Citroen C3: το ντεσεβό 21ου αιώνα

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η C5 αποτέλεσε τον προάγγελο της επικείμενης ανανέωσης στην γκάμα της γαλλικής εταιρείας και άνοιξε το δρόμο για τα επερχόμενα μοντέλα C3, C4 και C6 που θα πάρουν τη θέση των σημερινών μικρομεσαίων μοντέλων και της παροπλισμένης πλέον XM. Μετά την C5 λοιπόν, σειρά έχει το νέο C3, το οποίο τοποθετείται κυρίως λόγω του όγκου του ανάμεσα στο Saxo και τη μεγαλύτερη Χara. Το κέντρο σχεδιασμού της Citroeεξέλιξε το πρωτότυπο C3 Lumiere, που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού το 1998, πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο C3. Ο σχεδιασμός παραπέμπει ευθέως στο θρυλικό 2CV, το οποίο έχει σημαδέψει την ιστορία της αυτοκίνησης. Η χαρακτηριστικά τοξοειδής οροφή αλλά και το έντονα καμπύλο εμπρόσθιο καπό κυριαρχούν απόλυτα στο σχεδιασμό του, ενώ τα φτερά και οι ειδικού σχεδιασμού τροχοί τονίζουν το φάρδος του οχήματος.

Εντονη προσωπικότητα

Πράγματι οι άνθρωποι της Citroeδημιούργησαν ένα αμάξωμα που διαθέτει έντονη προσωπικότητα και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο ακόμα και από όσους τελικά δεν θα καταφέρει να κερδίσει με την αισθητική του.

Οι διαστάσεις του πάντως, (3,85×1,67×1,52 μ.) αποδεικνύουν ότι το C3 ξεφεύγει από τις κλασικές φόρμες, αφού τόσο το φάρδος όσο και το μήκος του είναι πρωτόγνωρα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Αυτό έχει και θετικά αποτελέσματα στην ευρυχωρία του εσωτερικού.

Οι επιβάτες απολαμβάνουν ιδιαίτερη για την κατηγορία του αυτοκινήτου άνεση προς όλες της κατευθύνσεις. Χάρις στο αυξημένο ύψος έγινε δυνατή η τοποθέτηση της θέσης του οδηγού και των επιβατών αρκετά ψηλά, παρέχοντας έτσι πολύ καλή ορατότητα, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνεται και η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση και πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ φιλτράρουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το κάθισμα του οδηγού δέχεται σωρεία ρυθμίσεων, όπως και το τιμόνι. Ετσι δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες που κρατούν ξεκούραστο τον οδηγό ακόμα και ύστερα από πολύωρη οδήγηση.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 305 λίτρα, ενώ μεγαλώνει σημαντικά μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα οποία είναι διαιρούμενα σε ποσοστό 60/40%.

Νέοι κινητήρες

Το C3 θα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα εξοπλιστεί με τη νέα γενιά κινητήρων τουρμποντίζελ, που θα κατασκευαστούν με τη συνεργασία του γκρουπ PSA και της Ford. Οι βενζινοκινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν, πάντως, θα είναι τρεις, όλοι γνωστοί από τα τρέχοντα μοντέλα του γκρουπ. Ο μικρότερος στα 1,1 κ.εκ. αποδίδει 60 ίππους. Αμέσως μεγαλύτερος ο 1400άρης που αποδίδει 75 ίππους και, τέλος, η κορυφαία επιλογή στα 1.600 κ.εκ. απόδοσης 110 ίππων.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜcFerson, ενώ η πίσω από ημιάκαμπτο άξονα. Τα φρένα μπροστά σε όλες τις εκδόσεις θα είναι δίσκοι (αεριζόμενοι στα 1,6 και 1,4). Πίσω δίσκους δεν θα διαθέτουν όσες εκδόσεις εφοδιάζονται με τον κινητήρα των 1,1 κ.εκ. ενώ το τετρακάναλο ABS συνδυάζεται με όλες τις εκδόσεις.

Η Citroeέχει δώσει ιδιαίτερο βάρος όσον αφορά στην ασφάλεια, εξοπλίζοντας το C3 με όλα τα συστήματα εκείνα που εγγυώνται την ασφάλεια των επιβατών.

Ανάμεσα στ’ άλλα ξεχωρίζουν το σύστημα υποβοήθησης των φρένων, χρήσιμο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, η υιοθέτηση της τεχνολογίας Multyplex όπως και στην C5, που δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους όλων των περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου, εξασφαλίζει μικρότερο όγκο καλωδιώσεων, αλλά και χρήσιμες λεπτομέρειες όπως ο δεύτερος καθρέπτης για την εύκολη επιτήρηση των παιδιών στο πίσω κάθισμα. Το C3 αναμένεται στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή