Μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι κρύβεται πίσω από έναν μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Αγχος, κόπος, προσπάθεια από το παιδί και την οικογένειά του. Εως τώρα οι δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης λειτουργούσαν με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι άλλαζαν κάθε χρόνο. Ετσι, παρά το έργο των εκπαιδευτικών, η απαραίτητη σύνδεση με τους μαθητές χανόταν. Από το επόμενο σχολικό έτος, η ελληνική πολιτεία για πρώτη φορά «θωρακίζει» τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Χθες από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε ο διορισμός συνολικά 3.445 εκπαιδευτικών, εξ αυτών 1.817 στην πρωτοβάθμια και 1.628 εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Η απόφαση ανήκει στην υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως, η οποία συνέχισε και υλοποίησε εξαγγελία που έθεσε αρχικά ως προτεραιότητα ο πρώην υπουργός κ. Νίκος Φίλης και συνέχισε ο Κώστας Γαβρόγλου.

Ειδικότερα, ιστορικά, ως η πρώτη δομή ειδικής αγωγής θα μπορούσε να αναφερθεί ο Οίκος Τυφλών, που ιδρύθηκε στην Καλλιθέα το 1906. Tο 1937 ιδρύεται στην Αθήνα ειδικό σχολείο το οποίο μετονομάστηκε σε «Πρότυπον Ειδικό Σχολείο», με πρώτη διευθύντρια την εμβληματική Ρόζα Ιμβριώτη. Μεταπολιτευτικά, το 1975, η Αναθεωρητική Βουλή στο άρθρο 21 του Συντάγματος, κατοχύρωσε συνταγματικά την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής-1

Σήμερα, με βάση και την τελευταία σχετική έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ,  ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση υπολογίζεται περί τις 30.000 και στις δύο βαθμίδες. Ωστόσο έως τώρα δεν υπήρχαν εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί διορισμένοι στις περίπου 500 εκπαιδευτικές δομές ειδικής αγωγής σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Στην πρωτοβάθμια υπάρχουν νηπιαγωγεία, δημοτικά και τμήματα ένταξης, και στη δευτεροβάθμια υπάρχουν τα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα ενιαία ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια και λύκεια, και τα τμήματα ένταξης. Αυτά στελεχώνονταν από τον δάσκαλο της τάξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και από έναν φιλόλογο, μαθηματικό και φυσικό στη δευτεροβάθμια. «Ολοι τους εργάζονταν στα σχολεία ή ως αναπληρωτές ή από μετάταξη» παρατηρεί, μιλώντας στην «Κ», ο κ. Κώστας Λολίτσας, εξειδικευμένος σε θέματα ειδικής αγωγής. «Στην εκπαίδευση των παιδιών αυτών έχει πολύ μεγάλη σημασία η δημιουργία σταθερών σχέσεων με τους δασκάλους τους» τονίζει ο ίδιος.

Στη δήλωσή της η υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως ανέφερε ότι «με ιδιαίτερη ικανοποίηση ολοκληρώνουμε σήμερα τη διαδικασία διορισμού 3.445 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πρόκειται για αγωγή και εκπαίδευση απαραίτητες για την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους. Ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στη δημιουργία σταθερών μαθησιακών δεσμών και να βελτιώσει έτι περαιτέρω την εξέλιξη των μαθητών».

Θα ακολουθήσει από το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωση προς ενημέρωση των διορισθέντων για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή