Αλαλούμ με τη χάραξη του τραμ

Αλαλούμ με τη χάραξη του τραμ

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι πρόχειρες και βιαστικές μελέτες χάραξης του τραμ οδήγησαν πολύ γρήγορα σε αδιέξοδο την Πολιτεία, καθώς σήμερα καλείται να επανασχεδιάσει τη διαδρομή του στο κρίσιμο και ευπαθές σημείο της Πύλης του Αδριανού επί της Λεωφόρου Αμαλίας με τη μέθοδο της… διαγραφής της γραμμής. Με τη νέα χάραξη όμως επέρχεται πλήρης ανασχεδιασμός του κυκλοφοριακού χάρτη του κέντρου της πόλης και αποκλείει ενδεχομένως τη διέλευση από την πεζοδρομημένη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου. Παράλληλα οι ειδικοί εκτιμούν ότι στο μέλλον θα υπάρξουν και άλλα παρόμοια φαινόμενα, καθώς σε πολλά σημεία η διαφωνία της τοπικής κοινωνίας για τη συγκεκριμένη χάραξη είναι δεδομένη.

«Θα λυθεί και το πρόβλημα με την Πύλη του Αδριανού» είχε πει ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Βερελής πριν από ένα μήνα, όταν εγκαινίαζε τα πρώτα 900 μέτρα του τροχιόδρομου επί των οδών B. Ολγας και Αρδηττού. Τότε οι εργασίες προχωρούσαν κανονικά, οι πολίτες έδειχναν κατανόηση για την ταλαιπωρία που υφίσταντο τους τελευταίους τέσσερις μήνες και ο υπουργός απόλυτα αισιόδοξος έλεγε ότι «τώρα πια δεν μένει παρά να κυλήσει πάνω στις ράγες το όχημα».

Τα πράγματα όμως άλλαξαν και ο υπουργός Πολιτισμού κ. Ευαγ. Βενιζελος ανακοίνωσε χθες τη νέα διαδρομή. Πώς κρίνουν όμως οι ειδικοί τη νέα χάραξη; «Με τον νέο σχεδιασμό του τραμ» λένε «χάνεται το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Δηλαδή η ταχύτητά του. Τώρα που αποκτά δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας επί της Αρδηττού αλλά και επί της Βασ. Ολγας χάνει τη δική του αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, κατέρχεται στο οδόστρωμα και αποκτά ενδεχομένως τις ταχύτητες ενός Ι.Χ.».

Τα δικά του ερωτήματα όμως διατυπώνει στην «K» και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Τραμ κ. Γιάννης Πολύζος, ο οποίος υποστηρίζει ότι «ο υπουργός Πολιτισμού απέκλεισε πολύ γρήγορα και με μεγάλη ευκολία την εκδοχή να διέλθει το τραμ από την αριστερή πλευρά της Αμαλίας, όπου ενδεχομένως δεν υπάρχουν τα ίδια ευπαθή μνημεία». Και συνεχίζει ο κ. Πολύζος «αυτή τη στιγμή, καθώς αποκλείεται η διέλευση από την Αμαλίας, προβάλλει η αναγκαιότητα να υπάρξει πλήρης αναδιάρθρωση του κυκλοφοριακού χάρτη του κέντρου της πόλης.

Κυρίως, όμως, και αυτό είναι μία από τις σημαντικότερες συνέπειες της νέας χάραξης, χάνεται ενδεχομένως η δυνατότητα να περάσει το τραμ από την πεζοδρομημένη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και την Αποστόλου Παύλου όπου και χωροθετούνταν η ιστορικότερη διαδρομή του μέσου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή