ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθηνά Λινού: Επιφυλάξεις και προϋποθέσεις για το άνοιγμα των σχολείων

athina-linoy-epifylaxeis-kai-proypotheseis-gia-to-anoigma-ton-scholeion-2375898

Πριν ανοίξουν τα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας έχει δύο επιλογές:

Πρώτον, να εγγυηθεί την ασφάλεια όλων των εμπλεκομένων στα σχολεία (μαθητές, καθηγητές, γονείς, εργαζόμενοι στην καθαριότητα και στην επίβλεψη, κυλικιάρχες κ.λπ.). Αυτό θα γίνει με οργάνωση χωροταξική και χρονική, ώστε να υπάρχουν λίγα παιδιά σε κάθε τάξη. Π.χ., τρεις βάρδιες σχολείων, πρωινή, μεσημεριανή, βραδινή. Με χορήγηση μάσκας σε όλους, με λειτουργία πολλών βρυσών με σαπούνι, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός, με αντισηπτικό για όλους. Τα διαλείμματα πρέπει να γίνονται σε διαφορετικό χρόνο για κάθε τάξη. Να υπάρχουν στα διαλείμματα παιχνίδια που να κρατούν τα παιδιά μακριά το ένα από το άλλο.

Απαραίτητη είναι η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που αφορά τον κορωνοϊό για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, αλλά και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στο πώς θα το διδάξουν ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Στόχος του εκπαιδευτικού υλικού θα είναι όχι μόνο η προφύλαξη από τον ιό, αλλά και η προφύλαξη από φοβίες και στρες στον ψυχισμό όλων των εμπλεκομένων. Αυτή η μεθοδική προετοιμασία πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως, ακόμα και αν τα σχολεία ανοίξουν τον Σεπτέμβριο.

Δεύτερον, η άλλη εναλλακτική επιλογή του υπουργείου Παιδείας είναι να δοθούν υπολογιστές σε όλους τους μαθητές, ιδίως σε οικονομικά ευάλωτες οικογένειες, και να εξασφαλισθεί η σύνδεση με το Διαδίκτυο. Πάλι αναγκαία είναι η εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών στην οργάνωση του εκπαιδευτικού διαδικτυακού προγράμματος.

* Η κ. Αθηνά Λινού είναι καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ και πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis.