ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά σχολεία

to-schedio-nomoy-gia-ta-idiotika-scholeia-2387389

Σχολεία που θα μπορούν να λειτουργούν και ως φροντιστήρια το απόγευμα, εκπαιδευτικοί που θα αξιολογούνται αλλά θα μπορούν να απολύονται ελεύθερα –ακόμη και πριν από τη δοκιμαστική διετία στο σχολείο– με βάση την εργατική νομοθεσία, αυθαίρετος περιορισμός του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ορισμένες από τις αλλαγές που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες προκαλούν αντιδιαμετρικές αντιδράσεις στον κλάδο. Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων συμφωνούν με την αναφορά του υπουργείου για «εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης». Αντιθέτως, από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί μιλούν για «εγκληματικές ρυθμίσεις».

Ειδικότερα, χθες η ηγεσία του υπουργείου παρουσίασε με τίτλους τις ρυθμίσεις του ν/σ. Οπως λέει το υπουργείο, θα υπάρχει «ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού) και ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων». «Θεωρούμε σημαντικό τα σχολεία να έχουν την ελευθερία να εκπονούν πρόσθετες δραστηριότητες, εκπαιδευτικές ή άλλες. Και λέω εκπαιδευτικές, γιατί να θυμίσω ότι με βάση το προηγούμενο καθεστώς είχαν αποκλειστεί οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες», δήλωσε η κ. Κεραμέως, ωστόσο ο αντίλογος από τους εκπαιδευτικούς αναφέρει ότι και ο ισχύων νόμος 4472/2017 επιτρέπει κάθε είδους πρόσθετη εκπαιδευτική δραστηριότητα πέραν του ωρολογίου προγράμματος.

Από την άλλη, θα υπάρχει αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ’ αναλογία των κριτηρίων που θα οριστούν για τα δημόσια σχολεία. Το υπουργείο μιλάει παράλληλα για ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου, και σε αυτό θα πρέπει να ενταχθεί η διεύρυνση της δυνατότητας μετεγγραφής των μαθητών και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να ανοίγουν πλέον κάθε μορφής εκπαιδευτική μονάδα (φροντιστήρια προετοιμασίας, κέντρα ξένων γλωσσών), ενώ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μπορούν να εργάζονται το απόγευμα σε αυτές τις νέες δομές του σχολείου τους ή και σε άλλες (π.χ. φροντιστήρια).

Κρίσιμες για τους εκπαιδευτικούς είναι δύο διατάξεις: α) η πρόβλεψη για κατάργηση των συμβάσεων διετίας και για συμβάσεις αορίστου χρόνου και β) η δυνατότητα περιορισμού ωραρίου σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου. «Καταργούν ακόμη και την εργατική νομοθεσία, προχωρώντας σε νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας. Για να γίνει κατανοητή η άθλια και επαίσχυντη αυτή ρύθμιση, που φανερώνει τη δολιότητα της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας, μπορεί να μειώνεται το ωράριο ενός εκπαιδευτικού ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας. Αυτό μεταφράζεται στο ότι ο εργοδότης, με την απειλή της απόλυσης, θα υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αποδέχονται τη μείωση του ωραρίου τους είτε για να προσληφθεί κάποιος νεότερος με μικρότερη αμοιβή είτε για φρονηματισμό», ανέφερε η ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών.