Μυστικά και ψέματα για τις εκπτώσεις

Μυστικά και ψέματα για τις εκπτώσεις

7' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύριο είναι η επίσημη πρώτη. Ή μήπως η ανεπίσημη; Μετράμε ώρες. Μαζί και μηδενικά. Το 30% δεν μας συγκινεί, πόσω μάλλον το 10%. Αρχίζουμε να νιώθουμε καλύτερα με το 50% αλλά κι ένα 70% δεν θα ήταν υπερβολικό, αν σκεφτεί κανείς πόσο υπερτιμημένες είναι οι προτάσεις των σχεδιαστών τα τελευταία χρόνια. H πρώτη μέρα των εκπτώσεων στα καταστήματα που ξέρουν να χαρίζουν θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο. Στα υπόλοιπα, παραπέμπει απλώς σε ένα θέατρο που εδώ και πολλές δεκαετίες ανεβάζει το ίδιο έργο και παρ’ όλ’ αυτά καταφέρνει να είναι πάντοτε γεμάτο, σε μια ταινία που θα μπορούσε να έχει τίτλο «Το αίνιγμα του χάους» ή «Εκπτώσεις 2003». Ρισκάρεις, ποντάρεις, δίνεις όλο και περισσότερα χρήματα, γιατί νιώθεις τυχερός και στο τέλος, βγαίνεις εξουθενωμένος, με μπλοκαρισμένες πιστωτικές κάρτες, αλλά πάντα με την ψευδαίσθηση του νικητή σε έναν πλειστηριασμό εντυπώσεων. Οταν αποφασίζεις να πάρεις μέρος στη σκυταλοδρομία των εκπτώσεων είναι σαν να παίζεις στο καζίνο. Και επιπλέον, όπως γίνεται στον τζόγο, έτσι και στο κυνήγι των προσφορών, όταν κερδίσεις μια φορά, πιστεύεις πάντοτε ότι η επόμενη νίκη παραμονεύει στην επόμενη βιτρίνα. Ομως μην ξεχνάτε: στις εκπτώσεις γίνονται οι καλύτερες και οι χειρότερες αγορές, με ρούχα και αξεσουάρ που δεν θα φορεθούν ποτέ και που φυσικά δεν επιστρέφονται. Ψυχραιμία, λοιπόν, γιατί το σύνδρομο του πανικού ίσως σημάνει στο τέλος συλλογή σκουπιδιών. Οπως και πέρυσι.

Δέκα μικρά μυστικά

1. Εκπτώσεις σημαίνει προσφορές. Καλό είναι να γνωρίζετε βέβαια ότι συγκεκριμένοι οίκοι έχουν παράδοση στο να διατηρούν τις τιμές σε ένα υψηλό επίπεδο, για να μη θέτουν σε κίνδυνο, όπως λένε, το γόητρο της εταιρείας.

2. Γυαλιά ηλίου, δερμάτινα και γούνινα είδη, τσάντες και παπούτσια, δεν ξεπουλιούνται παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις. Επενδύστε καλύτερα σε κλασικά σχέδια και αφήστε τις υπερβολές στο ράφι.

3. Μην αφήσετε ποτέ στην άκρη κάτι που θεωρείτε απαραίτητο για την γκαρνταρόμπα σας. Δεν θα το ξαναβρείτε. Βρήκατε το νούμερό σας, το σχέδιο της προτίμησής σας και έχετε ακόμη αμφιβολίες;

4. Υπάρχει μία και μοναδική συμβουλή: μην αγοράσετε φωσφοριζέ ολόσωμες φόρμες ή κολάν με το σκεπτικό ότι κάποια στιγμή θα αδυνατίσετε. Θυμηθείτε όλες εκείνες τις αποτυχημένες αγορές που πιάνουν, εδώ και χρόνια, χώρο στην ντουλάπα σας (όπως λευκά σανδάλια στιλέτο, μπούστο που κόβει την αναπνοή, μαζί και όλα τα σιθρού κομμάτια).

