Γιατί ο κ. Βενιζέλος ευχαριστεί τον κ. Βερελή;

Γιατί ο κ. Βενιζέλος ευχαριστεί τον κ. Βερελή;

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον περασμένο Απρίλιο ύστερα από παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού η TPAM A.E. είχε δεχθεί τη μετακίνηση της γραμμής στο μέσον της λεωφόρου Αμαλίας προκειμένου να αποφευχθούν φθορές στην Πύλη του Αδριανού. Οι συζητήσεις όμως για την επιβάρυνση του μνημείου και οι αλλεπάλληλες συσκέψεις του ΥΠΠΟ με τους υπευθύνους του υπουργείου Μεταφορών, του ΥΠΕΧΩΔΕ της TPAM A.E., και της Τροχαίας είχαν αποτέλεσμα νέες αλλαγές. Την επαναχάραξη της γραμμής αφού οι νέες αποφάσεις δεν τη θέλουν να περνάει από τη λεωφόρο Αμαλίας. O υπουργός Πολιτισμού κ. Ευαγ. Βενιζέλος, κάνοντας δεκτή την εισήγηση της γεν. γραμματέως κ. Λ. Μενδώνη ζήτησε από το υπουργείο Μεταφορών και την TPAM A.E. να επαναχαράξουν την όδευση από την οδό Καλλιρρόης, κατευθείαν στην Αρδηττού μετά στην B. Ολγας από το πεζοδρόμιο του περιβόλου του Ζαππείου και τέλος στο Σύνταγμα όπως έχει προβλεφθεί.

Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο κ. Βενιζέλος ευχαρίστησε αλλεπάλληλες φορές τον απόντα συνάδελφό του κ. Βερελή για την «ταχύτητα με την οποία κατενόησε και απεδέχθη την απόφασή μου αυτή» αλλά και την TPAM A.E., η οποία επεξεργάζεται τη νέα χάραξη και έχει στείλει ήδη την προμελέτη για να εκτιμηθεί περιβαλλοντικά.

Οι ανασκαφές στην Λ. Αμαλίας λοιπόν δεν θα γίνουν προς μεγάλη ικανοποίηση των αρχαιολόγων. Σύμφωνα με αρχαιολογικούς κύκλους η Λ. Αμαλίας είναι διάσπαρτη από αρχαία τα οποία έχουν εντοπισθεί σε βάθος μόλις 25 εκ. Οι απαραίτητες αρχαιολογικές έρευνες που απαιτούσε η παλιά χάραξη του τραμ σε εκείνο το σημείο προϋπέθεταν τεράστιο κόστος αλλά και χρόνο.

Καθυστέρηση θα υπάρξει στο έργο αλλά θα είναι «μικρότερη από την καθυστέρηση για τις ανασκαφές», παραδέχθηκε ο κ. Βενιζέλος και πρόσθεσε ότι με αυτή τη μορφή που επέβαλε το ΥΠΠΟ «το έργο είναι πολύ πιο εύκολο».

Οσο για το κόστος της παρέμβασης που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν η TPAM A.E. είχε από την αρχή υιοθετήσει την πρόταση της αρμόδιας εφορείας αρχαιοτήτων να μην γυρίζει η γραμμή γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια δρχ. Επειδή όμως κάποιες εργασίες δεν θα γίνουν, όπως προέβλεπε η παλιά χάραξη κατά τον υπουργό Πολιτισμού, «η επιβάρυνση είναι μηδενική συμψηφιστικά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή