Ο «Μεγάλος Περίπατος», τα εμπόδια και… οι διορθωτικές κινήσεις

Ο «Μεγάλος Περίπατος», τα εμπόδια και… οι διορθωτικές κινήσεις

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Περίπατος» μέχρι στιγμής μετ’ εμποδίων αποδεικνύεται η εφαρμογή της ευρείας και φιλόδοξης ανάπλασης «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», καθώς οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο και η αύξηση της κίνησης έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια σε όχι μικρή μερίδα των πολιτών. Οπως διαμηνύουν, ωστόσο, οι συγκοινωνιολόγοι που πραγματοποίησαν τη μελέτη οι πιθανές αλλαγές – διορθώσεις στις παρεμβάσεις που γίνονται θα αποφασιστούν μετά την ολοκλήρωση της τρίμηνης πιλοτικής περιόδου εφαρμογής, η οποία ενδέχεται να παραταθεί για ένα ακόμα τρίμηνο, όπως άλλωστε προβλέπεται στην υπουργική απόφαση. «Στο τέλος της δοκιμαστικής περιόδου θα αξιολογηθούν τα στοιχεία και θα πραγματοποιηθούν ενδεχομένως βελτιωτικές παρεμβάσεις, όπου κριθεί αναγκαίο», τονίζει ο συγκοινωνιολόγος Σωτ. Γιαννής, επικεφαλής της ομάδας που πραγματοποίησε τη μελέτη ανάπλασης του «Μεγάλου Περιπάτου». Ο ίδιος, πάντως, αποκλείει μεγάλες ανατροπές στον σχεδιασμό που εφαρμόζεται, εκτός αν συμβεί κάτι δραματικό.

Ο «Μεγάλος Περίπατος», τα εμπόδια και… οι διορθωτικές κινήσεις-1

Ο κ. Βασ. Αξιώτης, αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, τονίζει ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που μελετούν οι συγκοινωνιολόγοι οι οποιοί παρακολουθούν την εξέλιξη των παρεμβάσεων, καθημερινά από την προηγούμενη Δευτέρα έως και χθες, η εικόνα της κυκλοφορίας βελτιώνεται. Εξαίρεση, η προηγούμενη Τρίτη, καθώς εκτός από τις ρυθμίσεις για τον «Μεγάλο Περίπατο» στο κέντρο πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση και πορεία. «Η εικόνα βελτιώνεται συνεχώς», τονίζει ο κ. Γιαννής, και αυτήν τη στιγμή «η κίνηση είναι πλέον σε ελαφρά πιο υψηλά επίπεδα σε σχέση με την προ ρυθμίσεων εβδομάδα». Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτή τη στιγμή στο κέντρο κυκλοφορούν όλα τα αυτοκίνητα και δεν ισχύει ο περιορισμός μονών – ζυγών γεγονός που επιβαρύνει την κίνηση. 

Από την πλευρά του Δήμου Αθηναίων, αναλυτικά στοιχεία για την επιβάρυνση της κυκλοφορίας μετά τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων σε δύο λωρίδες στην Πανεπιστημίου, αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα την επόμενη εβδομάδα ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής. Το 72% των οδηγών οχημάτων χρησιμοποιεί το κέντρο της πόλης απλώς για να μετακινηθεί από το ένα σημείο στο άλλο, πραγματοποιούν δηλαδή διελεύσεις, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους. Μεγάλο ποσοστό αυτών των οδηγών αναμένεται να επιλέξει εναλλακτική διαδρομή μετά την εφαρμογή των ρυθμίσεων. Η δημοτική αστυνομία έχει αναλάβει το βάρος της αστυνόμευσης και παράλληλα της «διαπαιδαγώγησης» των πολιτών για τις νέες συνθήκες κυκλοφορίας, αλλά και τον περιορισμό, και αν είναι δυνατόν, την εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης. Χαρακτηριστικά από τις 10 έως και τις 17 Ιουνίου εκτός από το Σαββατοκύριακο (13 και 14/6) μέσα σε πέντε ημέρες στις οδούς Ιπποκράτους και Σόλωνος αφαιρέθηκαν πινακίδες από 95 οχήματα για παράνομο παρκάρισμα, ενώ επιβλήθηκαν πρόστιμα σε 65 οχήματα για παραβάσεις. Να σημειωθεί, πάντως, ότι οι ποινές έχουν αυστηροποιηθεί, καθώς η αφαίρεση πινακίδων για παράνομη στάθμευση ισχύει για 20 και όχι για 10 ημέρες, όπως σε άλλες περιπτώσεις.

«Επιχειρούμε να διευκολύνουμε την κίνηση των οχημάτων στην Πανεπιστημίου απελευθερώνοντας από το παρκάρισμα εναλλακτικές διαδρομές, δηλαδή τις οδούς Σόλωνος και Ιπποκράτους», τονίζει στην «Κ» ο κ. Βασ. Κορομάντζος, αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων. Δεν πρόκειται για νέα νομοθεσία, όπως όλοι γνωρίζουν, αλλά για αυστηρή τήρηση της υπάρχουσας. «Προσπαθούμε να συνειδητοποιήσουν οι πολίτες ότι οι δύο αυτοί δρόμοι είναι δρόμοι διέλευσης και όχι παρκαρίσματος», συμπληρώνει. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια καλύτερης επιτήρησης των λεωφορειολωρίδων ώστε να αποδώσουν καλύτερα σε χρόνους μετακίνησης τα ΜΜΜ.

Οσον αφορά τις αντιδράσεις των πολιτών, πάντως, ο ίδιος τονίζει ότι πολλοί θέλουν να δουν την Αθήνα να αλλάζει, αλλά συνήθως φαίνονται όσοι αντιδρούν. «Κάποιοι είναι επιφυλακτικοί και ειδικά όσοι εργάζονται στο κέντρο φοβούνται ότι θα επηρεαστεί η δουλειά τους. Δυσανασχετούν, επίσης, γιατί χρειάζεται να αλλάξουν συνήθειες που τους εξυπηρετούσαν για χρόνια, όπως το να παρκάρουν δίπλα στο μαγαζί τους», προσθέτει. 

Ιστορικό κέντρο

To πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου σχεδιάζεται να τεθούν σε εφαρμογή οι παρεμβάσεις που αφορούν την απελευθέρωση του ιστορικού κέντρου και της περιοχής της Πλάκας από τα I.X. Ο ακριβής χρόνος των ρυθμίσεων δεν έχει αποφασιστεί δεδομένου ότι χρειάζεται να έχουν ολοκληρωθεί οι προηγούμενες παρεμβάσεις. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο η κυκλοφορία των Ι.Χ. στις οδούς Μητροπόλεως, Αθηνάς και Ερμού θα επιτρέπεται μόνο υπό όρους. Σύμφωνα με όσα έως τώρα ισχύουν οι οδηγοί που εισέρχονται στην περιοχή επιβάλλεται να παρκάρουν σε χώρους νόμιμης στάθμευσης – η πρόβλεψη είναι να υπάρχουν 2.000 θέσεις στο εμπορικό κέντρο. Σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο φαίνεται ότι προκρίνεται ο έλεγχος των Ι.Χ. να πραγματοποιείται κατά την έξοδο από το εμπορικό κέντρο. Την επόμενη εβδομάδα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων επιστημόνων, αλλά και του δήμου για να αποφασιστεί με ποιους όρους και προϋποθέσεις θα δίδεται η άδεια κυκλοφορίας για κάθε ομάδα (προβλέπονται 11 ομάδες που θα μπορούν να εισέλθουν), αλλά και με ποιο τρόπο θα πραγματοποιείται ο έλεγχος των παρανόμως εισελθόντων.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή