ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα κυκλοφοριακά δεδομένα στη Δυτική Αττική

autos3-thumb-large

Οι ριζικές αλλαγές στα συγκοινωνιακά δεδομένα της Δυτικής Αττικής αναμένεται να δημιουργήσουν μια νέα πραγματικότητα στην περιοχή. Η αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνδέσεων μέσω της λειτουργίας της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό και οι τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών της περιοχής εκσυγχρονίζουν μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αττικής. Η λειτουργία των νέων σταθμών του μετρό θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Σύνταγμα έως τη Νίκαια στα μόλις 14 λεπτά. Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» εκτός από την συμβολή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων περίπου 63.000 επιβατών καθημερινά, αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής.

Το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022. Τότε ο σταθμός «Πειραιάς» αναμένεται να μετατραπεί σε σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, όπου θα συναντώνται λειτουργικά οι γραμμές 1 και 3 του μετρό, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά μήκους 5,4 χλμ. μονής γραμμής.

Από χθες τέθηκαν σε ισχύ και σημαντικές αλλαγές στο δίκτυο λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν την Δυτική Αττική, ώστε αυτές να τροφοδοτούν τους τρεις νέους σταθμούς του μετρό. Η αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση ενεργοποιείται άμεσα με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών και προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια, ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά οι πρώτες παρεμβάσεις αφορούν τη:

• Δημιουργία μιας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον Δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

• Διατήρηση της σύνδεσης του Δήμου Πειραιά με τους Δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

• Τροποποίηση γραμμών που συνδέουν τους Δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας –  Αγ. Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους Δήμους Πειραιά και Αθηναίων δίνοντας τη δυνατότητα μετεπιβίβασης είτε στο δίκτυο μετρό είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων. Οι γραμμές που τροποποιούνται είναι: 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α΄), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – Ασπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (Ανω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α΄), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).