5. Μην μπείτε για πολλοστή φορά στον πειρασμό να δοκιμάσετε παπούτσια ένα νούμερο μεγαλύτερο ή μικρότερο από το δικό σας, με τη λογική ότι θα βάλετε πάτο ή ότι το πόδι σας γρήγορα θα ξεπρηστεί. Αν φοράτε 39, ποιος σας είπε ότι τα άκρα σας μπορούν να στριμωχτούν σε 38;

6. Αγνοείστε τις προσφορές με τα αποκαλυπτικά κορμάκια, τις σούπερ μίνι φούστες, τα διάφανα μπλουζάκια, αν ξέρετε ότι είστε πολύ ντροπαλές για να τα φορέσετε. Αν ντρέπεστε να βγείτε από το δοκιμαστήριο, σκεφτείτε να βγείτε στον δρόμο χωρίς το παραβάν.

7. Πηγαίνετε το βράδυ για «shopping στις βιτρίνες». Θεωρήστε το κάτι σαν προπόνηση πριν από τον μεγάλο αγώνα. Οταν θα επιστρέψετε στο σπίτι σας, ρίξτε μια προσεκτική ματιά στην ντουλάπα σας και δείτε τι είναι εκείνο που πραγματικά σας λείπει για να φτιάξετε το πλάνο της τελικής εφόδου.

8. Τις περισσότερες φορές, η καλύτερη λύση είναι να οργανώσετε τις αγορές σας, μαζί με μία φίλη με άποψη, γούστο και μέτρο. Οταν ερευνητές κινηματογράφησαν μια ημέρα σε πολυκατάστημα, διαπίστωσαν ότι μόνο μία γυναίκα ψώνιζε μόνη της! Οι υπόλοιποι επισκέπτες περπατούσαν σε δυάδες. Ολοι έχουμε ανάγκη από μια δεύτερη γνώμη.

9. Μην πανικοβάλλεστε. Μόδα είναι θα περάσει… Για να κάνει τον κύκλο της και να επιστρέψει. Μη μελαγχολείτε αν δεν μπορείτε να βρείτε τίποτα. Σκεφτείτε ότι κάνετε οικονομία (δυνάμεων και χρημάτων).

10. Το μεγαλύτερο μυστικό για τις καλύτερες μελλοντικές αγορές σας; Μην ξεχνάτε τον στόχο σας, μην αγοράζετε το 10ο μαύρο παντελόνι της συλλογής σας επειδή δεν βρήκατε τίποτα άλλο? μην ψωνίζετε για να ψωνίζετε. Εχετε χρόνο ακόμη μπροστά σας για να εκτονώσετε την καταναλωτική σας μανία.

Δέκα αλήθειες, και ας είναι σκληρές…

1. Οι αληθινές εκπτώσεις -όσο κι αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε- φιλοξενούνται στο εξωτερικό. Στην Αγγλία θα βρεις στα καλάθια πραγματικούς θησαυρούς: προπέρσινα κομμάτια με 75% σκόντο και χειμωνιάτικα στη μισή τιμή. Το Χάροντς και το Χάρβεϊ Νίκολς φημίζονται για τις εκπτώσεις τους. Στη Γαλλία δεν χρειάζεται να είσαι σαΐνι στα μαθηματικά για να μαντέψεις την έκπτωση-τα ρούχα και τα αξεσουάρ είναι χωρισμένα σε ράγες ανάλογα με την τιμή τους. Όμως στην Αμερική βρίσκεται ο αληθινός παράδεισος των εκπτώσεων: Τόμι Χίλφιγκερ και Ντόνα Κάραν σε αληθινά προσιτές τιμές. Από τις Γκαλερί Λαφαγιέτ μέχρι το Μπλουμινγκντέιλς και το Σέλφριτζες… Αυτά είναι τα αληθινά μνημεία για τους χιλιάδες τουρίστες που τα επισκέπτονται κάθε χρόνο, τιμώντας τα με την παρουσία και το συνάλλαγμά τους.

2. Και τώρα στα δικά μας. Ζητάς να μάθεις την έκπτωση και οι πωλητές σε κάνουν να κοκκινίζεις από ντροπή. Οσο κι αν μιλάμε για κρίση της αγοράς, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Αν και οι εκπτώσεις διαρκούν δυο με τρεις μήνες, οι τιμές παραμένουν στα ύψη, καθώς οι αληθινές προσφορές αφορούν κομμάτια προπέρσινης εσοδείας, σκισμένα, ταλαιπωρημένα, τσαλακωμένα σαν ξεσκονόπανα.

3. Οι βιτρίνες των καταστημάτων είναι πιο κακόγουστες από ποτέ, θυμίζοντας μαγαζιά με εποχιακά είδη. Βιτρίνες που τις περισσότερες φορές προδίδουν δυστυχώς – και το περιεχόμενο. Παρόλα αυτά μην πτοείστε από το «περιτύλιγμα». Οι πραγματικές ευκαιρίες μας περιμένουν εκεί που δεν το φανταζόμαστε.

4. Ετικέτες μουντζουρωμένες, με «διπλές» ή ακόμη και «τριπλές» τιμές. Συχνά, οι υπάλληλοι των καταστημάτων, δεν μπαίνουν καν στον κόπο να κάνουν τη μαθηματική πράξη, ενώ τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζουν καν την τελική τιμή πώλησης.

5. Δεν υπάρχει ντουλάπα χωρίς παπούτσια, φούστες, φορέματα και αξεσουάρ που δεν φορέθηκαν ποτέ, με αποδεικτικό στοιχείο το καρτελάκι της έκπτωσης. Δεν είστε οι μόνοι που ζείτε με την ελπίδα να επιστρέψει κάποτε η μόδα τους. Εσείς πόσες αποτυχημένες αγορές μετράτε μέχρι σήμερα;

6. Πρέπει να είναι σε θέση κανείς να διαβάζει πίσω από τους αριθμούς και τις φίρμες και να σκύβει μέσα στα καλάθια, με την προϋπόθεση ότι πρόκειται για πολύχρωμα κελεπούρια σε συμφέρουσες τιμές. Ρίξτε μια ματιά τριγύρω καλού-κακού για να μην εκτεθείτε κιόλας.

7. O Ιανουάριος είναι ο αγαπημένος μήνας της μόδας. Κάθε μέρα που περνάει, ο τιμάριθμος πέφτει. Μαζί και το υπόλοιπο του τραπεζικού σας λογαριασμού. Οι προσφορές δεν γίνονται επειδή οι καταστηματάρχες αποφάσισαν ξαφνικά να κηρύξουν ανακωχή με τις καταναλώτριες και τα πορτοφόλια τους. Εκπτώσεις γίνονται γιατί πρέπει να ξεφορτωθούν, πάση θυσία, τα εμπορεύματα που έμειναν στο ράφι. Επενδύστε μόνο σε ό,τι σας συγκινεί πραγματικά.

8. Εντυπωσιαζόμαστε πάντοτε από την «πρώτη» τιμή που αναγράφεται στο καρτελάκι. H σωστή τακτική, -αν υπάρχει τέλος πάντων κάτι τέτοιο-, είναι να ψωνίζει κανείς, κατά την περίοδο των εκπτώσεων, όπως οποιαδήποτε άλλη μέρα. Με άλλα λόγια, αν δείτε κάτι που σας πηγαίνει και έλειπε μέχρι σήμερα από την γκαρνταρόμπα σας, τότε μόνο αξίζει να μπείτε στον πειρασμό. Μην σας ξεγελάσει μία εντυπωσιακή προσφορά.

9. Καλό είναι να κρατάτε μία ελαφριά τσάντα στον ώμο και να φοράτε άνετα παπούτσια, όπως εκείνα που θα παίρνατε μαζί σας, αν πηγαίνατε ταξίδι.

