ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τον Σεπτέμβριο θα «σφυρίξουν» λήξη οι εργασίες του τραμ

gkat_07_21

Ιστορία χωρίς… τέλος θυμίζει η υπόθεση του τραμ στο Νέο Φάληρο, το οποίο έλαβε ακόμη μία παράταση. Παρά το γεγονός ότι το έργο ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί –ύστερα από μία παράταση– στις 20 Ιουλίου, οι εργασίες μετατόπισης των γραμμών του τραμ στο Φάληρο θα έχουν ολοκληρωθεί στις 14 Αυγούστου. Ετσι το επιβατικό κοινό παραμένει χωρίς δρομολόγια μεταξύ στάσεων «Μπάτης» και «ΣΕΦ» έως τα μέσα Αυγούστου.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω τμήμα έχει τεθεί εκτός λειτουργίας από τις 16 Μαρτίου 2020 βάσει του προγραμματισμού της Περιφέρειας Αττικής στο πλαίσιο του έργου ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου για την αποξήλωση των γραμμών, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και των σταθμών στο τμήμα αυτό και τη μετατόπισή τους σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου ανάπλασης.

Στη συνέχεια επρόκειτο να γίνουν οι δοκιμές των μετατοπισμένων γραμμών, διάρκειας δύο εβδομάδων. Τον Μάιο, που ήταν ο αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών, αποφασίστηκε η πρώτη παράταση με το αιτιολογικό του lockdown που καθυστέρησε μέρος των εργασιών.

Η νέα ημερομηνία που δόθηκε ήταν η 20ή Ιουλίου, η οποία επίσης μετατέθηκε για τα μέσα Αυγούστου.  

Αποτέλεσμα είναι οι εργασίες μετατόπισης της γραμμής να κρατήσουν περίπου τέσσερις μήνες, γεγονός το οποίο όμως στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν αναμενόμενο με δεδομένες τις εξελίξεις και τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.

Επόμενος στόχος είναι να ολοκληρωθούν τα έργα, η γραμμή να κουμπώσει εκατέρωθεν με την υφιστάμενη γραμμή και να δοθεί για επανέναρξη της εμπορικής λειτουργίας μέχρι τον Σεπτέμβριο. Στα έργα περιλαμβάνονται η καθαίρεση και η ανακατασκευή των στάσεων «Τζιτζιφιές» και «Καλλιθέα» σε νέα θέση.

Το έργο σχετίζεται άμεσα και με την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, η οποία έχει ολοκληρωθεί και τον περασμένο Φεβρουάριο οι ΣΤΑΣΥ επρόκειτο να παραλάβουν το παραπάνω τμήμα από την «Αττικό Μετρό».

Σε εκείνη τη χρονική περίοδο, η φωτιά που έπιασε ένα διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, προκάλεσε καθυστερήσεις στην παράδοση της νέας επέκτασης. Μία σειρά γραφειοκρατικών ενεργειών που σχετίζονται με το κτίριο που κάηκε και το lockdown που ακολούθησε οδήγησαν σε σημαντικές καθυστερήσεις.

Ετσι η παράδοση σε λειτουργία της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά μήκους 5,4 χλμ., μονής κυκλικής γραμμής με 11 στάσεις, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει στα τέλη της χρονιάς.

Σε αυτή τη φάση αναμένεται και η έλευση των πρώτων «νέας γενιάς» συρμών τραμ από την Alstom που θα καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες της επέκτασης προς τον Πειραιά. Συνολικά αναμένονται 25 συρμοί τραμ.