ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιδιαίτερα σε μαθητές Δημοτικού

gkat_07_2205_page_1_image_0006

Μαθητές Δημοτικού κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα με δάσκαλο στο σπίτι για να καλύψουν την ύλη του σχολείου. Και αυτό διότι οι γονείς τους θεωρούν ότι οι δάσκαλοί τους στο Δημοτικό δεν αναπληρώνουν επαρκώς, μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την ύλη του σχολείου. Στον αντίποδα, υπάρχουν υποδείγματα δασκάλων που έχουν από νωρίς ξεκινήσει και συνεχίζουν χωρίς διακοπή την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Ειδικότερα, η 39χρονη Ν.Σ. εργάζεται σε μεγάλη ιδιωτική εταιρεία, ενώ ο σύζυγός της είναι αυτοαπασχολούμενος στον κλάδο της πληροφορικής. Ο μεγάλος τους γιος πηγαίνει στη Β΄ τάξη δημόσιου δημοτικού σχολείου. Μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, οι δύο γονείς παρήγγειλαν ηλεκτρονικά βιβλία για το παιδί, ώστε να συνεχίζει να δουλεύει. «Μετά ένα μήνα, διαπιστώσαμε ότι ο δάσκαλός του ανεβάζει στην πλατφόρμα ασκήσεις δύο φορές την εβδομάδα, που είναι επανάληψη της ύλης. Το παιδί έχασε γρήγορα το ενδιαφέρον του για το σχολείο, το οποίο βγήκε από το κάδρο της καθημερινότητάς του», παρατηρεί η Ν.Σ. Ετσι αποφάσισαν να πάρουν δασκάλα δύο φορές την εβδομάδα στο σπίτι, η οποία διδάσκει στο παιδί τη σχολική ύλη. Το ίδιο κάνουν και άλλοι γονείς παιδιών Δημοτικού, καθώς διαπιστώνουν ελλείψεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που οργανώνει ο δάσκαλος της τάξης.

Βέβαια, υπάρχει και η άλλη όψη. «Ξεκινήσαμε από πολύ νωρίς να στέλνουμε υλικό και να επικοινωνούμε με τους μαθητές μας μέσω e-mail και skype», λέει στην «Κ» ο κ. Θεόφιλος Τζώρτζης, διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βριλησσίων.

«Οι μαθητές του Δημοτικού δεν έχουν την απαραίτητη εξοικείωση με τους υπολογιστές για την οργάνωση των μαθημάτων, άρα απαιτείται η παρουσία του γονιού. Από την άλλη, και πολλοί συνάδελφοι ήθελαν τις πρώτες ημέρες τεχνική υποστήριξη. Ημασταν δίπλα τους για να ξεπεραστούν τα προβλήματα των πρώτων ημερών και να μπει μια σειρά», προσθέτει ο κ. Τζώρτζης, και τονίζει: «Το σημαντικό είναι να υπάρχει ένα ομαδοσυγκεντρωτικό κλίμα. Μην ξεχνάτε πως κάθε εκπαιδευτικός έχει και εκείνος υποχρεώσεις, ευθύνες, προβλήματα. Ολοι κάναμε το καλύτερο».

Ως προς το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί την προσεχή Δευτέρα. Χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας διευκρίνισε ότι τα νηπιαγωγεία, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης (ΚΔΑΠ), οι παιδικοί, βρεφικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, και οι δομές για τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα ακολουθήσουν τη εξέλιξη των δημοτικών σχολείων, εφόσον αυτά ανοίξουν στις αρχές Ιουνίου.

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Χθες, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου και στελέχη του ΙΕΠ παρουσίασαν στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τον προγραμματισμό, το σχέδιο υλοποίησης και το χρονοδιάγραμμα για την πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η απόφαση για την εξεταστική
Οι τελικές ρυθμίσεις για την ολοκλήρωση του εξαμήνου και την εξεταστική στα ΑΕΙ για το τρέχον εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους περιλαμβάνονται σε απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλη Διγαλάκη, η οποία ανακοινώθηκε χθες. Μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι τα ΑΕΙ μπορούν κατά την κρίση τους να παρατείνουν εκτάκτως τη διάρκεια του εξαμήνου για περισσότερο από δύο εβδομάδες, υπερβαίνοντας τον χρονικό περιορισμό που ίσχυε μέχρι τώρα. Η διεξαγωγή κλινικών και εργαστηριακών εξετάσεων δύναται να διενεργηθεί κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου ή και να επεκταθεί στις ημέρες του Σαββατοκύριακου, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο. Σχετικά με την εξεταστική, οι διδάσκοντες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις γραπτές εργασίες και ασκήσεις, τις εργαστηριακές ασκήσεις, τη γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζονται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.