10. Μία γρήγορη ματιά στην ντουλάπα σας προτού ετοιμαστείτε για τη μεγάλη εξόρμηση, δεν βλάπτει. Φτιάξτε στο μυαλό σας, συνδυασμούς χρωμάτων. Ενα σακάκι, παλτό ή παντελόνι και μία φούστα σε κλασική γραμμή, αποτελούν πάντα μια πετυχημένη αγορά. Αν δεν βρείτε κάτι στο νούμερό σας και παρόλα αυτά επιμένετε να αγοράσετε ένα φαρδύ φόρεμα, τότε προσθέστε στην αναγραφόμενη τιμή και τα χρήματα που θα πρέπει να διαθέσετε για την επιδιόρθωση. Ξεχάστε τη συνταγή του «θα αδυνατίσω». Σπανίως πετυχαίνει.

Δέκα ψέματα μιας μυθολογίας ετών

1. Αποφύγετε τις ουρές του Σαββάτου. Μην ξεχνάτε ότι στην περίοδο των εκπτώσεων κανένα λάθος δεν αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνσή σας από το ταμείο. Μην παραμυθιάζεστε πιστεύοντας ότι θα μπορείτε να αλλάξετε γνώμη όταν θα γυρίσετε στο σπίτι, γιατί θα μείνετε απλώς μόνοι με τις ενοχές σας.

2. Λένε ότι για τις μεγάλες ευκαιρίες, θα πρέπει κανείς να είναι εφοδιασμένος με γερά νεύρα και καλή φυσική κατάσταση για να μπορέσει να σκύψει και να ψάξει καλά, στα παραφουσκωμένα καλάθια. Προθερμανθείτε λοιπόν, αν και μη νομίζετε ότι θα αλλάξει κάτι ουσιαστικά.

3. Λένε ακόμη ότι στις εκπτώσεις μπορούμε να ανανεωθούμε, να ανακαλύψουμε κρυμμένους θησαυρούς, να βρούμε χρηστικές λύσεις. Με τόσο άγχος, τόσο στρίμωγμα και τόση αγένεια;

4. Οι γυναίκες που οσφραίνονται τις ευκαιρίες είναι λίγες. Οι άντρες πάλι δηλώνουν άτρωτοι από την καταναλωτική μανία. Ψέματα, ψέματα.

5. Το να ανακαλύψει κανείς μία αληθινή προσφορά, αποτελεί πλέον είδος τέχνης. Αρκεί να αναγνωρίζεις τους άγραφους κανόνες. Ας είναι καλά το ένστικτό μας.

6. Το κόκκινο είναι το χρώμα των εκπτώσεων, το άλικο είναι αυτό που μας μεταμορφώνει σε ταύρους, μας διεγείρει. Αυτό είναι μόνο η αφορμή. Και η δικαιολογία που επιφυλάσσουμε πρώτα για τους εαυτούς μας και μετά για όλους τους άλλους.

7. «Από 500 ευρώ, τώρα μόνο 350!» Γιατί; Είχατε δει πόσο είχε το συγκεκριμένο παλτό και πριν από τις εκπτώσεις; Μην είστε τόσο εύπιστοι. Μην αδικείτε την αισθητική σας.

8. «Χρειάζομαι καινούργια παπούτσια». Ψέμα κι αυτό. Στην ουσία τίποτα δεν χρειαζόμαστε. Το ηθικό μας θέλει απλώς αναπτέρωση.

9. «Σας κολακεύει πολύ». Αν δεν νιώθετε εξοικειωμένοι με το είδωλό σας στον καθρέφτη, τότε γιατί θα πρέπει να σας πείσει η πωλήτρια; Χαμογελάστε και δοκιμάστε καλύτερα κάτι άλλο. Ενα χαμόγελο ίσως;

10. Στην Αγγλία, την περίοδο των εκπτώσεων, όλοι μοιάζουν με άστεγους, κοιμούνται και ξυπνούν στους δρόμους. Στη Νέα Υόρκη, έχουμε δει γυναίκες να φορούν ολόσωμες μακό φόρμες και φαρδιά παλτό. Μόλις δουν κάτι που τους αρέσει, πετούν το παλτό και δοκιμάζουν το ρούχο επί τόπου, χωρίς να χάνουν χρόνο στα δοκιμαστήρια. Κάπως έτσι όμως δεν συνελήφθη και η Γουινόνα Ράιντερ;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή