της τράπεζας για να βοηθήσει στην ολοκλήρωση των ψηφιακών συναλλαγών τους, βήμα βήμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 16 Μαρτίου και 6 Απριλίου επανεκδόθηκαν κωδικοί e-banking από περίπου 18.000 πελάτες, ενώ ποσοστό 40% των πελατών που έκαναν Digital on Boarding, μετά τον περιορισμό κυκλοφορίας, είναι πάνω από 55 ετών, από 20% την προηγούμενη περίοδο.

Υπερδιπλασιασμό τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα εμφανίζουν οι εγγραφές των πελατών στην ηλικιακή κατηγορία 65 και 75 ετών, στη winbank της Τράπεζας Πειραιώς, επιβεβαιώνοντας ότι η ηλεκτρονική τραπεζική δεν είναι προνόμιο των millennials, όταν οι υπηρεσίες έχουν σχεδιαστεί για να απευθύνονται σε όλους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή