Εγκαίνια για τρεις σταθμούς μετρό

Εγκαίνια για τρεις σταθμούς μετρό

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναμφίβολα η έλευση του μετρό σε μια περιοχή αλλάζει πολλά: βελτιώνει μετρήσιμα και με αξιόπιστο τρόπο τη σύνδεση με το κέντρο και την υπόλοιπη πόλη, δημιουργεί νέες «κεντρικότητες» γύρω από τους σταθμούς, που σύντομα γίνονται τοπόσημα της περιοχής, αλλάζει τις αξίες και τις χρήσεις της γης. Με την έννοια αυτή, η λειτουργία χθες των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός στην ιστορία των περιοχών αυτών. Πόσο μάλλον, επειδή οι συγκεκριμένες γειτονιές ανήκουν σε ένα ιστορικό αλλά διαχρονικά παραμελημένο κομμάτι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν, χθες, από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και την ηγεσία της «Αττικό Μετρό», ενώ σήμερα το πρωί οι σταθμοί άνοιξαν τις πύλες τους για το κοινό. «Το μετρό έπρεπε να έχει έρθει στη Δυτική Αττική νωρίτερα», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι μόνο το συγκεκριμένο μέσο μπορεί να αντιμετωπίσει τα συγκοινωνιακά θέματα του Λεκανοπεδίου, ενώ προανήγγειλε επιτάχυνση των διαδικασιών για τη γραμμή 4 (Γουδί – Γαλάτσι).

Ο τρεις σταθμοί είναι κομμάτι της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά (7,5 χλμ., 6 σταθμοί). Ας δούμε τα χαρακτηριστικά τους:

• Ο σταθμός «Αγ. Βαρβάρα» βρίσκεται κάτω από την ομώνυμη πλατεία, σε βάθος 20 μέτρων. Διαθέτει τρεις εισόδους, δύο επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και μία επί της πλατείας. Βασικό στοιχείο του σχεδιασμού του σταθμού αποτελεί το αίθριο που καταλήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Οι κατακόρυφες επιφάνειες του αιθρίου έχουν υαλοστάσια, ώστε να μπαίνει φυσικό φως στον χώρο κυκλοφορίας κοινού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Στον σταθμό εκτίθεται τμήμα υπόγειου υδραγωγείου, αποτελούμενο από λαξευμένη σήραγγα, το έδαφος της οποίας διατρέχει πήλινος αγωγός. Το εύρημα εντοπίστηκε κατά την κατασκευή φρέατος εξαερισμού και αποφασίστηκε να εκτεθεί στον σταθμό. Εκτός από τον αρχαίο αγωγό, στον χώρο της έκθεσης περιλαμβάνονται μακέτα του σύγχρονου φρέατος με τον αρχαίο αγωγό και εποπτικό υλικό, επισημαίνονται ιδιαίτερα οι χάρτες IV, VI & III  του Kaupert, διαστάσεων 3,5Χ2,20μ. εκτυπωμένοι σε μεταλλικά φύλλα χαλκού.

• Ο σταθμός «Κορυδαλλός» βρίσκεται σε βάθος 26 μ. κάτω από την πλατεία Ελευθερίας. Διαθέτει 2 εισόδους: μία στον πεζόδρομο του Αγ. Γεωργίου και μία επί της πλατείας. Σχεδιαστικά, ο σταθμός διαφοροποιείται από δύο φεγγίτες σε σχήμα κόλουρου κώνου για την είσοδο φυσικού φωτισμού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Η πλατεία ανακατασκευάστηκε, περιλαμβάνοντας παιδική χαρά, υπαίθρια καθιστικά και χώρους πρασίνου.

• Ο σταθμός «Νίκαια» βρίσκεται κάτω από την πλατεία Ελ. Βενιζέλου, σε βάθος 22 μέτρων. Περιλαμβάνει 3 εισόδους, οι δύο δίπλα στην εκκλησία του Αγ. Νικολάου και η τρίτη επί της πλατείας, στεγασμένη. Στην πλατεία διαμορφώνονται τρεις φεγγίτες με υαλοπετάσματα χωροθετημένοι εν σειρά για την παροχή φυσικού φωτισμού στο εσωτερικό του σταθμού σε χώρους κυκλοφορίας κοινού. Η «Αττικό Μετρό» προχώρησε και σε ανάπλαση της πλατείας, αλλά και του πεζοδρομημένου τμήματος της οδού Τσαλδάρη.

Με την προσθήκη των τριών σταθμών, η γραμμή 3 του μετρό «ισοβαθμεί» με τη γραμμή 2, με 24 σταθμούς. Οι υπόλοιποι τρεις σταθμοί της επέκτασης («Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») θα παραδοθούν το 2022. Τα τελευταία εγκαίνια σταθμού έγιναν το 2013, με την παράδοση του σταθμού «Αγία Μαρίνα». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή