ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Απογείωση» για το brand Αθήνα

22905478

Δημιουργεί πρόσβαση σε λιγότερο γνωστά σημεία της πόλης, αναδεικνύει τις αντιθέσεις και την ποικιλομορφία της, επιτρέπει στον επισκέπτη να την ανακαλύψει σε βάθος. Αυτοί είναι ορισμένοι από τους τρόπους, με τους οποίους, σύμφωνα με τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, ο «Μεγάλος Περίπατος» μπορεί να ενισχύσει το τουριστικό brand που λέγεται Αθήνα, αλλά και να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, την αύξηση της διάρκειας παραμονής των επισκεπτών της πόλης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάδειξης του «Μεγάλου Περιπάτου» που εκπονήθηκε από τη Marketing Greece και παρουσιάστηκε χθες σε ειδική εκδήλωση στο δημαρχιακό μέγαρο της Αθήνας, ο «Μεγάλος Περίπατος» μεταξύ άλλων:

• Μπορεί να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε «προορισμούς», αποδίδοντας πολύτιμο, δημόσιο χώρο στον επισκέπτη.

• Αυξάνει τους χώρους πρασίνου, μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική και ελκυστική.

• Ενθαρρύνει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και ιδιαίτερα το ποδήλατο.

• Κάνει την πόλη πιο φιλική σε επισκέπτες ΑμεΑ.

Σε ό,τι αφορά την ανάδειξη του πολύπλευρου πολιτισμικού κεφαλαίου της Αθήνας, όπως τόνισε η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, ο «Μεγάλος Περίπατος» ενώνει σημεία της με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό, «γνωρίζει» στον επισκέπτη λιγότερο γνωστά μουσεία της πόλης, ενώ αναδεικνύει και τη σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις, ακόμη και μέσα από τα αθηναϊκά γκράφιτι.

Επίσης, ο «Μεγάλος Περίπατος» διευρύνει τον πυρήνα του κέντρου της Αθήνας με σημεία που δεν είναι ώς τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη, δίνοντας ευκολότερη πρόσβαση σε γειτονιές που βρίσκονται γύρω από τον «Περίπατο» και μπορούν να αποτελέσουν προέκτασή του.

Οπως ειπώθηκε, με αυτό τον τρόπο, προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει από κοντά πώς ζουν οι Αθηναίοι, πέρα από τα τουριστικά μέρη, και να αποκτήσει την αίσθηση του Localhood, η έλλειψη του οποίου τώρα καταγράφεται ως μία από τις αδυναμίες της πόλης. Παράλληλα, αναδεικνύει τις αντιθέσεις της Αθήνας (π.χ. Καλλιμάρμαρο vs Βαρβάκειος Αγορά). Η σύγχρονη αστική προσωπικότητα της πόλης περιλαμβάνει από παραδοσιακές ταβέρνες μέχρι βραβευμένα εστιατόρια, από την παραδοσιακή αγορά της οδού Αθηνάς μέχρι την αγορά της Βουκουρεστίου και του Κολωνακίου και φυσικά ζηλευτή νυχτερινή ζωή, σε ταράτσες, μικρά μπαρ, μεζεδοπωλεία, ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί.

Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στον σχεδιασμό του «Μεγάλου Περιπάτου» μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία… «instagrammable» σημείων σε όλο το μήκος του, διαμόρφωση μικρότερων «Περιπάτων» με θεματικό ενδιαφέρον, δημιουργία φεστιβάλ και event για τον «Περίπατο», ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου και εργαλείων, ανάπτυξη κάρτας πόλης, ανάμειξη locals στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας κ.ά.

«Είναι το πρώτο έργο σε ολόκληρη τη χώρα που εξελίσσεται και διαμορφώνεται από τον διάλογο. Το αξιολογούμε όλοι μαζί, το κρίνουμε όλοι μαζί και το συνδιαμορφώνουμε» είπε ο κ. Μπακογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος Αθηναίων θεωρεί τον «Μεγάλο Περίπατο» μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Οπως είπε, στόχος είναι μέσα από τον «Περίπατο» η διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας, να ενοποιήσουμε και να αναβιώσουμε το κέντρο της πόλης με την παράλληλη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μας. «Είναι το έργο που δεν σηματοδοτεί μόνο τη δημιουργία μιας νέας εποχής, αλλά και το τέλος της εποχής της μακέτας, της μπουλντόζας και της κορδέλας. Δεν είναι έργο ενός δημάρχου ή μιας δημοτικής αρχής και αυτή είναι η μαγεία του. Είναι έργο που το συζητάμε. Γιατί αυτό το έργο, το περπατάμε μαζί» τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης.