Τηλεκπαίδευση, κορωνοϊός εκτίναξαν τις ιστοσελίδες των ΑΕΙ – Πρώτη σε επισκεψιμότητα του ΕΚΠΑ

Τηλεκπαίδευση, κορωνοϊός εκτίναξαν τις ιστοσελίδες των ΑΕΙ – Πρώτη σε επισκεψιμότητα του ΕΚΠΑ

2' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκτινάχθηκε η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των ελληνικών πανεπιστημίων εν μέσω καραντίνας. Βέβαια, είναι κάτι εύλογο λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που υλοποίησαν τα ιδρύματα, ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών θέλησε να ενημερωθεί από τους καθηγητές των πανεπιστημίων για τις εξελίξεις σχετικά με τον κορωνοϊό. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποίησαν περισσότερο οι χρήστες μηχανών αναζήτησης ήταν η-τάξη, eclass, ΕΚΠΑ, ΕΛΚΕ, COVID-19 ΕΚΠΑ.

Ειδικότερα, το χρονικό διάστημα από 19 Μαρτίου έως τις 23 Απριλίου 2020 πραγματοποιήθηκε από τα στελέχη της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Αθηνών  ανάλυση επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων των ελληνικών πανεπιστημίων  με την χρήση των εργαλείων του ιστότοπου Alexa.Com της Amazon. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ανάλυσης:

  • Το 87% των ελληνικών πανεπιστημίων είχαν σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων τους, η οποία αποτυπώθηκε στην άνοδο της θέσης της κάθε ιστοσελίδας στην Ελλάδα όσο και στην θέση της παγκοσμίως.
  • Μειώθηκε  στο 70% των περιπτώσεων, το ποσοστό των «μοναδικών» επισκεπτών, δηλαδή των επισκεπτών που επισκέφθηκαν μόνο μία φορά την ιστοσελίδα του κάθε ιδρύματος για να λάβουν πληροφόρηση και υλικό.
  • Η άνοδος της επισκεψιμότητας συνδέεται με την εκτεταμένη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τους φοιτητές και το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό των ιδρυμάτων. «Όμως σε κάποιες περιπτώσεις όπως του ΕΚΠΑ, φαίνεται ότι επισκεψιμότητα βελτιώθηκε από την αναζήτηση άρθρων, δημοσιευμάτων και γενικότερα χρήσιμου υλικού για τον COVID -19 και την αντιμετώπισή του» αναφέρει ο πρύτανης του ιδρύματος κ. Θάνος Δημόπουλος.

Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα του ΕΚΠΑ βρίσκεται στην πρώτη θέση σε επισκεψιμότητα μεταξύ των ιστότοπων όλων των Ελληνικών ΑΕΙ. Στα τέλη Απριλίου βρέθηκε στην 154η θέση μεταξύ των ιστοσελίδων στην Ελλάδα από την 177η θέση που κατείχε στις 19 Μαρτίου (βελτίωση κατά 13%). Επιπροσθέτως η ανέβηκε στο εν λόγω χρονικό διάστημα 1.861 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των ιστοσελίδων, και συγκεκριμένα στην θέση 11.778 από την θέση 13.639 (βελτίωση κατά 13,6%). Μετά το ΕΚΠΑ ακολουθούν η ιστοσελίδα του ΑΠΘ (στην 211η θέση στην Ελλάδα και 13.973 παγκοσμίως), και η ιστοσελίδα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (στην 253η θέση στην Ελλάδα και στη θέση 19.013 παγκοσμίως). Την πρώτη πεντάδα κλείνουν το Παν. Πατρών στην 310η θέση στην Ελλάδα και στη θέση 24.910 παγκοσμίως, και το Παν. Αιγαίου (371η και 34.700 αντίστοιχα).

Από την άλλη, σύμφωνα με τον κ. Δημόπουλο, η ιστοσελίδα του ΕΚΠΑ επιτυγχάνει έναν από τους υψηλότερους μέσους χρόνους παραμονής. Φαίνεται ότι ο επισκέπτης των ιστότοπων του ΕΚΠΑ, παραμένει σε αυτές κατά μέσο όρο 5 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα έναντι 4 λεπτών και 18 δευτερόλεπτων τον Μάρτιο. Ο κάθε χρήστης επισκέφθηκε την ιστοσελίδα και γενικότερα τους ιστότοπους του ΕΚΠΑ κατά μέσο όρο 5,12 φορές την ημέρα έναντι  4,62 επισκέψεων την ημέρα τον Μάρτιο. Το ποσοστό μοναδικών επισκεπτών διαμορφώθηκε σε  39,7%, στοιχείο που δείχνει ότι περίπου το 60% των επισκεπτών της ιστοσελίδας και των ιστότοπων του ΕΚΠΑ επισκέφθηκαν και επισκέπτονται ξανά τους διαδικτυακούς του τόπους.

Όπως αναφέρει ο κ. Δημόπουλος, «οι υψηλές επιδόσεις επισκεψιμότητας αποδεικνύουν το πλούσιο περιεχόμενο, τις υπηρεσίες και τη διαδραστικότητα της ιστοσελίδας του ΕΚΠΑ, η οποία φαίνεται ότι έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των χρηστών και γενικότερα του κοινού ιδιαίτερα την δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Παράλληλα αποδεικνύει και την εμπιστοσύνη του κοινού, το οποίο αναζήτησε έγκυρο επιστημονικό περιεχόμενο, πληροφορίες και οδηγίες για την κατανόηση και αντιμετώπιση του COVID -19. Επιπροσθέτως αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΚΠΑ παρέμεινε διασυνδεδεμένη και λειτουργική την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου. Οι φοιτητές επισκέπτονταν συνεχώς τους ιστότοπους και τις διαδικτυακές εφαρμογές για να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ τα μέλη του διδακτικού και ερευνητικού δυναμικού του ιδρύματος ανέπτυξαν και διένειμαν μέσω των δικτυακών τόπων του ιδρύματος χρήσιμο περιεχόμενο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή