Καρκίνος από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα

Καρκίνος από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα

3' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μακροχρόνια έκθεση στις εκπομπές καυσαερίων των ντιζελομηχανών, οι οποίες πλην άλλων χρησιμοποιούνται σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πιθανόν να προκαλούν καρκίνο των πνευμόνων στους ανθρώπους και δημιουργούν διάφορες άλλες ασθένειες των πνευμόνων και του αναπνευστικού συστήματος.

Η μελέτη που ανασκόπησε τα αποτελέσματα ερευνών μερικών δεκαετιών καταγράφει τα προβλήματα υγείας, τα οποία προκαλούνται από τα πολύπλοκα μίγματα καυσαερίων και σωματιδίων αιθάλης που εκπέμπονται από ντιζελομηχανές μεγάλης ισχύος που λειτουργούν στους δρόμους -σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα- σε αγροκτήματα και σε εργοτάξια.

Η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα στοιχεία στο σύνολό τους αποδεικνύονται να πείθουν ότι η χρόνια εισπνοή καυσαερίων πετρελαίου ντίζελ αποτελεί παράγοντα κινδύνου για ανάπτυξη καρκίνου στους ανθρώπους.

Καθαρότερα καυσαέρια

Η μελέτη, η οποία συμπεριέλαβε μετρήσεις σε ανθρώπους που εξετίθεντο σε καυσαέρια κατά την εργασία τους και σε πειραματόζωα επικεντρώθηκε σε καυσαέρια ντιζελομηχανών που κατασκευάστηκαν προ του 1995, όταν η αμερικανική κυβέρνηση άρχισε να πιέζει για την υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών για τα εκπεμπόμενα καυσαέρια.

Ωστόσο, οι ειδικοί περιμένουν ότι οι νέες τεχνολογίες για μηχανές και καύσιμα θα οδηγήσουν στην παραγωγή καθαρότερων καυσαερίων μέχρι το 2007 με περιορισμό των ρύπων κατά 90% σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα των εκπεμπόμενων επιβλαβών για την υγεία σωματιδίων.

Ο Πολ Γκίλμαν του γραφείου έρευνας και ανάπτυξης της υπηρεσίας ανέφερε ότι προσδοκώνται σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον και για τη δημόσια υγεία από τη βελτίωση των μηχανών και των καυσίμων.

Αν και οι τελικές εκτιμήσεις της υπηρεσίας αντηχούν τα προκαταρκτικά της ευρήματα και τα δημοσιεύματα διάφορων διεθνών οργανισμών υγείας, καθώς και μελέτες στην Καλιφόρνια, αυτές οδηγούν στην ανάγκη για επιπρόσθετες επείγουσες προσπάθειες από την υπηρεσία και άλλους για την υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων από ντιζελομηχανές, σύμφωνα με τον αμερικανικό νόμο για καθαρό αέρα.

Επιβολή περιορισμού ρύπανσης

Ομοσπονδιακό εφετείο επικύρωσε τον Μάιο ομόφωνα έναν κανονισμό της κυβέρνησης Κλίντον που επέβαλε επειγόντως και σε μεγάλο βαθμό περιορισμό της ρύπανσης από μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. O κανονισμός -κατά του οποίου προσέφυγαν οι κατασκευαστές μηχανών φορτηγών αυτοκινήτων και τα διυλιστήρια παραγωγής καυσίμων ντίζελ εξαιτίας της αύξησης του κόστους από την υιοθέτησή του- αναμένεται να περιορίσει τις εκπομπές σωματιδίων αιθάλης κατά 90% και τα οξείδια του αζώτου κατά 95% από το 2007.

H κυβέρνηση Μπους υποστήριξε σε μεγάλο βαθμό τις αυστηρότερες προδιαγραφές για τα εκπεμπόμενα καυσαέρια.

Τον περασμένο μήνα ο Λευκός Οίκος και η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος απέρριψαν αίτημα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου των Ρεπουμπλικανών Ντένις Χάστερτ από το Ιλινόις στο Κογκρέσο και άλλων αντιπροσώπων για την αναβολή των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών για τα μεγάλα ντιζελοκίνητα φορτηγά αυτοκίνητα. Οι προδιαγραφές προβλέπουν την επιβολή αυστηρών ποινών για τους κατασκευαστές μηχανών, οι οποίοι δεν θα τηρήσουν την προθεσμία υιοθέτησης των προδιαγραφών σύμφωνα με διάταγμα.

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα καταβάλει περισσότερες προσπάθειες για τον έλεγχο των εκπομπών από ντιζελοκίνητες μηχανές και συσκευές, όπως γεωργικά και οικοδομικά μηχανήματα. Μια μελέτη από ελεγκτές ρυπαντών στις διάφορες Πολιτείες διαπίστωσε ότι συμβαίνουν περισσότεροι από 8.500 πρόωροι θάνατοι ετησίως, εξαιτίας υπερβολικώς υψηλών επιπέδων ρύπανσης του αέρος από τέτοιες μηχανές.

Μερικές περιβαλλοντολογικές οργανώσεις εξέφρασαν φόβους ότι οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος και ο Λευκός Οίκος θα προσπαθήσουν ενδεχομένως να περιορίσουν την αποτελεσματικότητα των κανόνων του Κλίντον για τον έλεγχο των ντιζελοκίνητων λεωφορείων και φορτηγών αυτοκινήτων.

Οι υποψίες αυτές δημιουργήθηκαν επειδή οι αρμόδιοι ανέφεραν ότι εξετάζουν την περίπτωση να ενθαρρύνυν τους κατασκευαστές μηχανών και τα διυλιστήρια με κίνητρα για να αλλάξουν αυτοί τις σχεδιάσεις των μηχανών και για να παράγουν πετρέλαιο ντίζελ με μικρότερη περιεκτικότητα θείου, για μηχανήματα εκτός οδών μέχρι το 2006 σε αντάλλαγμα υιοθέτησης από την κυβέρνηση ολιγότερο αυστηρών προδιαγραφών για τις μηχανές και τα καύσιμα των λεωφορείων και των φορτηγών αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους.

Ο Εμιλι Φίγκντορ υπερασπιστής της υιοθέτησης αυστηρών προδιαγραφών για καθαρό αέρα, μέλος της ερευνητικής ομάδος για το Αμερικανικό Δημόσιο Συμφέρον υποστήριξε ότι: «Τα παιδιά που επιβαίνουν σε λεωφορεία προς και από το σχολείο είναι ανάγκη να προστατευθούν από τις βλαπτικές επιπτώσεις στην υγεία τους που προκαλούνται από την εισπνοή καυσαερίων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ η διοίκηση Μπους εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει την αυστηρότητα των προδιαγραφών για τα ντιζελοκίνητα φορτηγά και λεωφορεία, αν και μέχρι πρόσφατα φαινόταν ότι ήταν αποφασισμένη να οδηγήσει σε νέα γενεά ντιζελοκίνητων οχημάτων».

Ο εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος Τζόι Μάρτιακ αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς ότι η υπηρεσία μετέβαλε την απόφασή της να περιορίσει τις απειλητικές για την υγεία εκπομπές καυσαερίων των ντιζελομηχανών και είπε: «Είμαστε ήδη ευαισθητοποιημένοι για τη σημασία αυτού του ζητήματος και γι’ αυτό προχωρούμε στην επίλυσή του για τις ντιζελομηχανές που χρησιμοποιούνται στους δρόμους ή εκτός αυτών με επιθετικό χρονοδιάγραμμα. Είμαστε ενήμεροι για τις επιπτώσεις στην υγεία της λειτουργίας των ντιζελομηχανών των καυσαερίων τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή