Οι Ελληνες αγνοούν τα υβριδικά I.X.

Οι Ελληνες αγνοούν τα υβριδικά I.X.

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχουν μπει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων από τον περασμένο Απρίλιο, όμως έχουν πωληθεί ελάχιστα προς το παρόν. H πολιτεία αποφάσισε να τα «πριμοδοτήσει» και επέτρεψε από χθες να κινούνται ελεύθερα, όλες τις ημέρες, μέσα στον δακτύλιο. Οι ειδικοί όμως εκτιμούν ότι «όσο και να προσπαθεί η πολιτεία τίποτε δεν αλλάζει, αν οι Ελληνες δεν αλλάξουν νοοτροπία, εκτός και αν δοθούν κίνητρα για την αγορά τους…».

Ο λόγος για τα νέα υβριδικά αυτοκίνητα που απαλλάσσονται όλων των περιορισμών κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας. Την απόφαση υπογράφουν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και στόχο έχει τη μείωση των ρύπων της ατμόσφαιρας στα Λεκανοπέδιο.

Κυκλοφορούν ήδη

Τα υβριδικά αυτοκίνητα παρήχθησαν το 1997 και άρχισαν να κυκλοφορούν στην Ιαπωνία, την Αμερική και εσχάτως στην Ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για μία νέα εναλλακτική τεχνολογία που μειώνει εξαιρετικά την κατανάλωση καυσίμων -αφού σε μία ώρα λειτουργίας το υβριδικό καίει κατά πολύ λιγότερα καύσιμα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο- αλλά και περιορίζει στο μισό την εκπομπή ρύπων. Τα αυτοκίνητα διαθέτουν βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών και ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες νικελίου και καδμίου. Στις δύσκολες συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο παύει να λειτουργεί με καύσιμα και ενεργοποιείται αυτομάτως ο ηλεκτοκινητήρας, ο οποίος δεν χρειάζεται επαναφόρτιση, καθώς φορτίζεται από την ενέργεια του βενζινοκινητήρα. Ετσι μέσα στον κύκλο της πόλης το υβριδικό καταναλώνει 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ ενα συμβατικό χρειάζεται 9 λίτρα.

Η πολιτεία αποφάσισε να ενισχύσει την προώθηση των υβριδικών και εκτός από την ελεύθερη κυκλοφορία τους στον δακτύλιο τα απάλλαξε και από τα τέλη ταξινόμησης. Ομως όπως όλα δείχνουν, οι Αθηναίοι δεν φαίνεται να συγκινούνται από την «οικολογική συμπεριφορά» των υβριδικών.

Περιορισμός ρύπων

Προς το παρόν οι ρυθμοί των πωλήσεων δεν ανταποκρίνονται ούτε στις κραυγές αγωνίες για τη συγκέντρωση ρύπων ούτε και στην γκρίνια για την άνοδο της τιμής των καυσίμων. «Οι Ελληνες δεν αγοράζουν αυτοκίνητα με κριτήρια κοινωνικά», λέει στην «K» ο κ. Νίκος Τσάδαρης σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού «4 Τροχοί».

«Μπορεί όλοι να δυσανασχετούν για την ανυπαρξία μέτρων για περιορισμό των ρύπων», λέει ο κ. Τσάδαρης, «αλλά κανείς δεν αποφασίζει να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη και να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που η αγορά του θα κοστίσει βεβαίως αρκετά χρήματα αλλά θα εξασφαλίσει μειωμένο κόστος χρήσης. Ισως θα άλλαζαν τα πράγματα αν η πολιτεία αποφάσιζε να απαλλάξει τα υβριδικά και από τα τέλη κυκλοφορίας και από τα τεκμήρια διαβίωσης, γιατί όχι και να πριμοδοτούσε την αγορά τους…».

Επέστρεψε και ο «δακτύλιος»

Στους «ρυθμούς» του δακτυλίου κινείται από χθες η Αθήνα, καθώς άρχισαν και πάλι να ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης των οχημάτων στο κέντρο της Πόλης. Από την Τροχαία Αθηνών ανακοινώθηκε ότι έως και την 27η Ιουλίου του 2003 επανέρχεται ο δακτύλιος, τα όρια του οποίου αποτελούν οι Λεωφόροι και οι οδοί Αλεξάνδρας-Φειδιππίδου-Μιχαλακοπούλου-Σπύρου Μερκούρη-Βρυάξιδος-Υμηττού-Ηλ. Ηλιού- A. Φραντζή-Λ. Συγγρού-Χαμοστέρνας -Καρόλου-Μάρνη-28ης Οκτωβρίου Πατησίων-Αλεξάνδρας.

Ο δακτύλιος ισχύει από 07.00 έως 20.00 από τη Δευτέρα έως την Πέμπτη και από 07.00 έως 15.00 την Παρασκευή. O δακτύλιος δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα και τις επίσημες αργίες. Διευκρινίζεται ότι οι άδειες που έχουν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας για το έτος 2001-2002 εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι και 27-7-2003.

Δεν θέλησε να μιλήσει για τη νέα δέσμευση της επιτροπής Χαρτς περί μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των ανέργων, βάσει του δόγματος της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας. Απλώς υπερασπίστηκε την ιδέα, διότι κατά τη γνώμη του αυτή θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή