Ερχονται τα βιοκαύσιμα για πιο καθαρό αέρα

Ερχονται τα βιοκαύσιμα για πιο καθαρό αέρα

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καύσιμα από ζαχαρότευτλα, δημητριακά, φυτικά έλαια ή ακόμα και χρησιμοποιημένο λάδι φαγητού μπορεί να χρησιμοποιούμε σε λίγα χρόνια και στη χώρα μας! Δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατακόρυφα τις τρεις τελευταίες δεκαετίες -και ιδιαίτερα τη δεκαετία του ’90- δεν μένουν άλλες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης παρά είτε ο περιορισμός της κυκλοφορίας τους (με τη βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς) είτε με τη μετατροπή των κινητήρων τους ώστε να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «βιοκαύσιμα», εναλλακτικά καύσιμα δηλαδή που δεν παράγουν επικίνδυνους ρύπους.

Αυτό, άλλωστε, διεφάνη και στο προχθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο με θέμα το Πρωτόκολλο του Κιότο, κατά τη διάρκεια του οποίου προτάθηκαν μέτρα τιμολογιακής πολιτικής για την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και μέτρα παροχής κινήτρων για την αγορά οχημάτων με φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες. H χρήση των βιοκαυσίμων είναι εξάλλου και αντικείμενο Ευρωπαϊκής Οδηγίας που πρόκειται να κατατεθεί σύντομα και η οποία προβλέπει έως το 2005 την εισαγωγή της χρήσης των βιοκαυσίμων σε ποσοστό 2% επί του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές. Ετσι δεν είναι τυχαίο ότι υπήρξε ανάλογη πρόταση στο υπουργικό συμβούλιο, αφού η Οδηγία είναι γνωστή και -από τη στιγμή που θα κατατεθεί- η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να εναρμονιστεί.

Τι είναι όμως τα βιοκαύσιμα; Σύμφωνα με την ίδια την Οδηγία υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες βιοκαυσίμων: αυτά που προέρχονται από ζυμώσεις ζαχαρότευτλων και δημητριακών (και παράγουν βιοαιθανόλη), αυτά που προέρχονται από φυτικά έλαια και εκείνα που προέρχονται από βιολογικά απόβλητα, δηλαδή χρησιμοποιημένο λάδι, οργανικά οικιακά απορρίμματα κ.λπ. Οσο δε για τη μετατροπή των κινητήρων των I.X. ώστε να μπορούν να τα χρησιμοποιούν, αυτή είναι -στις περισσότερες περιπτώσεις- απλή και απλώς χρειάζεται να «εισαχθεί» στη χώρα μας η απαραίτητη τεχνογνωσία. Στη Βραζιλία, στο Βέλγιο, στην Αγγλία και σε άλλες χώρες υπάρχουν ήδη πρατήρια που προμηθεύουν βιοκαύσιμα.

Μια άλλη λύση που έχει, σε ένα βαθμό, προωθηθεί ήδη είναι και η χρήση του φυσικού αερίου ως υποκατάστατο του πετρελαίου ντίζελ που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, τα ταξί και τα φορτηγά και αποτελεί το πλέον επικίνδυνο καύσιμο, αφού από την καύση του παράγονται τα «αιωρούμενα σωματίδια» -οι πλέον καρκινογόνοι ρύποι. Ηδη ο ΟΑΣΑ έχει αντικαταστήσει ένα μερος του στόλου των παλαιών λεωφορείων του με λεωφορεία φυσικού αερίου, ενώ στόχος παραμένει η ανανέωση όλου του στόλου έως το 2004.

Οσον αφορά τα καταλυτικά αυτοκίνητα, σημαντικό ρόλο στην ποσότητα των ρύπων που αυτά παράγουν διαδραματίζει η παλαιότητά τους, καθώς και η σωστή συντήρηση και αλλαγή -αν χρειαστεί- των καταλυτών τους. Ειδικότερα τα καταλυτικά πρώτης γενιάς πρέπει να ελέγχονται σχολαστικά από τους κατόχους τους, γιατί σε περίπτωση που ο καταλύτης τους δεν λειτουργεί όπως πρέπει, εκπέμπουν περισσότερους αλλά και πιο επικίνδυνους ρύπους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή