Κομμωτήρια, «κρυφές» δαπάνες και άλλες δυσκολίες…

Κομμωτήρια, «κρυφές» δαπάνες και άλλες δυσκολίες…

4' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποιος θα το περίμενε ότι από όλα όσα μας έλειψαν στην καραντίνα, αυτό που αποδείχθηκε από τα πιο επιτακτικά –μετά την επαφή μας με τους δικούς μας ανθρώπους– θα ήταν το… κομμωτήριο. Μπορεί οι υπηρεσίες του να θεωρούνται είδος πολυτελείας και να έχουν και αντίστοιχο ΦΠΑ, όμως ένα κούρεμα ή μια βαφή της κατάλευκης ρίζας δεν είναι μόνο καλλωπισμός, αλλά και πρακτική ή και ψυχολογική ανάγκη, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία η διάθεση όλων χρειαζόταν «φρεσκάρισμα».

Θα το είδατε και στον εαυτό σας ή τους γύρω σας: η πλειονότητα περίμενε το άνοιγμα τους πώς και πώς, εξ ου και οι λίστες αναμονής είχαν αρχίσει να καταρτίζονται αρκετές ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη. Οι «Do it yourself» λύσεις που αρκετοί επιχείρησαν να δώσουν κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, άλλωστε, κατέληξαν πολλές φορές σε φιάσκο και ζητούσαν άμεση επιδιόρθωση. Ετσι, μπορεί τα κομμωτήρια να έκλεισαν για σχεδόν δύο μήνες, ήταν όμως από τα πρώτα που άνοιξαν, η δουλειά τους αναμενόταν να ανθήσει και οι ιδιοκτήτες ήλπιζαν πως θα καταφέρουν να «βγάλουν τα σπασμένα».

Αυτό που δεν περίμεναν οι περισσότεροι από αυτούς, αλλά και οι υπόλοιποι καταστηματάρχες που σταδιακά επιστρέφουν στη δράση από την προηγούμενη εβδομάδα, είναι «κρυφές» δαπάνες αλλά και οι δυσκολίες στην καθημερινότητα της δουλειάς τους, που επιφύλασσε για αυτούς η τήρηση των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας.

Ενα επιπλέον κόστος 40-50 ευρώ την ημέρα υπολογίζει πως συνεπάγεται η τήρηση των μέτρων για τον κορωνοϊό, η Ειρήνη Νικολακοπούλου, ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου στο Ελληνικό, από την εμπειρία αυτής της πρώτης εβδομάδας. Κι αυτό με απελευθερωμένο ωράριο, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετούν περισσότερο κόσμο, αλλά με μόνο το 50% των πελατών να εξυπηρετούνται την ίδια ώρα στο κομμωτήριο σε σχέση με πριν. «Είχαμε οκτώ καρέκλες, από τις οποίες αυτή τη στιγμή δουλεύουν μόνο οι τέσσερις». Την ίδια ώρα τα έξοδα για μέσα προστασίας και απολύμανση/αποστείρωση είναι σεβαστά.

«Το μεγαλύτερό μας κόστος είναι οι μάσκες, των οποίων οι τιμές είναι εξωφρενικές. Με χονδρική από αποθήκη για επαγγελματίες προμηθευόμαστε τη συσκευασία των 50 μασκών με 40 ευρώ. Σημειωτέον ότι μόνο για τους τέσσερις εργαζομένους χρειαζόμαστε τουλάχιστον 8 μάσκες την ημέρα, ενώ δίνουμε και σε όσους πελάτες δεν έχουν, αν και προς το παρόν οι περισσότεροι φέρνουν τις δικές τους. Την ίδια ώρα έχουμε επτά δοχεία αντισηπτικού εντός του καταστήματος, τα οποία κρατούν περίπου μία εβδομάδα. Επειτα έχουμε τα ειδικά σακουλάκια αποστείρωσης όπου μπαίνουν πλέον τα πάντα αφού αποστειρωθούν για κάθε πελάτη – υπολογίζω πως χρειαζόμαστε 500 τέτοια την εβδομάδα. Εκτός αυτού προμηθευτήκαμε ειδική μηχανή για το ασφαλές κλείσιμό τους (vacuum sealer). Φοράμε ρομπάκι σε όλους, ακόμα κι αν δεν κουρεύονται ή βάφονται, προκειμένου να αποκλείσουμε τη διασπορά του ιού στις καρέκλες, αφού κάποιοι πελάτες έρχονται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Περνάμε φυσικά τα πάντα με αντισηπτικό αφού σηκωθούν, ενώ χτένες, ψαλίδια, βούρτσες, πετσέτες ανοίγονται μπροστά τους από το αποστειρωμένο σακουλάκι προκειμένου να νιώθουν και οι ίδιοι ασφαλείς. Ο αριθμός των πετσετών που χρησιμοποιούμε έχει διπλασιαστεί. Πριν χρειαζόμασταν κατά μέσον όρο δύο πετσέτες ανά πελάτη, τώρα τέσσερις. Εχουμε εταιρεία που τις παίρνει, τις απολυμαίνει και τις επιστρέφει σε ειδικά σακουλάκια, αλλά ρόμπες, μπέρτες τα πλένουμε εμείς στους 95 βαθμούς – με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κόστος του ρεύματος». Καταλαβαίνετε τι σημαίνουν όλα αυτά και σε κόστος για το περιβάλλον.

«Τίποτα στην τύχη»

«Επίσης, πριν από το άνοιγμα απολυμάναμε τον χώρο και τα εργαλεία, αλλά και τον κλιματισμό παρότι δεν μας επιτρέπουν ακόμα να τον χρησιμοποιήσουμε, γεγονός που θα δυσκολέψει πολύ την κατάσταση τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία, και αναρωτιέται κανείς αν είναι πιο ασφαλές να μην τον ανοίγουμε και να αφήνουμε τους πελάτες να ιδρωκοπούν. Η επαφή εργαζομένου και πελάτη σε ένα κομμωτήριο είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να πάρεις δύο μέτρα απόσταση για να τον εξυπηρετήσεις, άρα δεν μπορούμε να αφήσουμε τίποτα στην τύχη. Ισως γι’ αυτό έχουν ήδη αρχίσει να έρχονται προσφορές όλων των ειδών σε μέτρα προστασίας, όπως π.χ. τα πλεξιγκλάς που από απόψεως τιμής είναι ο νέος… χρυσός».

Την ίδια ώρα, απαγορεύεται πλέον να προσφέρουν καφέ ή νερό βρύσης, οπότε το κομμωτήριο είναι υποχρεωμένο να παρέχει εμφιαλωμένο νερό στους πελάτες. Αλλο ένα έξτρα κόστος. Τέλος, το να δουλεύεις 12 ώρες με μάσκα δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα, για αυτό και η κ. Νικολακοπούλου θα επιστρέψει στο κανονικό ωράριο του καταστήματός της από την επόμενη εβδομάδα. «Τις δύο πρώτες εβδομάδες δουλέψαμε χωρίς ρεπό και με συνεχές ωράριο από τις 8.30 έως τις 9 το βράδυ, Δευτέρα έως Σάββατο. Ομως από την επομένη θα επιστρέψουμε στο κανονικό, αφού οι εργαζόμενοι δεν αντέχουν σε αυτούς τους ρυθμούς, πόσο μάλλον με μία μάσκα για 12 ή 14 ώρες. Νομίζω πως θα ήταν λογικό, και το ζητάει όλος ο κόσμος, να “κλειδώσει” μια χαμηλή τιμή στις μάσκες, όπως αυτή που είχαν πριν, ώστε να διευκολυνθούμε και οι επαγγελματίες, να μην τις πληρώνουμε χρυσές, αλλά και να μειωθεί το 24% ΦΠΑ και σε εμάς – μειώθηκε άλλωστε σε όλους τους υπόλοιπους. Το θετικό είναι πως οι πελάτες μας μάς δείχνουν εμπιστοσύνη. Η πλειονότητα περίμενε υπομονετικά να ανοίξουμε και τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ όχι μόνο για την υπομονή τους, αλλά και για το πόσο συνεργάσιμοι είναι τώρα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή