Μεγάλος Περίπατος: Ανησυχία καταστηματαρχών για τα μέτρα

Μεγάλος Περίπατος: Ανησυχία καταστηματαρχών για τα μέτρα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ανάμεικτα συναισθήματα υποδέχεται ο εμπορικός κόσμος του κέντρου της Αθήνας τα πρώτα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Περί τους 150 καταστηματάρχες στις οδούς Αθηνάς και Ερμού υποστηρίζουν ότι οι δύο εμπορικοί δρόμοι πρέπει να παραμείνουν ως έχουν, ειδάλλως θα οδηγηθούν σταδιακά σε κλείσιμο τα καταστήματά τους. Οι δε ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης μέσα στο εμπορικό τρίγωνο ανησυχούν ότι τα μέτρα θα περιορίσουν δραστικά την πελατεία τους.

Ο κ. Θεόδωρος Ρέππας είναι επικεφαλής της επιτροπής καταστηματαρχών που ιδρύθηκε πριν από μερικές εβδομάδες και αριθμεί ήδη περί τα 150 μέλη. Ολοι είναι ιδιοκτήτες καταστημάτων επί και πέριξ των οδών Αθηνάς και Ερμού (στο τμήμα της από Μοναστηράκι έως Ασωμάτων). «Η οδός Αθηνάς ήταν πάντα οδός του επαγγελματία. Σε αυτούς είναι προσανατολισμένα τα μαγαζιά της», εκτιμά ο κ. Ρέππας. «Με τα χρόνια οι μεγάλες αλυσίδες πήραν μερίδιο της αγοράς, όμως δεν μπορούν να καλύψουν το εύρος και την ποικιλία που τα καταστήματα πέριξ της οδού Αθηνάς προσφέρουν. Καταστήματα χονδρικής με σιδηρικά, χρώματα, υδραυλικά, βιομηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά δεν υπάρχουν πουθενά συγκεντρωμένα σε τόσο συγκεκριμένο χώρο. Το ίδιο και στο νότιο τμήμα της Ερμού, που συγκεντρώνει ακόμα πλήθος καταστημάτων. Απαγορεύοντας τα οχήματα, διώχνουμε τους επαγγελματίες από τους εμπόρους των οδών Αθηνάς και Ερμού. Εκτός αν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να μεταφέρει 10-20 κιλά χρώμα, ένα έπιπλο, μια μπανιέρα, βαριά εργαλεία και μηχανήματα, γλάστρες με φυτά, τρίμετρες και τετράμετρες σωλήνες με το μετρό ή το λεωφορείο».

Οι καταστηματάρχες της συγκεκριμένης περιοχής προτείνουν η οδός Αθηνάς να παραμείνει ως έχει και στην οδό Ερμού να διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια, ώστε να φθάσουν το πλάτος εκείνων της Αθηνάς, με απομάκρυνση της στάθμευσης. «Αν το σχέδιο προχωρήσει, το ένα μετά το άλλο τα καταστήματα της περιοχής θα κλείσουν και θα υποκατασταθούν από μπαρ, εστιατόρια και καφενεία», καταλήγει ο κ. Ρέππας.

Με ανησυχία αναμένουν τους κυκλοφοριακούς περιορισμούς οι ιδιοκτήτες των 18 κλειστών και 27 υπαίθριων χώρων στάθμευσης στο εμπορικό τρίγωνο. «Θα μας προκαλέσουν τεράστια ζημιά. Δεν θα κατεβαίνει κανείς στο κέντρο, ο κόσμος θα πάει στις τοπικές αγορές ή στα εμπορικά κέντρα. Αν θέλει ο δήμος να φέρει ζωή στο κέντρο, ας βρει τρόπους να αυξήσει τους μόνιμους κατοίκους και να περιορίσει την εγκληματικότητα», λέει ο Μιλτιάδης Καυκαλέτος, επικεφαλής των ιδιοκτητών κλειστών χώρων στάθμευσης σε όλη τη χώρα. «Το εγχείρημα δείχνει καλό, αν αστυνομευτεί», εκτιμά ο Κώστας Μαλούχος, εκπρόσωπος των ιδιοκτητών υπαίθριων πάρκινγκ στην Αττική. «Η πιλοτική του εφαρμογή θα δείξει πού πάσχει και πού όχι. Ανησυχούμε γιατί είναι κάτι νέο και δεν ξέρουμε πώς θα μας επηρεάσει. Ο δήμαρχος μας καθησύχασε ότι θα το βλέπουμε στην εξέλιξή του».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή