Μία «γκάφα ολκής» της Επιτροπής των εξετάσεων

Μία «γκάφα ολκής» της Επιτροπής των εξετάσεων

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην πρώτη ηχηρή «γκάφα» στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις περιέπεσε χθες η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας στο μάθημα της Φυσικής, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της θετικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης της B΄ Λυκείου, επιτείνοντας το άγχος των μαθητών.

Δίνοντας λάθος δεδομένα στο 4ο υποερώτημα του 3ου θέματος, κατάφερε ένα ακόμα πλήγμα στις εξετάσεις και στην αξιοπιστία του θεσμού. Διότι εύλογα γεννάται το ερώτημα πώς είναι δυνατόν «αναγνωρισμένοι» εκπαιδευτικοί (μεταξύ αυτών ένας καθηγητής πανεπιστημίου, ένας σχολικός σύμβουλος και πολύπειροι καθηγητές Φυσικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) σε τόσο ιδιαίτερα κρίσιμες εξετάσεις να κάνουν επιστημονικά λάθη σε θέματα επί σχολικών μαθημάτων; Και η Επιτροπή δεν «έλυσε» προηγουμένως τα θέματα ώστε να προλάβει το λάθος της; Κατόπιν αυτού, η Επιτροπή οδηγήθηκε -για να αμβλύνει τις λογικές αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών- στην εσπευσμένη απόφαση να ακυρώσει το 4ο υποερώτημα του 3ου θέματος, αφού, όπως παραδέχθηκε, «η λύση του αντιμετωπίζεται με περισσότερους από έναν τρόπους, από τους οποίους ένας δεν οδηγεί σε αποτέλεσμα»…

Οι 9 μονάδες με τις οποίες βαθμολογούνταν το ερώτημα θα ισοκατανεμηθούν, όπως αποφασίσθηκε, στα υπόλοιπα τρία υποερωτήματα του θέματος.

Σπατάλη χρόνου

Ωστόσο, από την απόφαση αυτή είναι προφανές ότι αδικούνται χιλιάδες μαθητές που σπατάλησαν χρόνο για να λύσουν τον λανθασμένο «γρίφο» της άσκησης «εις βάρος» των άλλων ζητημάτων της Φυσικής. Αυτοί πώς θα «αποζημιωθούν»;

«Είναι κάτι πρωτοφανές, τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία. Δεν θεωρώ ότι η ακύρωση του υποερωτήματος είναι η κατάλληλη λύση, διότι πολλοί μαθητές αφιέρωσαν στο θέμα περισσότερο χρόνο λόγω της ασάφειάς του, και αντίστοιχα έχασαν χρόνο από τα άλλα θέματα. Καλύτερο θα ήταν να βαθμολογηθούν όλες οι σωστές λύσεις» ανέφερε στην «K» η ειδική γραμματέας της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Ευγενία Τσιτοπούλου.

Η Ν.Δ.

Από την πλευρά της, η Ν.Δ. δεν θέλησε να σχολιάσει το θέμα «σεβόμενοι την αγωνία και των άγχος των μαθητών», όπως ανέφερε ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας κ. Γεώργιος Καλός. O ίδιος, πάντως, επιφυλάχθηκε μετά τις εξετάσεις να τοποθετηθεί «για τη σοβαρότητα με την οποία ο υπουργός Παιδείας αντιμετωπίζει την εκπαίδευση και τις εξετάσεις».

Ειδικότερα, για το επίμαχο υποερώτημα, όπως εξήγησαν στην «K» οι καθηγητές Φυσικής του εκπαιδευτικού ομίλου OPION, «οι τιμές των πιέσεων, των όγκων και του αδιαβατικού εκθέτη που δόθηκαν, δεν επαληθεύουν ως όφειλαν τον νόμο του Poisson. Αυτό έχει συνέπεια ένας από τους τρόπους επίλυσης, τον οποίο ενδέχεται να ακολούθησαν ορισμένοι μαθητές, να οδηγεί σε διαφορετικά αποτελέσματα από αυτά των υπολοίπων τρόπων λύσης».

Τα υπόλοιπα μαθήματα

Ευτυχώς ομαλά κύλησαν όλα στα δύο άλλα χθεσινά μαθήματα -τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου και της Αρχαίας Φιλοσοφίας της θετικής κατεύθυνσης της B΄ Λυκείου.

Πιο συγκεκριμένα, στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου τα θέματα κρίθηκαν ευκολότερα αυτών του 2002, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι θα μειωθεί το ποσοστό όσων βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση. «Τα θέματα προέρχονταν από ένα μεγάλο μέρος της ύλης, ελέγχοντας βασικές γνώσεις. Εξετάστηκε κυρίως η ικανότητα των μαθητών να εφαρμόζουν τύπους, καθώς και η δυνατότητα να εκτελούν γρήγορα και σωστά αριθμητικές πράξεις» σχολίασε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία

Τα θέματα, τέλος, των Αρχών Φιλοσοφίας της θεωρητικής κατεύθυνσης B΄ Λυκείου, όπου οι μαθητές εξετάστηκαν στις γνώσεις τους για τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα, τον Θαλή, τον Καντ, τον Ντεκάρτ και τον Λοκ, σε γενικές γραμμές δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία και κινήθηκαν στο ίδιο επίπεδο με τα περυσινά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή